Kalóriaszegény, fogyókúrás saláta 3-4 alapanyagból: így készítsd, hogy laktató és finom legyen
Egy saláta is lehet kiadós, de nem mindegy, hogyan készíted.

salata uvegben
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Sok fogyni vágyó esik abba a hibába, hogy próbál kevesebb kalóriát és több zöldséget bevinni, de ezzel az igyekezettel túlzásba esik. Egy csupa zöld levélből álló saláta nem lesz elég laktató ahhoz, hogy főétkezés legyen, sőt, nassként is sok jobb választás létezik. A koplalás pedig hosszútávon tarthatatlan. 

Hibás következtetés lenne ez alapján azt gondolni, hogy a saláta nyuszitáp, ami csak arra jó, hogy a főétel mellé, a savanyúság helyett lehessen csipegetni. Ha megfelelő alapanyagokból állítod össze, salátát is lehet kiadósat készíteni.

Laktató saláták

A csupa leveles zöldségből álló saláták hiába vannak tele vitaminokkal és laktató rostokkal, sok minden hiányzik belőlük. Elég csak arra gondolni, hogy 400 gramm spenóttal is még csak 92 kalóriát vittél be, ami messze elmarad az általában ajánlott 4-600 kalóriás, diétás ebédekhez képest, noha az adag maga nem kicsi.

Ennyi kalórián belül jóval kiadósabb lesz a saláta akkor, ha a diétába beilleszthető makrotápanyagokat - lassú felszívódású szénhidrátok, sovány fehérjék, egészséges zsírok - együtt fogyasztod, így értékes összetevőik maximális hatást fejthetnek ki. Egyszerű salátarecepteket mutatunk, melyekhez csak három-négy alapanyag kell, de igazán laktatóak!

Ezt is szeretjük