Elveszi az étvágyat, fiatalítja a bőrt: 4 természetes és bőséges kollagénforrás
Érdemes időnként beépíteni az étrendbe a természetes kollagénforrásokat áldásos hatásaik miatt.

tojás nyitó
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A kollagén nem csak a bőr feszességéért felelős, noha bőrtápláló tulajdonságai sem alábecsülendők. 

Az ember szervezetében természetesen is jelen lévő fehérje az inak, ínszalagok, a bőr és az izmok esszenciális alkotója - termelődése azonban 25 éves kor felett egyre csökken.

A kollagén hatása

A kollagén megőrzi a bőr egészséges szerkezetét, erősíti a csontokat is, rendszeres fogyasztásával megelőzhetővé válhat a csontritkulás. Nem véletlen, hogy bőrtápláló, ránccsökkentő és öregedésgátló tulajdonsága mellett az ízületi panaszokat is enyhíti.

GettyImages-1225037490

A fogyást is támogatja, a kollagénfehérje-peptidek nagyobb telítettséget biztosítanak, mint más fehérjetípusok. Bizonyos tanulmányok szerint 40%-kal lassabban éhezünk meg a magas kollagéntartalmú ételektől, mint más fehérjék fogyasztása esetén. Egyes szakértők véleménye alapján még anyagcsere-serkentő hatással is bír.

Azonban a kollagén a természetben csak rendkívül kevés ételben található meg, így elsősorban az előállításának támogatására érdemes koncentrálni.

Csontleves

A csontleves az egyik legismertebb kollagénforrás. Az étel előállítása közben állati csontokat főznek ki vízben, amivel kioldódik a kollagén, a magnézium, az aminosavak és az egyéb tápanyagok. A csont minőségétől függően bővelkedhet, vagy sem, a csontleves kollagénben. 

A cikk az ajánló után folytatódik

Tojás

Bármennyire is meglepő, még a tojás is elősegítheti a kollagén termelődését, méghozzá nagy mennyiségű prolintartalmának köszönhetően. Ez az egyik legfontosabb aminosav, ami serkenti a folyamatot.

Kocsonya

Egykor a kocsonyát egészségtelennek tartották, mára már kiderült, hogy a benne található zsírok bővelkednek fontos aminosavakban, amik elősegítik a sejtregenerálódást. Emellett a zselészerű anyag tele van kollagénnel is, a kocsonyában található C-vitamin pedig elősegíti a felszívódását. A téli menük kedvelt ételét egy kis időbefektetéssel bárki el tudja otthon készíteni

GettyImages-1299105578

Kollagénpor

A kollagént nagy dózisban por formájában is be lehet vinni. Az anyag hidrolizált kollagén peptidekből áll, amiket különböző állatokból, csirkéből, marhából vagy sertésből nyertek ki, majd alakították át. Az így kapott port könnyebb emészteni, és gyorsabban beépül. Számos táplálékkiegészítőket forgalmazó cégnél elérhető különböző kiszerelésekben, érdemes C-vitaminnal együtt fogyasztani, ami a termelődését és felszívódását is támogatja.

8 laktató ebéd, ami nagyban segíti a fogyást

Változatos ételekkel tarkítható a fogyókúrás étrend, amikből ínycsiklandó, 500 kalóriás ebédek készíthetők.

(Képek forrása: Getty Images Hungary)

Ezt is szeretjük