Lehet-e külön diétázni a lapos hasért? Ezt lehet tenni étkezéssel a megoldásért
Lapos has nem terem varázsütésre, így a megoldást sem speciális fogyókúrás módszerekben kell keresni.

laposa has 2
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Sok helyen olvasni célzott diétákról, de sajnos ilyenek nem léteznek, nincs olyan étkezési módszer, ami adott területről tüntetné el a zsírt, ahogyan az edzés sem így működik.

A hasfal azonban megerősíthető, és, ha a felesleg eltűnik, akkor már igenis számít, hogy mely testrészeit dolgoztatja az ember. A has formálható, mert sokszor nem a felesleg miatt nem lapos, hanem a puffadás miatt, ennek hátterében pedig nem csak a karfiol állhat.

Szánj elég időt a feltöltődésre!

A fáradtság és a kimerültség megemeli a szervezet stresszhormonszintjét, ami természetesen az emésztőrendszerre is kihat: a fokozott kortizoltermelés tartós puffadással jár, szépen lassan pedig a hasi zsírpárnák is gyarapodásnak indulnak. A legtöbb, amit tehetsz, hogy keresel egy tevékenységet, ami valóban feltölt, és mindennap szánsz rá legalább 20 percet.

Kérd szakember segítségét!

Hormonális problémák szintén okozhatnak puffadást. Pajzsmirigy-alulműködésnél az anyagcsere lelassul, csökken a pulzus és a vérnyomás, ahogy a székrekedés sem kizárt. Utóbbinak pedig jellemző kísérőtünete a puffadás. Mivel a pajzsmirigy gyógyítása gyógyszerrel történik, indokolt laborvizsgálatot kérni, illetve endokrinológushoz fordulni.

A cikk az ajánló után folytatódik

C.W. Randolph a From Belly Fat to Belly Flat című könyvében felhívja a figyelmet a táplálékkiegészítők, nevezetesen a kalcium-D-glükarát és a B-vitamin fontosságára: Randolph szerint mindkettőből naponta legalább 1000 milligrammot kell fogyasztani, a két vitamin együttesen ugyanis megakadályozza a túl sok ösztrogén termelését, ezáltal a hasi zsírlerakódást.

Rágózz kevesebbet!

A rágózás sokaknál beletartozik a napi rutinba, a túlzásba vitt - napi fél csomag - rágógumizás azonban alaposan felfújhat. Mivel a rágógumik többnyire cukormentesek, mesterséges édesítőszerek és különféle aromák hozzáadásával nyerik el kellemes, mentolos vagy gyümölcsös ízüket. Ezekre pedig az emésztőrendszer érzékenyen reagál.

Óvatosan a szénsavas üdítőkkel!

Rágcsálókon és fiatal férfiakon végzett kísérlet eredménye alapján nem a cukortartalom az egyetlen, amiért a szénsavval dúsított üdítőkkel vigyázni kell: a palesztin Birzeit Egyetem professzorai csapvizet, szénsavmentes, szénsavas és light szénsavas üdítőket itattak első körben patkányokkal, majd egészséges, egyetemista férfiakkal. 

Kiderült, hogy a szénsav nemcsak puffadást okoz, de az éhségérzet kialakulásáért felelős ghrelin hormon termelését is fokozza. A kutatók ugyanakkor hozzátették, az elhízás ennél jóval összetettebb folyamat, így az eset további kísérleteket kíván, az mindenesetre tény, hogy napi egy-két pohárnál több szénsavas folyadék erősen puffaszt.

Rágd meg alaposan az ételt!

Már az oviban is azt tanítják, hogy ne habzsolj, rágd meg alaposan a falatot, és csak azután nyeld le. Ellenkező esetben rengeteg plusz munka jut a gyomornak, ami puffadáshoz vezet. Dietetikusok szerint a rohanás közbeni étkezéssel is célszerű felhagyni, stresszhelyzetben ugyanis alapból több levegőt nyelhetünk, ez pedig szintén fokozza a puffadást.

Fogyás negyven felett

A következő öt nő motiváló példája azt mutatja meg, hogy megfelelő módszerekkel sosem késő látványos eredményeket elérni. Nem a kéthetes villámdiéták, a méregtelenítő csodaszerek, a néhány napig végzett edzések vagy a gyógyszerek vezetnek azonban sikerre, hanem a kisebb-nagyobb, de következetes és hosszú távú változtatások. Elmondjuk, ők mit csinálnak most már másképp!

Képek: Getty Images Hungary.

Ezt is szeretjük