Nem csak a zsírégetésben segít az L-karnitin: a májnak és a szívnek is jót tesz
Az L-karnitin az egyik leghatékonyabb kiegészítő, ami a zsírégetést elősegíti.

GettyImages-1136546109
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Az L-karnitin egy olyan aminosav, melyet az emberi szervezetben a vese termel két esszenciális aminosavból, a lizinből és a metioninból. Megtalálható a májban, az agyban, a szívben, de legnagyobb százalékát a vázizomzat tartalmazza, körülbelül a 98%-át, 19 grammot.

Az L-karnitint táplálékkiegészítőként is fogyasztják, mivel nélkülözhetetlen szerepet játszik abban, hogy a test a zsírt energiává alakítsa át.

Miben segít az L-karnitin?

Az L-karnintin nem csak a zsíranyagcserében, de az egész szervezet működéséhez elengedhetetlen: a növekedéshez, az izomzat fejlődéséhez és regenerációjához járul hozzá, helyreállítja a normális szívműködést, javítja az izomzat oxigénellátását. Kísérletek szerint az aminosav fokozhatja az agy működését, megvédi az agysejteket a károsodástól, valamint kutatások azt is kimutatták, hogy az L-karnitin segített a szívinfarktusban szenvedő betegek gyorsabb felépülésében - írja a greatist.com.

GettyImages-1203856838

Legfőbb szerepe mégis a zsír energiaként történő felhasználásában rejlik olyan módon, hogy a zsírok szállítását végzi az izmokat felépítő szövetek sejtjeinek mitokondriumaihoz, ahol energia lesz belőlük - írja aHealthline.Az elraktározott zsírokból a szervezet több energiához jut, és ha nagyobb mennyiségben van jelen az izmainkban, akkor azok nagyobb mennyiségű zsírt képesek energiává alakítani, ennek következtében támogatja a fogyást, javítja az állóképességet, hozzájárul az izomfejlődéshez és a magasabb energiaszinthez.

A cikkben szereplő kutatások kimutatták azt is, hogy főként a túlsúlyos egyéneknél vagy idősebb felnőtteknél, akiknél az L-karnitin-szint idővel csökkenő tendenciát mutat - az emberek átlagosan 1,3 kilogrammal többet fogytak L-karnitin szedése során.

A cikk az ajánló után folytatódik

Az L-karnitin természetes forrásai

A napi szükséglet 0,5-2 gramm, ennek töredékét képes az emberi szervezet előállítania, ezért pótlásáról mindenképp gondoskodni kell. Idősek és vegánok esetén a szervezet L-karnitin termelése csökken, így számukra is kifejezetten fontos a pótlás. Az aminosav főleg hús- és tejtermékekben fordul elő, a vörös és fehér húsok vagy a halfélék is egyaránt tartalmazzák, ahogy a tyúktojás és a tehéntej is. Táplálékkiegészítők formájában is találkozni lehet vele kapszulás vagy folyékony formulaként.

GettyImages-1186333343

Hogyan fogyaszd?

Edzés előtt 30 perccel érdemes 1-3 gramm mennyiségű L-karnitint fogyasztani, efölött mellékhatásként előfordulhat hasmenés, hasi diszkomfortérzet. Szedésének a másik legjobb időpontja az edzések utáni idő, magas fehérjetartamú ételekkel kiegészülve gyorsítja az izmok regenerációját.

10 mikrotápanyag, ami segíti leadni a pluszkilókat

Az alábbi mikrotápanyagok amellett, hogy erősítik az immunrendszert, és felveszik a harcot a vírusokkal szemben, a zsírleadást is támogatják, így ezek bevitelére a fogyókúra alatt jobban érdemes odafigyelni.

Képek: Getty Images Hungary

Ezt is szeretjük