10 finom köret a krumpli helyett: rostdús, szuper táplálékok a fogyókúrádhoz
Sokkal kevesebb bennük a kalória és a szénhidrát, ráadásul szeretni is fogod őket.

serpenyos krumpli
Ez is érdekelhet

Télen-nyáron nélkülözhetetlen bulikellék: megtehetsz bármit, mert nem érzel semmit (x)

A szabadban töltött idő egészségre gyakorolt pozitív hatása minden multivitaminnál többet ér (x)

Meglepő fellépést vállalt Mező Misi: közel 600 fiatal énekelt vele (x)

7 dolog, ami károsítja, és ami védi az idegeinket (x)

beauty and style

Kétszer dúsabb frizurát kapsz, ha így használod a hajvasalót »

Lassítja a ráncok képződését, de ennél többet is tud a kollagén: szakértő mondja el, miért hatékony »

A rövid dzseki az új divat: ilyen sokféleképpen viselheted »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A burgonya ugyan a zöldségek közé tartozik, tápanyagtartalmát tekintve mégis inkább a gabonafélékhez áll közel. 100 grammjában 70 kalória található, ami a zöldségek közt magas, azonban még mindig jóval alacsonyabb az ugyanekkora mennyiségben csaknem átlagosan 300 kalóriát tartalmazó gabonaféléknél.

Mi a burgonyával a probléma? Sajnos a krumplinak magas a szénhidráttartalma, melynek java keményítő, ám emellett csak kevés rost van benne, így a gyors felszívódású szénhidrátok közé tartozik, melyek csak rövid ideig laktatnak. Étvágynövelő hatása miatt javasolt, hogy a burgonya fogyasztását fogd vissza, ha fogyni szeretnél.

Krumpli helyett

Noha nem tilos néha egy-egy krumplis köretet készíteni, mégis jobb, ha a legtöbb ételben inkább mást használsz. Természetesen ilyenkor sem kell üres salátalevelekre váltani. A burgonya helyett több olyan alternatíva is létezik, melyek állagra, ízre hasonlóak, ám kevesebb bennük a kalória, vagy éppen több vitamint és fehérjét biztosítanak a szervezeted számára. Mutatunk tíz ilyet!

Ezt is szeretjük