Hány percet szánj az ebédre, ha nem akarsz hízni? A tudósok tudják a választ
Érdemes lassítanod a tempón a fogyás érdekében.

Ez is érdekelhet

Nyerj 2 főre szóló, 3 éjszakás nyaralást Ausztriába, az aktív pihenés paradicsomába (x)

Ingyenes lesz Budapest legnagyobb szezonnyitó borfesztiválja - Ekkor érdemes a Városligetbe menni (x)

Így csókolj, ha csábítani akarsz - Eláruljuk a tökéletes csók titkait (x)

Horváth Éva iszonyú cuki cicával fotózkodott - Elárulta, miért (x)

beauty and style

A legnőiesebb tavaszi parfümújdonságok: friss és különleges illatok »

Kalóriaszegény, epres turmixtál: ínycsiklandóan finom, pedig fogyaszt »

10 egyszerű mód, ahogy a fehér pólót viselheted: hogy változatos legyen »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Biztosan te is jártál már úgy, hogy idő hiányában tíz perc alatt bedobtad az ebédedet, majd a következő fél órában megbosszulta magát a gyorsaság, és gyomorfájás kínzott.

Nem csupán a fájdalmat megelőzendő érdemes időt hagyni magadnak a táplálkozásra. Akkor is javasolt lassítanod, ha nem szeretnéd gyarapítani a plusz kilók számát - állítják Texasi Keresztény Egyetem kutatói.

Ne rohanj az ebéddel!

Korábban is folytattak már a témában hasonló kutatásokat, ám eddig a vizsgálati alanyok minden esetben normál súlyú egyének közül kerültek ki. Ebben az új kutatásban azonban két csoportra osztották a résztvevőket: egy túlsúlyos és egy normál testsúlyú csoportra.

60 percet szánj rá!

A vizsgálati alanyok egyszer azt az utasítást kapták, hogy táplálkozzanak minél lassabban, képzeljék el, hogy korlátlan idejük van az ebédre. Ennek megfelelően egyenek kis falatokat, rágják meg alaposan az ételt, tartsanak szünetet, időnként rakják le az evőeszközt. Így az étkezés esetenként 60 percig is eltartott. A második körben pedig épp ellenkezőleg, a résztvevőknek minél gyorsabban kellett elfogyasztaniuk az ételt.

Kevesebb kalória

A kutatók a vizsgálatok során megállapították, hogy a normál testsúlyú emberek esetében a gyors és a lassú tempójú étkezés között statisztikai szempontból is jelentős különbség mutatkozott: 88 kalóriával kevesebb kalóriát vettek magukhoz akkor, amikor lassan táplálkoztak. A túlsúlyos csoport esetében ez a különbség valamivel kevésbé mutatkozott jelentősnek: esetükben 58 kalóriával volt kevesebb az energiabevitel a lassabb étkezés alkalmával.

- Annak oka, hogy a túlsúlyos vizsgálati alanyok esetében kevésbé volt jelentős a bevitt kalóriák számának csökkenése, valószínűleg azzal magyarázható, hogy kevesebbet ettek mind a gyors, mind a lassú étkezések alkalmával. Vagyis az egész kutatás ideje alatt jobban odafigyeltek az táplálkozásra - magyarázza Meena Shah professzor.

Csökkent éhségérzet, több víz

Nem csupán a bevitt kalóriák száma volt kevesebb mindkét csoportnál a 60 perces étkezésnek köszönhetően, de a résztvevők csökkent éhségérzetről is beszámoltak. A ráérős táplálkozás során több vizet fogyasztottak, ami nemcsak az anyagcsere-folyamatok sebességét serkenti, de megszünteti a fejfájást, és a bőr minőségén is javít.

Blog.hu ajánló