Ezek lesznek 2021 kedvenc diétái: nem csak fogyasztanak, egészségessé is tesznek
Ahogy minden évben, most is megválasztották a leghatékonyabb diétákat, amik sokat segíthetnek a túlsúly leadásában.

diéta-20212
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Bár a diéták főszezonja általában minden évben januárra tehető, aki valóban elszánt, és hatékony fogyásra vágyik, az a gyors súlyleadás helyett a kiegyensúlyozott életmódváltásban hisz. Ezek az étrendek ráadásul nemcsak azért jók, mert leolvasztják a pluszkilókat, hanem az egészségről is gondoskodnak.

A U. S. News minden évben rangsorolja a legjobb diétákat, amikre emberek milliói esküsznek, a lista élén pedig mindig ugyanazok az étkezési tervek végeznek az első helyen - nem véletlenül. Ezeket nemcsak a sikeres diétázók, hanem táplálkozási szakemberek és orvosok is bátran ajánlják, hiszen jótékony hatással vannak az emésztésre, a szívre és az immunrendszerre is.

Mediterrán diéta

A mediterrán diéta nem véletlenül vezeti minden évben a fogyókúrák listáját. Hatékonysága mellett az is nagyon népszerűvé teszi, hogy éhezés, önsanyargatás nélkül lehet megszabadulni a felesleges kilóktól, ráadásul az ételek változatosak és finomak. A mediterrán étrend főként alacsony telítettzsír-tartalmú ételeket, egészséges olajokat, friss zöldségeket és gyümölcsöket tartalmaz. A gabonákból minden esetben ajánlott teljes kiőrlésűt választani, húsokból pedig a fehér, könnyű húsú szárnyasok, a halak és a tenger gyümölcsei a legjobb választás.

diéta-2021-3
Fotó: AnnaPustynnikova / Getty Images Hungary

Tiltólistán a cukor, a feldolgozott húsok, a finomított gabona és a túlzott sófogyasztás van, de ezeken kívül minden másban nagyon megengedő a diéta, hiszen egy pohár vörösbort és a kávéfogyasztást sem korlátozza - természetesen cukor nélkül. A mediterrán életstílushoz igazodva a diéta támogatja az aktív életet, ahogy a barátokkal, vidámságban töltött időt is csak javasolja.

DASH-diéta

A lista második helyezettjét, a DASH-diétát a magas vérnyomással küzdőknek fejlesztették ki, hiszen rájöttek, hogy megfelelő étkezéssel is lehet a rendkívül veszélyes betegségen segíteni. Az étrend nemcsak azoknál fejti ki jótékony hatásait, akik ilyen panaszokkal küzdenek, hanem a fogyni vágyók számára is egészséges és hatékony megoldást kínál a túlsúly leadására.

diéta-2021-1
Fotó: Johner Images / Getty Images Hungary

Az étrendben a teljes kiőrlésű gabonák, rengeteg sovány hús, hal, zöldségek és gyümölcsök fogyasztását, valamint a tejtermékek visszaszorítását ajánlják, ahogy a heti többszöri edzést is érdemes beiktatni. A DASH-diéta emellett a zsigeri zsír ellen is harcol, ami nem csak azoknál jelentkezhet, akik túlsúllyal küzdenek: a sok stressz, az ülőmunka, a dohányzás és a kevés alvás is hozzájárulhat az állapot kialakulásához.

Flexitáriánus diéta

A diéták rangsorában bronzérmet kapott a flexitáriánus diéta, amiben főként a növényi alapanyagok dominálnak. Ez nem azt jelenti, hogy az étrend egyáltalán nem tartalmaz húst vagy tejtermékeket, de ezeket csak nagyon kis mennyiségben lehet fogyasztani. Ez egyrészt az egészséget szolgálja, hiszen az állati eredetű ételekben általánosságban magasabb a telített zsírsavak aránya, másrészt a szakértők az ilyen jellegű diétákkal is szeretnék elősegíteni a föld megmentéséért folytatott küzdelmet.

A cikk az ajánló után folytatódik

A magvak és a hüvelyesek felelnek a megfelelő fehérjebevitelért, a napi szükséges kalóriabevitelt pedig az étrendnek köszönhetően nem állati eredetű ételekből, hanem zöldségekből fedezi a szervezet, ami a fogyást is beindítja. Mivel a diéta a makrókra is nagyon odafigyel, így nem szenved a szervezet hiányt semmilyen szükséges tápanyagból, vitaminból és nyomelemből.

10 étel, ami beleillik a mediterrán diétába: a vérnyomás szabályozásában is segítenek

A mediterrán diéta a vérnyomás szabályozásában és a szív védelmében is fontos.

(Képek forrása: Getty Images Hungary)

Ezt is szeretjük