5 fontos tudnivaló a hatékony diétáról
Nem könnyű kiigazodni a számtalan diétás módszer között, többek közt azért sem, mert mindegyik mást állít. Ismerd meg a tényeket!

Ez is érdekelhet

Tippek hogyan hozd a legjobb formád télen is - a hideg idő nem akadály! (x)

Csatlakozz te is Fördős Zéhez, és #FőzzAGYERMEKEKÉRT! (x)

Megvan az év legnagyobb gyermekelőadása: ha szemfüles vagy, jövőre megnézheted! (x)

Nem tudod, milyen legyen idén a karácsonyi dekoráció? Segítünk! (x)

Négy dekortrend, amivel biztosra mehetsz karácsonykor (x)

beauty and style

Felejtsd el az uncsi karácsonyi zoknit: ajándékozz élményt! (x) »

Ennek a divatos mintának még Katalin sem tud ellenállni: nem csoda, hogy ilyen népszerű »

Nincs 1 óra, de durván felébreszti az anyagcserét: karcsúsító edzés nemcsak haladóknak »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

1. Hogyan tudom felgyorsítani az anyagcserémet?

Ahhoz, hogy biztosítsd emésztésed megfelelő működését, és felgyorsítsd anyagcserédet, elengedhetetlen a rendszeres, napi legalább ötszöri étkezés – a három főétkezés, illetve a kisebb falatokat tartalmazó tízórai és uzsonna.

Emellett nagyon fontos, hogy csak kis adagokat egyél, viszont semmiképp se koplalj, ugyanis ha nem eszel, azt szervezeted vészhelyzetként értékeli, túlélésre rendezkedik be, vagyis raktározni kezd, és lelassítja az anyagcserét. Mindezek mellett az anyagcsere felgyorsítása érdekében nagyon fontos a megfelelő testedzés is.

2. Szabad „csalni” a fogyókúra ideje alatt?

Erre a kérdésre alapvetően „nem” lenne a válasz, azonban a szakértők szerint a sikeres fogyókúra szempontjából sokkal károsabb folyamatos kísértésben élni, mint hetente egyszer beiktatni egy-egy lazább napot. Ha nagyon szigorú a diétád, és alig várod, hogy végre vége legyen, előfordulhat, hogy miután elérted a kívánt súlyt, mindent szeretnél bepótolni, így önkéntelenül is túl sokat eszel, és hamar visszaesel. Ha biztos vagy benne, hogy nem a diétád végét jelenti, és utána is kitartasz majd, megengedhetsz magadnak néhány finomságot, így talán a fogyókúrát is könnyebben tudod majd végigcsinálni. Persze ez nem azt jelenti, hogy ilyenkor bármit megehetsz, csupán azt, hogy egy-két könnyebb csoki vagy sütemény, illetve egy-egy kedvenc étel is belefér.

3. Muszáj a teljes kiőrlésű termékeket választani?

Ha karcsúbb és egészségesebb szeretnél lenni, akkor mindenképp. Ahogy a neve is mutatja, a teljes kiőrlésű termékek készítése során az egész magot feldolgozzák, így garantált, hogy azok maximális mennyiségű vitamint, ásványi anyagot és rostot tartalmaznak.

Utóbbi különösen fontos az optimális anyagcsere-működés és a jóllakottság érzetének biztosításában. A nem teljes kiőrlésű gabonából készült termékek esetében a mag egyes részeit az anyag lágysága és mennyiségi növelése érdekében eltávolítják, így elvesznek az értékes anyagok.

4. Edzés előtt vagy után szabad enni?

A legjobb, ha edzés előtt fél órával 150-200 kalória értékben egészséges nassolnivalót, gyümölcsöt, zöldséget, illetve tejterméket fogyasztasz. Ezek a tápanyagok üzemagyagként funkcionálnak, segítik az izmok működését, stabilizálják a vércukorszintet, gyomrod sem fog korogni, emellett energiát adnak, így nem szédülsz le a biciklidről. Fontos azonban, hogy törekedj a kis mennyiségre, egyél például egy almát vagy egy banánt.

5. Szabad enni éjszaka?

Bár a kérdés vitatott, a szakértők többsége egyáltalán nem tartja tanácsosnak, ugyanis szervezeted elsősorban nappal, vagyis reggel 8 óra és este 8 óra között dolgozza fel a tápanyagokat, illetve égeti el a kalóriákat. Este az anyagcsere-folyamatok, így a zsírok oxidációja is lelassul. Emellett kicsi a valószínűsége, hogy hajnali egykor szépen megterítesz magadnak a konyhában, sokkal inkább annak, hogy tévénézés közben nassolgatsz az ágyban. Ilyenkor különösen nagy az esélye annak, hogy nem figyelsz, és túl sokat eszel.

Ha életed részévé vált az éjjeli lopakodás, egyél inkább szeletelt gyümölcsöt vagy zöldséget. Persze abban a kérdésben, hogy ha az éjszakai nassolás káros, miért tesznek világítást a hűtőszekrénybe, az igazság nyilván odaát van.

OLVASD EL EZT IS!

no has ezdes
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

Tüntesd el az úszógumit 2 hét alatt!

kivi vitamin
  • c-vitamin
  • fogyasztó praktikák

A legerősebb zsírégető vitamin

Ezt is szeretjük