Ezért olyan egészségesek és karcsúak a kínai nők: 3 zsírégető táplálék, amit fogyasztanak
Mindig is érdekelt, mitől olyan karcsúak a kínai nők? Mutatunk pár jellegzetes táplálékot, amit gyakran fogyasztanak.

GettyImages-916526820
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Kínában az emberek többsége betartja a szabályt, miszerint a 100 százalékos egészség 30 százalékban mozgásból és 70 százalékban pedig a helyes táplálkozásból áll. A formás alakhoz bizony nem elég rendszeresen edzeni, arra is oda kell figyelni, hogy mi kerül a tányérra.

A kínai ételeket még mindig sokan az itthoni büfékínálattal azonosítják, holott az köztudottan távol áll a valódi keleti gasztronómiától. A szójaszószos sült tésztánál és a szecsuani csirkénél természetesen számottevően sokrétűbb a gasztronómiájuk, a legtöbb fogás növényi alapú, hasonlít a mediterrán diétához.

Mitől karcsúak a kínai nők?

A hatalmas ország megannyi különböző adottságokkal rendelkező tartományból áll, és mindenhol a környezet adta lehetőségekből gazdálkodnak, szinte bármiből tudnak ennivalót varázsolni. Az országban állítólag nem bevett szokás a kalóriaszámolás, inkább a táplálkozásuk módja az, ami miatt sokkal kevesebb elhízott embert regisztráltak ott, mint - mondjuk - az Egyesült Államokban.

GettyImages-539797845

Főleg növényi alapú étrendet követnek, és kis falatokban esznek, főzéskor pedig előszeretettel használnak esszenciális zsírsavakban bővelkedő szezámolajat - érdemes kipróbálni az ínycsiklandó kínai uborkasalátát. Emellett gyakran fogyasztanak prebiotikumban, probiotikumban gazdag ételeket, savanyított táplálékokat és különböző halféléket. Bemutatunk pár kulináris fogást, táplálékot, ami gyakran szerepel heti menüjükben.

Víziparaj

Kelet-, Dél- és Délkelet-Kína vidékén előszeretettel fogyasztják a különleges víziparajt (Ipomoea aquatica), amiben nagyon kevés kalória van, és elősegíti a zsírbontási folyamatokat. A növény cellulóz-, azaz rosttartalma pedig támogatja az emésztőrendszert, táplálja a jótékony bélbaktériumokat. Akár kifőzve, rántva is fogyasztható, de köretként és levesekben is megállja a helyét. 

GettyImages-883381606

Egy 2015-ös kutatásból kiderült, hogy jelentős mennyiségben tartalmaz fenolokat, flavonoidokat, szaponinokat és aszkorbinsavat, azaz C-vitamint, tehát igazi antioxidánsforrásnak is minősül, mely szintén jótékonyan hat az anyagcsere-folyamatokra. Magyarországon is kapható egész évben, viszont borsos árat kérhetnek érte. Felhasználása előtt alaposan át kell mosni és megszárítgatni, majd a leveleket le kell csipegetni a szárakról, amiket serpenyőben kis olajon, vagy sütőben melegítve lehet készre fonnyasztani. Fokhagymával, chilivel ízesítve nagyon finom, tápláló fogás.

Spirulina

A spirulina - vagy kék-zöld alga - szintén gyakran előfordul az ázsiai konyhában, köztük Kínában is. Egy 2016-os kutatás szerint ez az antioxidánsokkal teli növény segíthet fogyni, bizonyítottan csökkentheti a testtömegindexet. A tanulmány 3 hónapig tartott, és azok a résztvevők, akik mindennap fogyasztottak 2 grammot belőle, több kilót adtak le a kísérlet végére, mint azok, akik placebót kaptak helyette.

A cikk az ajánló után folytatódik

Ezek a kék-zöld algák, melyek a Föld legprimitívebb életformái közé tartoznak, fikocianint, karotinoidokat, gamma-linolénsavat, rostokat és koleszterinszint-csökkentő növényi szterolokat tartalmaznak. Por vagy kapszula formájában kapható, jellegzetes "tenger"-íze miatt egyszerre 1-2 teáskanálnyit javasolt elfogyasztani joghurttal elkeverve.

Congee

Kínában az egyik alapélelmiszer köztudottan a rizs. A rizskása - vagy congee - tápláló, könnyen emészthető étel, melyet náluk főleg reggel szokás fogyasztani. Régiónként eltérő formában készíthetik el, van ahol vizesebben, máshol pedig ragacsosan, lehet sós, édes, akár tofuval, csirkehússal, zöldségekkel, főtt tojással, szójaszósszal is tálalható, utóbbi esetekben húsleves- vagy zöldséglevesalapban kell kifőzni a rizst hozzá - receptet itt találsz. Hosszan tartó teltségérzetet okoz, és ebédig biztosan nem éhezel meg az elfogyasztása után.

GettyImages-1153398868

Nem csak a táplálkozás számít

Kínában népszerűek a csapatsportok is, nem véletlen, hogy kiemelkedő eredményeket érnek a különböző világversenyeken a női röplabdában, de a pingpongot is előszeretettel űzik. A járvány előtt a köztereken gyakran rendeztek társas tornákat vagy aerobikórákat, ahol több résztvevő edzhetett egyszerre. Egy átfogó felmérés szerint a kültéri és az otthoni edzést részesítik előnyben a konditermek helyett.

Természetesen egyedül is sportolhatnak. A fiatalok és az idősek is egyaránt mozognak, kiemelkedően sokan használnak mobilalkalmazásokat vagy online felületeket otthoni fitneszedzésekhez. Emellett a kocogás és a gyaloglás is dobogós helyen szerepel. Többségük legalább heti 1-2 alkalommal végez intenzív edzést, ami átlagosan fél-egy órát tart. A Harvard Egyetem kutatói szerint a legideálisabb napi legalább 30 perc mérsékelt vagy 15 perc intenzív testmozgás.

10 fogyókúrás szuperétel, amiből egyél sokat

Vitaminokkal, ásványi anyagokkal segítenek a fogyásban a következő ételek.

(Képek forrása: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük