Minden idők 4 legjobb béltisztító tápláléka
A hatékony fogyókúra első lépése emésztésed helyreállítása és a salakanyagok eltávolítása. A következő táplálékok ebben segítenek.

beauty and style
Top olvasott cikkek

Ha régóta tervezed, hogy belevágsz a fogyókúrába, első lépésként érdemes emésztőrendszered salaktalanításáról és megfelelő működéséről gondoskodnod, ennek hiányában ugyanis jóval nehezebb lesz hosszú távra megszabadulnod a plusz kilóktól.

Ha egy béltisztító, salaktalanító kúrát túlságosan drasztikusnak tartasz korábbi étrendedhez képest, már az is sokat segíthet, ha a leghatékonyabb tisztító, emésztésserkentő táplálékokat beépíted az egyes fogásokba. A következő négy természetes csodaszer látványos eredményt jelenthet.

Cékla

A cékla az emésztés szempontjából az egyik leghasznosabb zöldségféle, hiszen amellett, hogy hatóanyagai révén serkenti és erősíti a bélrendszert - mely így hatékonyabban képes lebontani és kiüríteni a salakanyagokat -, a máj és a vese működésére is igen kedvező hatást gyakorol.

Segíti a májat a benne található betain is, mely fokozza a zsírok lebontásának sebességét, és a koleszterint is átalakítja egyfajta epesavas sóvá, mely kevésbé ártalmas az egészségre. A cékla továbbá nagyobb mennyiségben tartalmaz káliumot, így vízhajtó hatással is rendelkezik, emellett a kutatások szerint akár négyszeresére is képes növelni a sejtek oxigénfelvevő képességét, ami az optimális anyagcsere szempontjából is fontos szereppel bír.

A céklát fogyaszthatod saláta vagy köret formájában elkészítve, de levét se hagyd veszni - a legjobb, ha vízzel hígítva rendszeresen fogyasztasz belőle, ugyanis kiváló vértisztító, vérkeringés-serkentő és salaktalanító ital. Az értékes zöldségben mindemellett fontos antioxidánsok rejlenek - ezek adják vörös színét is -, melyek erőteljes rákellenes hatással bírnak.

Fokhagyma

A fokhagymában található illóolajok - például a jellegzetes aromáját adó allilszulfid - serkentik az emésztés működését, intenzívebb munkára ösztönzik a bélrendszert, ugyanakkor annak egészséges egyensúlyáról is gondoskodnak, ugyanis hatásosak számos vírussal, baktériummal és gombával szemben.

A fokhagyma már kis mennyiségben is hatékonyan pusztítja el a jótékony baktériumok működését gátló mikroorganizmusokat, ám nemcsak akkor fogyaszthatod, ha fogyókúrázol, és emésztésedet szeretnéd rendbe tenni - a szervezet más területeit érintő fertőzések és gyulladások ellen is kiváló, többek között erősíti az immunrendszert, továbbá hatékony antioxidáns, így megköti és megsemmisíti a szabadgyököket.

A salaktalanítás során nyújtott segítség mellett a fokhagyma fogyasztásának egyik legelőnyösebb oldala, hogy képes csökkenteni a szív- és érrendszeri megbetegedések kialakulásának kockázatát, illetve a már meglévő probléma tüneteit is enyhítheti.

Köles

A köles egyike a legrégebben termesztett haszonnövényeknek, a szervezetre gyakorolt jótékony hatásait pedig a népi gyógyászat is hosszú ideje alkalmazza.

A salaktalanító kúrák során is kiváló élelmiszernek számít, ugyanis nem tartalmaz glutént, így az egyik legkevésbé allergén gabonaféle. Ennek köszönhetően továbbá a bélbolyhokat sem irritálja, így megkönnyíti az emésztést, felgyorsítja a táplálék haladását a vastagbélben, és segít megszabadulni a szervezetedet terhelő méreganyagoktól.

Ezt igen magas rosttartalma is fokozza. Mindemellett a köles az egyetlen olyan gabonaféle, mely teljes értékű fehérjeforrás, a legfontosabb aminosavak közül pedig hét megtalálható benne. Ez a tulajdonsága hozzájárul a megfelelő anyagcsere-működéshez is, és a zsírégetés hatékonyságát is növeli. A köles fontos tulajdonsága továbbá, hogy lúgosító táplálék, így szervezeted elsavasodása esetén is igen hasznos lehet a fogyasztása.

Körte

A zamatos gyümölcs, amit szinte egész évben könnyen beszerezhetsz, remek antioxidáns-forrás, így segít szembeszállni a káros szabadgyökök negatív hatásaival, de akkor is kiváló táplálék, ha épp fogyókúrázol.

Amellett, hogy képes szabályozni a vércukorszintet, és csökkenteni a koleszterinszintet - ezt elsősorban a pektinnek köszönheti -, a köleshez hasonlóan a körte is azon élelmiszerek közé tartozik, melyek nem okoznak élelmiszer-allergiát, így bátran fogyaszthatod nagyobb mennyiségben is - már a benne található magas rosttartalomra való tekintettel is, mely segít a salakanyagok kisöprésében, felgyorsítja az emésztést, és csökkenti az emésztőrendszert érintő daganatos megbetegedések kialakulásának kockázatát.

Szakácskönyv egy kis extrával!

Mentes Anyu legújabb könyvét azoknak ajánljuk, akik egészségük érdekében vagy meggyőződésből különleges étrendet követnek, de azoknak is, akik csak inspirációt, új ízeket keresnek.

Most AJÁNDÉK üvegpalack és vászontáska is jár a könyv mellé!

Tekintsd meg ajánlatunkat,  kattints ide!

Promóció

Annak érdekében, hogy a benne található értékes vitaminok, ásványi anyagok és más tápanyagok megfelelő mértékben hasznosulni tudjanak, fogyaszd frissen és nyersen a körtét, és semmiképp se hámozd meg, ezek jó része ugyanis közvetlenül a héj alatt található.

Cikkünk Dr. Jennifer Harper Méregtelenítés kézikönyv című műve alapján készült.

OLVASD EL EZT IS!

piros grepfrut
  • grépfrút
  • villámdiéták

7 nap, 3 kiló

sajt
  • ásványi anyag
  • fogyasztó praktikák

5 alig ismert, filléres zsírégető csodaszer

Ezt is szeretjük