Pár hét után leállt a fogyás? Ezzel a módszerrel lendülj át a holtponton
Csak egy kis tudatosság kell ahhoz, hogy újra beinduljon a fogyás.

Ez is érdekelhet

Télen-nyáron nélkülözhetetlen bulikellék: megtehetsz bármit, mert nem érzel semmit (x)

A szabadban töltött idő egészségre gyakorolt pozitív hatása minden multivitaminnál többet ér (x)

Meglepő fellépést vállalt Mező Misi: közel 600 fiatal énekelt vele (x)

7 dolog, ami károsítja, és ami védi az idegeinket (x)

beauty and style

Kétszer dúsabb frizurát kapsz, ha így használod a hajvasalót »

Lassítja a ráncok képződését, de ennél többet is tud a kollagén: szakértő mondja el, miért hatékony »

A rövid dzseki az új divat: ilyen sokféleképpen viselheted »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Bármilyen elszánt is vagy a fogyókúrával kapcsolatban, letörheti a kezdeti lelkesedésedet, ha néhány hét után megmakacsolja magát a fürdőszobai mérleg, és nem hajlandó kevesebbet mutatni.

Talán vigasztal kicsit, hogy teljesen általános jelenségről van szó, amellyel a legtöbb fogyni vágyó szembesül. Oka, hogy a fogyás következtében a szervezet kalóriaigénye szép lassan csökken. A helyzet megoldása szerencsére nem nehéz, mindössze kisebb változtatásra van szükség.

Indítsd be újra a fogyást!

A jól működő és hosszú távon tartható fogyókúrák alapja a csökkentett szénhidráttartalmú, rostban, vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag étrend, valamint a rendszeres mozgás.

Mindezek segítségével heti fél-egy kilót kell veszítened - ezt tekintik a szakértők normál ütemű fogyásnak, ilyenkor nem izomból, hanem zsírból veszítesz. Ha úgy érzed, ezeket az alapokat jól raktad le, mégis leállt a fogyás pár hét után, úgy két választási lehetőséged van.

Csökkentsd a szénhidrátbevitelt!

Táplálkozási szakemberek szerint a fogyáshoz napi 1200-1500 kalóriás étrendet kell tartanod, amelynek legfeljebb 45%-a lehet szénhidrát, nagyjából 30%-át a zsíroknak kell kitenniük, a maradék 25% pedig a fehérjebevitelből áll össze. Emellett körülbelül napi 30-40 gramm rostra is szükséged lesz a megfelelő gyorsaságú anyagcseréhez.

Amennyiben leállt a fogyás, ehhez képest 15-20%-kal csökkentsd a szénhidrátbevitelt: ha például eddig napi 100 gramm volt az adagod, ezután fogyassz 80 grammot. Természetesen fontos, hogy ne úgy oldd meg a szénhidrátbevitel-csökkentést, hogy kihagysz egy étkezést, inkább minden étkezés alkalmával fogyassz egy kicsivel kevesebbet.

Növeld a heti mozgásadagodat!

A másik megoldás, hogy többet mozogsz. Nem fontos, hogy minden napba beleférjen másfél órányi sport, ha a heti mozgásadagod három-négy alkalomra korlátozódik, akkor egyszerűen mindig húzz rá 10-15 percet. A legjobb, ha mindkét módszerrel - a csökkentett szénhidrátbevitellel és a mozgásmennyiség növelésével is - élsz, a holtponton így tudsz a leggyorsabban túllendülni, így indul be újra a fogyás. Fontos, hogy semmiképpen se éhezz, hiszen így nem csak az edzéshez nem lesz erőd, de a közérzeted is romlik, és idő előtt feladod a fogyókúrát. Ha úgy érzed, nincs kedved a sporthoz, olvasd el korábbi írásunkat, amely talán kedvet csinál hozzá.

Ezt is szeretjük