Jóllakott leszel, és a jojótól sem kell tartanod a Krieger-diétával: 5 kilót fogyhatsz vele tavaszig
A Krieger-diéta titka a fokozatosságban rejlik, így a kilók visszakúszásától sem kell tartanod.

GettyImages-937799596
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Ellie Krieger dietetikus - több szakácskönyv írója - nevéhez fűződik az étrend kidolgozása, aminek lényege nem az ételek megvonásában, de azok kategorizálásában és az egészséges hozzávalók beszerzésén alapszik, így éhezés nélkül, mondhatni könnyedén veheted a fogyókúrával járó akadályokat. 

A Krieger-diéta másik titka a fokozatosságban rejlik. A súly lépésről lépésre, egyenletesen csökken, így nemcsak az elért eredményt lesz könnyű megtartani, de a jojóeffektustól sem kell tartani. Természetesen, mint minden diéta esetében, ez sem lehet sikeres megfelelő mennyiségű testmozgás nélkül, így érdemes heti 2-3 edzést beiktatni ahhoz, hogy végleg búcsút mondj a felszedett pluszkilóknak. Krieger a diétája mellé kardiót és erősítő edzéseket javasol, így tudod majd legjobban ellenőrzés alatt tartani a súlyodat, illetve ezzel növeled az állóképességed, valamint az energiaszinted is.

Tényleg mindent lehet enni a Krieger-diéta során?

- Valójában nincs egyetlen tökéletes étrend. Úgy mondanám, többféle étkezési módszer létezik, amelyek elősegítik az egészséget és a jólétet. A túl szélsőséges változások, a gyorsnak ígért fogyókúrák általában csak pár hétig tartanak, és a kilók visszakúszásához vezetnek. Bízz az ösztöneidben, és tervezd meg a saját étkezésed úgy, hogy tápláló és kiegyensúlyozott legyen, így nem kell tartanod az állandó koplalástól - javasolja Krieger.

GettyImages-944478708

A táplálkozási szakértő három alapkategóriát különböztet meg, amelyben vannak rendszeresen, néha és ritkán fogyasztott ételek. Vagyis a diéta nem zár ki semmilyen ételtípust, a fehér lisztből készült élelmiszereket éppúgy lehet fogyasztani, mint például a tésztát, a gyümölcsöket vagy a cukrozott táplálékokat. 

Rendszeresen fogyasztható ételek

Ide tartoznak a sovány húsok, a teljes kiőrlésű gabonák, zöldségek, gyümölcsök, az élőflórás és zsírszegény tejtermékek, hüvelyesek, valamint az egészséges zsírsavakban - ómega-3-6 zsírokban - gazdag ételek és esszenciális olajokat, mint például az olívaolaj vagy a tökmagolaj.

A cikk az ajánló után folytatódik

Néha fogyasztható ételek

Ide sorolja a tápanyagokban és fehérjében gazdag vörös húst és az egyéb tésztaféléket, de ebbe a kategóriába tartoznak a 100%-os gyümölcslevek vagy a vörösbor, utóbbit heti kétszer is fogyaszthatsz.

Ritkán fogyasztható ételek

Az utolsó csoporthoz sorolja a cukrozott, édes élelmiszereket, a gyorskajákat és mindent, ami „egészségtelen”. Ebből csak nagyon pici adagokat fogyassz alkalomadtán.

GettyImages-692922146

Egynapos mintaétrend Ellie Kriegertől

Reggeli: fahéjas-zabpelyhes palacsinta
Tízórai: egy pohár natúr joghurt almával
Ebéd: tandoori csirke kurkumás rizzsel 
Uzsonna: rikottakrém őszibarackkal és mandulával
Vacsora: spagetti frittata spárgával és aszalt paradicsommal

Még több receptet Krieger saját oldalán találhatsz.

Élelmiszerek, amik segítik a fogyást

Az alábbi szuperételnek is nevezett finomságok segítenek a kalóriadeficit megteremtésében, hiszen amellett, hogy kalóriaszegények, rengeteg élelmi rostot, vitamint fehérjéket és hasznos tápanyagokat tartalmaznak, amelyek nemcsak a fogyókúrád, de az egészséged szempontjából is fontosak.

Borító-és ajánlóképek: Getty Images Hungary

Ezt is szeretjük