Tökéletes ebéd edzésnapra: 8 tápláló ételötlet kuszkuszból
Edzések előtt érdemes feltölteni az energiaraktárakat, és erre gyors megoldásként szolgálhatnak a kuszkuszból készült fogások.

GettyImages-153914434
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A kuszkusz egy tésztaféle, így sokan fogyókúra alatt inkább étrendjükből kiiktatni, semmint beépíteni szeretnék. Pedig a szénhidrátban gazdag darát kifejezetten javasolt fogyasztani az edzésnapokon.

A kuszkusz a közepesen magas glikémiás indexű ételek közé tartozik, GI-je 60-65 között mozog. A durumbúzából készült, sokoldalúan felhasználható alapanyag szénhidráttartalma lassabban szívódik fel, mint a fehér rizsé, nem emeli meg olyan hirtelen a vércukorszintet sem.

Ételek kuszkusszal

A hatékony edzések elengedhetetlen eleme az energiaraktárak feltöltése. A szénhidrát pedig a sejtek üzemanyaga, belőlük képződik a glükóz, és az olyan ételek, amik nem emelik meg gyorsan a vér glükózszintjét, azok hosszabb ideig tartják egyensúlyban, növelve ezzel a testmozgás hatékonyságát. A kuszkusz emellett bővelkedik az izmokat tápláló fehérjében is, és emésztést támogató rostokban, emellett igazi szelénforrás, ami bizonyítottan csökkenti a szervezet oxidatívstressz-szintjét, javítja az anyagcserét. Gyorsan elkészül, 1:2 arányban kell felönteni forrásban lévő vízzel, majd 10-15 percig letakarva állni hagyni. Ráadásul egy adag, 80 gramm belőle, nem tartalmaz kimagaslóan sok kilokalóriát sem, 142 kcal van benne. Teli gyomorral természetesen nem ajánlatos belefogni az edzésbe, lehetőleg 3-4 órával előtte fogyaszd el a kuszkusszal készült ételeket - tökéletes választás ebéd gyanánt azok számára, akik jellemzően munka végeztével iktatnak be edzést.

(Cikken belüli képek forrása: Ács Bori/SóBors, Getty Images Hungary, borító-és ajánlóképek forrása: Getty Images Hungary)

Ezt is szeretjük