Kókuszvirágcukor: tényleg kevésbé hizlal, mint a kristálycukor?
Milyen előnyei vannak a kókuszvirágcukor fogyasztásának? És mi a helyzet a hátrányokkal?

Ez is érdekelhet

Beszállás! Nemsokára indul a Mikulás Expressz, siess, mert lemaradsz! (x)

Családi wellness-pihenés Sümegen: ha egy kicsit másra, többre vágysz (x)

Elkezdődött a 27. CAFe Budapest Kortárs Művészeti Fesztivál (x)

A tökéletes gyerekszoba titkai - Így még a tanulás is jobban megy majd! (x)

Őszi stílustippek személyre szabva - Hogy idén ősszel Te diktáld a trendet! (x)

beauty and style

10 dolog a divatban, ami nagyon megváltozott a 2000-es évek eleje óta: egészen mást jelent most, mint akkor »

A H&M Moschino-kollekciója a 90-es évek teljes káoszát felvonultatja – Nem biztos, hogy ez lesz a kedvencünk »

Mennyei illatú, regeneráló kencék bőrre és hajra: vitaminban gazdag trópusi gyümölcsökkel »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Nyírfacukor, eritrit, sztívia, nádcukor, kókuszcukor - nehéz kiigazodni a természetes édesítőszerek birodalmában.

Kókuszcukor

A felsoroltak közük a kókuszcukor talán a legkevésbé ismert hazánkban. Lássuk, érdemes-e fogyasztanod a diéta ideje alatt.

Kókuszvirágcukor: kevésbé hizlal?

A kókuszcukor - más néven pálmacukor - a kókuszvirág nektárjából készült természetes édesítőszer. Kalória- és szénhidráttartalma közel azonos a hagyományos kristálycukoréval. Más szempontból viszont többre képes, mint a répacukor.

Természetes prebiotikum

A kókuszcukor inulint tartalmaz, ami természetes prebiotikumként támogatja a bélrendszer egészségét, segít megelőzni a vastagbélrák kialakulását, a vércukorszint ingadozását, gyorsítja zsíranyagcserét, ily módon megelőzi az elhízást. Egy, a Diabetes & Metabolism Journal című szaklapban ismertetett kutatás eredménye szerint az inulin a 2-es típusú cukorbetegség kialakulásának rizikóját is csökkenti.

Egy másik, az ASEAN Food Journal című szakmai lapban megjelent tanulmány szerint a kókuszcukor 71%-a szacharóz, 3%-a glükóz és 3%-a fruktóz. Más szóval közel 80%-a valójában cukor, a tápanyagok, az inulin és az antioxidánsok teszik ki a fennmaradó 20%-ot.

Alacsony glikémiás index

A Nutrition Research című szakmai folyóirat egy korábbi tanulmányában összehasonlították a kókuszcukor és a hagyományos répacukor vércukorszintre gyakorolt hatását. Az eredmények azt mutatták, hogy a kókuszvirágcukor nem emelte meg olyan hirtelen a vércukorszintet, tehát glikémiás indexe alacsonyabb, körülbelül 35.

Mindezek ismeretében mondhatjuk, hogy a kókuszcukor segíti a fogyókúrát, a hagyományos kristálycukornál jobb alternatíva. Ugyanakkor nem fogyasztható korlátlan mennyiségben. Egyfelől a benne lévő fruktóz megterhelheti a májat. Erről bővebben olvashatsz korábbi cikkünkben.

További vizsgálatok szükségesek

Másfelől napjainkban még kevéssé ismert a kókuszcukor szervezetre gyakorolt hatása. Tehát a táplálkozási szakemberek továbbra is inkább a - jobban ismert - nyírfacukor, eritrit és sztívia fogyasztását javasolják kókuszvirágcukor helyett.

Ezt is szeretjük