Hogy fogyaszd a kávét, hogy extra sok zsírt égess, és növeld a teljesítményed? Így ajánlják a kutatók
A fogyókúra és az edzés alatt sem kell lemondani a koffeinről.

GettyImages-153328331
Ez is érdekelhet

A mérték a lényeg: tévhitek a szénhidráttal kapcsolatban (x)

Szárnyal a budapesti VictoriaShop! (x)

4 tipp: így védd a kisbabád bőrét! (x)

Vágyak, remények, pletykák: boldog békeidők hangulatát idéző, szellemes komédia érkezik (x)

beauty and style

Így még biztosan nem gondoltál a rövidnadrágra: nőies szettek, amikben ősszel is helyet kaphat »

Kalóriagyilkos kardió torna kezdőknek: 30 perc alatt a teljes testet megdolgoztatja »

Gátolják a pattanások kialakulását és szűkítik a pórusokat: antioxidáns kencéket teszteltünk »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A finom, gőzölgő kávé nem csak napindítóként tesz jó szolgálatot a szervezetnek, de egészséges mennyiségben fogyasztva a fogyást is elősegítheti.

A fogyókúra és az edzés alatt sem kell lemondani a koffeinről, mi több, kutatások bizonyították, hogy megfelelően adagolva hatékonyan növeli a teljesítményt, ezáltal extra sok zsírt égethetsz velük.

Miért jó a koffein?

A kávéban található koffein amellett, hogy beindítja az emésztést, fokozza a vérkeringést, vízhajtó tulajdonsága révén pedig segít megszabadulni a  puffadástól is. Kutatások bizonyították, hogy a rendszeresen kávét fogyasztók kisebb valószínűséggel szenvednek Alzheimer-kórban, de a szív- és érrendszeri betegségekre is kisebb az esélyük azoknak, akik napi 1-2 csészével fogyasztanak belőle.

GettyImages-177766384

Hogyan hat a koffein a sportolók teljesítményére?

A Research Gate-ben közölt tanulmány a sportolókon végzett kutatások alapján megállapította, hogy a koffein edzés vagy verseny előtti fogyasztása mintegy 4,3%-os javulást eredményezett az állóképességükben. A koffein a központi idegrendszert stimulálja, növeli az agy dopaminszintjét, ezáltal fokozza az éberséget, energiát ad, és javítja a koncentrációt.

A koffeinnel kapcsolatban ugyanakkor azt is kimutatták, hogy bomlásakor keletkező paraxantin a zsírraktárakból zsírsavakat szabadít fel, és ezzel extra energiához juttatja a sejteket, ezáltal zsírvesztést tesz lehetővé az edzések alatt.

A cikk az ajánló után folytatódik

MINDEN ÍZÉBEN MESTERMŰ

Fedezze fel az érzékien finom ízek és gazdag aromák világát, mely ott rejlik minden egyes L'OR Espresso alumínium kapszulában.

Élje át a kávézás tökéletes élményét a L'Or kompatibilis kapszuláival, Nespresso®* gépekhez fejlesztve.

*Harmadik fél védjegyei nem kapcsolódnak a JACOBS DOUWE EGBERTS-hez.

A kompatibilis kávégépek listájához látogasson el a weboldalra: www.lorkavekapszula.hu

Promóció

A koffein megnöveli a vérben az epinefrin nevű hormon - más néven adrenalin - szintjét, miközben olyan jeleket sugároz a testnek, hogy zsírt égessen. Ez a véren keresztül a zsírszövetekbe jut, ahol a zsír bomlani kezd, majd a vérbe ürül.

Azt viszont fontos észben tartani, hogy a folyamat, melynek során a vérbe zsírsavak ürülnek, nem jelent rögtön zsírvesztést, csak akkor, ha edzéssel több kalóriát égetsz el, mint amennyit evéssel beviszel a nap folyamán.

GettyImages-1142900322

Ilyenkor fogyaszd, hogy a legjobb teljesítményt érd el

Testsúlykilogrammonként 3-6 gramm ajánlott naponta, ami egy 70 kilós felnőtt esetében nagyjából 200 és 300 gramm között van. Túladagolásról a napi 600 mg fölötti fogyasztásnál lehet beszélni.

A koffein képes gyorsan felszívódni, és nagyjából egy óra alatt éri el a véráramban a legmagasabb szintet, ezért edzés vagy verseny előtt érdemes 45 perccel vagy egy órával fogyasztani, egyszeri 50-250 mg mennyiségben, ami egy átlagos kávénak vagy egy energiaitalnak felel meg. Ha nem szereted a feketét, keresgélhetsz a koffeines táplálékkiegészítők között is.

Karcsúsító turmixok kávéval

Az alábbi ínycsiklandó smoothie-k megalapozzák a reggeled, értékes tápanyagaiknak köszönhetően pedig egész napra profitálhatsz belőlük, ugyanis sok fehérjét tartalmaznak, ami hozzájárul az anyagcsere pörgéséhez, mégis alacsony, 300 alatti a kalóriatartalmuk.

 Borító-és ajánlóképek: Getty Images Hungary

Ezt is szeretjük