Csapd be a gyomrod! 3 bevált módszer a korai jóllakottságért
Gyakran eszed magad degeszre, így nem megy a fogyás? Segítünk, hogy előbb letedd a kanalat.

etelnaplo
Ez is érdekelhet

Télen-nyáron nélkülözhetetlen bulikellék: megtehetsz bármit, mert nem érzel semmit (x)

A szabadban töltött idő egészségre gyakorolt pozitív hatása minden multivitaminnál többet ér (x)

Meglepő fellépést vállalt Mező Misi: közel 600 fiatal énekelt vele (x)

7 dolog, ami károsítja, és ami védi az idegeinket (x)

beauty and style

Gigi Hadidról meseszép fotók készültek: talán sosem volt még ilyen nőies a modell »

Mi történt már megint Nicole Kidman arcával? Átlátszó ruhája sem vonja el róla a figyelmet »

Szorítja, nyomja a lábad a cipő? Okos trükkök, melyekkel kényelmessé teheted »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Jó, ha az elején tisztázzuk: az éhezés hosszú távon nem segíti a fogyást. Sokkal célszerűbb sokszor kis adagokban táplálkoznod.

Természetesen az sem mindegy, hogy mit eszel, de az alábbi praktikák hozzásegítenek ahhoz, hogy előbb érezd magad jóllakottnak, így kevesebb táplálékot vegyél magadhoz.

Szagolj borsmentát!

A borsmentáról köztudott, hogy segít orvosolni az emésztőrendszeri problémákat - például a gyulladásokat, puffadást -, de a legújabb kutatások szerint a benne lévő illóolajok az éhségérzetet is csökkentik.

Egy 40 fő bevonásával készült kutatás során bebizonyították, hogy azok a személyek, akik napjában többször is szagolták a borsmentát, hetente körülbelül 1800 kalóriával fogyasztottak kevesebbet, mint korábban.

Ennek okát a tudósok egyértelműen a borsmentából felszabaduló illóolajban látták, amely hatással vannak a hipotalamuszra, és az éhségérzetet csökkentő hatású hormonok termelését indítja meg a szervezetben.

Persze ha önmagában éhgyomorra megiszol egy nagy adag borsmentateát, már az is eltelít annyira, hogy a reggelit minimálisra csökkenthesd, a terülj, terülj asztalkám helyett.

Egyél kisebb tányérról!

Sokszor megesik, hogy egy nagyobb tányérra több ételt szedsz, ám mire végzel vele, rájössz, hogy túlzásba estél? Szakértők szerint az ilyen hibák kivédése érdekében érdemes kisebb tányérról falatozni. Ez a vizuális trükk ugyanis segít abban, hogy kevesebb étel elfogyasztása után is jóllakottnak érezd magad.

Sőt, egy bázeli kutatás szerint még jobb, ha piros színű tányért választasz az  étkezésekhez, mert a piros a tiltás színe, amely arra ösztönzi az agyat, hogy megszüntesse az éhségérzetet. Így jobban megálljt tudsz parancsolni az étvágyadnak.

Igyál egy pohár vizet!

Egészségügyi szempontból is javasolt reggel, felkelés után meginni egy pohár vizet, egyrészt, mert pótolni kell az éjszaka kimaradt mennyiséget, másrészt ez felébreszti a belső szerveket, különösen az emésztőrendszert. Ugyanakkor ha fogyókúrába fogsz, akkor is hasznos lehet ez a módszer, mert serkenti az anyagcserét.

A víz hatására az elfogyasztott rostanyagok gyorsabban tudnak áthaladni a bélrendszeren, ráadásul valamelyest eltelíti a gyomrot, így az éhségérzetet is csökkenti. Arról nem beszélve, hogy kalóriamentes, így nagy mennyiségben is fogyasztható.

Ezt is szeretjük