3 hatékony zsírégető fűszer, ami támogatja a fogyást: érdemes velük ízesíteni az ételeket
Nemcsak ízletesebbek lesznek az ételek és italok, hanem megfelelő fűszerezéssel serkenteni lehet a fogyás folyamatát is.

GettyImages-643091002
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Az ételek fűszerezése is sokat számíthat a fogyókúrában, segítségükkel a sófogyasztást is csökkenteni lehet, mely túlzó mennyiségben hasi hízást okozhatna, és áldásos tulajdonságaiknak köszönhetően felgyorsíthatják az anyagcsere-folyamatokat is.

A fűszernövények valójában egyben gyógynövények is, melyek a szervezet kiegyensúlyozott működését támogatják. Az eredményes diéta és az egészséges táplálkozás nem arról szól, hogy a lehető legíztelenebb dolgokat fogyasztja az ember.

A fűszerek hatása

A rostban gazdag táplálkozás, a gyorsan felszívódó szénhidrátok, köztük a cukor kerülése a sikeres fogyókúra alapelemei, rendszeres mozgással kiegészítve tartós és látványos eredményeket lehet elérni. Megfelelő fűszerezéssel akár plusz étvágycsökkentő hatással lehet felruházni az ételeket, bizonyos anyagok pedig elősegítik a zsírégetési folyamatokat is.

GettyImages-1205797318

Kurkuma

A gyulladáscsökkentő tulajdonsággal rendelkező kurkuma felgyorsítja az emésztést, és bizonyítottan serkenti az anyagcsere működését is. Étrend-kiegészítő formájában is kapható a boltokban, de akár magát az őrleményt is fogyaszthatod forró vízben áztatva tea formájában, vagy aranytejként, nem mellékesen az indiai ételek alapfűszere is.

Több tanulmány eredményeit átfogó kutatás szerint fogyasztása csökkenti a BMI-t, azaz a testtömegindexet, a derékkörfogatot és a zsírsejtek számát. Gyomorégés, puffadás esetén is segíthet a benne lévő kurkuminoknak köszönhetően. 3 grammot érdemes belőle fogyasztani napi szinten, legfeljebb három hónapon át, túladagolás esetén émelygést okozhat.

Római kömény

Nagyszerű napindító italnak számít, ha egy teáskanálnyi római köményt egy pohár vízben egész éjszakára ázni hagysz, és ezt felkelés után éhgyomorra elfogyasztod. Emellett levesek ízesítésére, mexikói és indiai ételekbe is tökéletes. 2014-ben elhízott nők körében végeztek kutatást, és észrevették, hogy képes befolyásolni a lipidprofilt, azaz a testzsír és a vérzsír szintjét.

A cikk az ajánló után folytatódik

A testsúly, a derékbőség és a zsírtömeg jelentősen csökkent az alanyoknál, akik naponta három hónapig az étrendjük kiegészítéseként 3 gramm köményport fogyasztottak. Napi szinten egy teáskanálnyit bátran bevihetsz belőle, de a diabétesszel élők körültekintően használják, mert csökkentheti kicsit a vércukorszintet. Vérhígító hatása is ismert, így érrendszeri problémák esetén kúraszerű használata előtt érdemes kezelőorvossal konzultálni.

Gyömbér

A gyömbér csökkenti az étvágyat, és befolyásolja a zsírfelszívódást is, így redukálhatja a napi kalóriabevitelt. Akár gyömbértea formájában is fogyasztható, de levesek, saláták vagy főételek ízesítésére is kitűnő választás. Egy átfogó kutatás szerint, melyben 14 tanulmány eredményeit vették górcső alá, bizonyosságot nyert, hogy a gyömbér szignifikánsan csökkenti a testsúlyt és a derékbőséget is.

GettyImages-170488043

Egy teáskanálnyi gyömbérpor vízzel elkeverve természetes fogyasztószerként funkcionálhat, érdemes még egy fél citrom levét is belefacsarni, ami felerősíti a hatását - ez naponta 1-2 alkalommal fogyasztandó 3 hónapig. Mindemellett az immunrendszert is erősíti, és csökkenti a szervezet kortizolszintjét, ami a stresszérzésért felelős, és hízáshoz vezet. Nem ajánlott azok számára a kúra, akik epehólyag-problémában szenvednek, illetve vérhígító szedése és terhesség esetén is érdemes szakorvossal konzultálni.

8 étel, ami nemcsak a fogyást segíti, de erős gyulladáscsökkentő is

A gyulladás csökkentése ugyanolyan fontos lehet a fogyás szempontjából, mint az étrend és a testmozgás.

(Képek forrása: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük