Kipucolja a bélrendszert, és az összes zsírt leszedi rólad a Kind diéta: mutatjuk, mi az alapja
A Kind diéta azoknak szól, akik mellőzni szeretnék a húsfogyasztást, esetleg tenni szeretnének azért, hogy kevesebb állati eredetű ételt fogyasszanak.

GettyImages-1253826894
beauty and style
Top olvasott cikkek

A Kind diéta Alicia Silverstone színésznő nevéhez kötődik, aki egy jól működő és könnyen betartható diétás étrendet alkotott meg, amelynek alapját a vegán életmód adja. Mivel az ismert sztár elkötelezett állatjogi aktivista, a diétát azoknak ajánlja, akik kevésbé szeretik a húskészítményeket, esetleg tenni szeretnének azért, hogy kevesebb állati eredetű, feldolgozott terméket fogyasszanak.

Alicia aThe Kind dietcímű könyvében nemcsak a diétát, illetve annak a szervezetre gyakorolt jótékony hatásait, hanem a diéta során elsajátított étrend környezetvédő jelentőségét is leírja. Ilyen, hogy például a globális felmelegedés számos emberi tevékenység közös eredménye, amibe a haszonállattartás is beletartozik, de bizonyított tény az is, hogy a feldolgozott hústermékek és hentesáruk - virsli, szalonna, szalámifélék - rendszeres fogyasztása növelheti a rák kockázatát is. Így Silverstone szerint nemcsak a szervezetünkkel, de a környezetünknek is jót teszünk azzal, ha csökkentjük az állati eredetű ételek fogyasztását.

Kevesebb hús, több energia

A diéta alapját a rostdús táplálkozás adja, melynek köszönhetően az emésztés egészségesebbé válik, a szervezet tisztul, az ember jóval energikusabbá, életvidámabbá válik, és immunrendszer is erősödik. Nem beszélve arról, hogy a rostok hosszasan eltelítenek, és nem okoznak kilengéseket a vércukorszintben.

GettyImages-1211955774

A zöldségeken, gyümölcsökön kívül teljes kiőrlésű gabonafélék, hüvelyesek, diófélék, magvak, polenta, barnarizs fogyasztása javasolt, húspótlóként pedig fehérjében gazdag tofu, szójabab, illetve a búzafehérjéből készült szejtán. Utóbbit a vegetáriánus és vegán konyha használja húsok helyett alternatívaként, lehet belőle pörköltet főzni, rántani vagy grillezni. Az étrendben kerülendők a gyors felszívódású ételek, a cukor, és sajnos a kávéról is egy időre le kell mondani, de a színésznő szerint a megemelkedett energiaszint miatt nem is lesz rá szükség.

A cikk az ajánló után folytatódik

Mentesen sütni-főzni még soha nem volt ennyire egyszerű!

Mentesen táplálkozóknak főzni nagy kihívás, ebben nyújt segítséget Nemes Dóra, a Mentes Anyu megálmodója. Szakácskönyvében minden étkezésre és alkalomra található szuper, könnyű fogás: a reggelitől a vacsoráig, az uzsidobozfalatoktól a vendégvárásig, vagy éppen egy családi születésnapig, átgondoltan, mentesen, úgy, hogy a klasszikus kedvenceinkről se kelljen lemondani.

Kizárólag online elérhető, a FeminaShopban! 

Promóció

Nem szabad elkeseredni, ha valaki még egyáltalán nem foglalkozott annak gondolatával, hogy egy időre elhagyja vagy minimalizálja a húsfogyasztást, hiszen a Kind diéta három lépésben visz el a teljesen húsmentes étrendig. Az állati eredetű termékeket is tartalmazó étrend és a tisztán teljes kiőrlésű gabonákon alapuló táplálkozás között Silverstone három szintet különböztet meg. 

Flörtölés: ha az ember ugyan a vegán étrendnek megfelelően táplálkozik, de bizonyos időközönként pótolja a húsokat, tehát nem teljesen vegetáriánus.

Vegánok:  egyáltalán nem fogyasztanak semmiféle hús- vagy tejterméket, csupán húspótlókat, például tofut, szejtánt.

Szuperhősök: alapját a feldolgozatlan, teljes értékű növényi alapanyagok adják, ugyanakkor korlátozza ezek fogyasztását is: sem húspótlókat, sem keményítőben gazdag zöldségeket, például burgonyát, édesburgonyát nem esznek.

Az alapanyagokat kedvére variálhatja a diétázó, akár salátát, akár meleg ételt szeretne fogyasztani, sőt a közkedvelt csemegékről sem kell lemondani, hiszen a diéta által engedélyezett hozzávalókból különböző húsmentes fogásokat készíthet, például céklafasírtot vagy hamis töltött káposztát.

GettyImages-490618920

Silverstone tisztában van vele, hogy nem mindenki megy végig ezen az úton, de már azzal is jelentős változást érhet el az ember, ha csak picit változtat az addigi életmódján.

- Tudom, hogy nem mindenki megy végig ezen az úton, de szeretném, ha az emberek tudnák, hogy néhány változtatásnak is van hatása. Kezdhetik csak azzal, hogy növelik a naponta elfogyasztott teljes kiőrlésű gabona mennyiségét - például quinoát, vad rizst és kuszkuszt fogyasztanak. Vagy ha valaki hetente négyszer eszik csirkét és marhahúst, akkor először hetente kétszer egyen, majd heti egyszer. Minden döntés jelentős változást hozhat a saját, és a föld egészsége érdekében - nyilatkozta korábban a Women's Healthnek.

GettyImages-723514063

Mire kell figyelni?

Az étrend során bizonyos tápanyagok kimaradhatnak, amelyek bevitelére kiemelt figyelmet kell szentelni, hogy elkerüljék a diétázók a hiánybetegségek kialakulását.

A kalcium pótolható zöld leveles zöldségekből, például spenótból, vagy mákból, halakból, gombából, káposztából, vasat magvakból, hüvelyesekből, a fehérje-anyagcserében és a vörösvérsejtek megfelelő működésénél közrejátszó B12-vitamin tonhalból, szójababból, míg a cink a gabonafélékből és hüvelyesekből.

Isteni húsmentes fogások

A húsos ételeken kívül is van élet, hiszen számos olyan alapanyaggal dolgozhatsz, ami amellett, hogy olcsó, magas tápanyagtartalommal bír, és a fogyásban is segít.

Borító- és ajánlóképek: Getty Images Hungary

Ezt is szeretjük