Fiatalít és fogyaszt, a többség mégsem eszik belőle eleget - Így vihetsz be több kollagént
Mutatjuk, miben találsz kollagént, és elmondjuk, miként hat.

voros hus fuszerekkel
Ez is érdekelhet

Európa legnagyobb interaktív vasúti élményparkja (x)

Nyaralj korlátok nélkül! (x)

Szünidei élményhegység - Aktivitás mindenkinek a nyári Magas-Tátrában. (x)

Már ne a barna szószt keressük! - Ismerd meg Németország kulináris különlegességeit! (x)

Ünnepelj együtt a dm-mel! Nagy meglepetéssel készül a napokban a dm – Te se maradj le róla! (x)

beauty and style

A 2000-es évek legdivatosabb fülbevalója most újra trendi »

Pár centis szőkéből derékig érő feketére váltott Katy Perry: megint átalakult »

Mutatjuk, hogyan tisztítsd ki a műszempillát, hogy még sokszor viselhesd »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A kollagén természetes módon van jelen az emberi szervezetben. Ez a zselés anyag megtalálható a bőrben, csontban, izomban és kötőszövetekben, melyekben ez a különleges fehérje támogatja a szervek és szövetek elasztikusságát.

Funkciója, hogy regenerálja a bőrt, javítja az ízületek mozgását, sőt, könnyebbé teszi a fogyást, mivel aktívan közreműködik az anyagcserében, és étvágycsökkentő hatással bír. A szervezetben a kollagén mennyisége már 25 év felett csökken. Mivel a kollagén a test egyik legfontosabb fehérjéje, hiszen a teljes fehérjetartalom 30%-át teszi ki, pótlása diéta vagy fogyókúra periódusában különösen ajánlott.

A kollagén és a fogyás

A kollagénnek elsődleges szerepe van az izomépítésben, az izmok fenntartása pedig sok kalóriát igényel, ami felpörgeti az anyagcserét. A kollagén segítségével alakul át a szénhidrátokból származó glükóz energiává. 

húsleves

Antioxidánsokkal kombinálva ez a zselés anyag regenerálja és újjáépíti a sejteket, emiatt a test feszesebb és formásabb lesz. Intenzív, rendszeres mozgás, edzés esetén elengedhetetlen pótolni, hiszen mintegy katalizátorként működik a test megújításában.

A kollagén természetes forrásai

Az egészségtelen táplálkozás és a fogyókúra kellemetlen velejárója a megereszkedett, ráncos és fénytelen bőr, valamint az izomtömeg csökkenése. Ha ezt ellensúlyozni szeretnéd, fogyassz minél több természetes kollagénforrást a mozgás mellé. Ilyenek a csontleves vagy a húsleves, a halak és sovány húsok, a piros bogyós gyümölcsök és a fokhagyma, melyekben egyaránt van kollagén. A főzött húsok zselatintartalma kiemelkedően magas, ahogy a kocsonyáé is.

A sötét leveles zöldségek, mint a spenót és kelkáposzta, óvnak a szabad gyökök ellen, melyek lebontják a kollagént. A narancsszínű zöldségek, mint a répa és édesburgonya, A-vitaminban gazdagok, mely helyreállítja a sérült kollagénmolekulákat. Emellett a szervezeted saját kollagéntermelését fokozhatod, ha a fehérje előállításához szükséges C-vitamint biztosítod számára.

A kollagénes táplálkozáskiegészítőkről

A hidrolizált kollagénhez kapszulákban és táplálékkiegészítőkben jutsz hozzá. Ez a kollagén származhat csontokból és porcokból, és feldolgozás után lesz alkotóeleme a fogyókúrás termékeknek. 30 éves kor felett bátran pótolhatod táplálékkiegészítőkkel, magasabb dózisban is.  

Normál esetben húsztól harmincéves korig napi 5 gramm, harminctól ötven évig napi 10 gramm kollagén szükséges. A fogyókúra és torna által igénybe vett szervezet napi szükséglete ennek a másfélszerese is lehet, így fontos legalább naponta egyszer fogyasztani a fent felsorolt kollagénforrásokból, miközben a napi C-vitamin-bevitelt is ajánlott 2-3000 milligrammig emelni.

Fogyasztó, agyvédő ételek

A következő táplálékok nemcsak a diétát könnyítik meg, de rendszeres fogyasztásuk mellett jelentősen csökken az Alzheimer-kór és a demencia kockázata is.

Ezt is szeretjük