8 hatékony, otthon végezhető gyakorlat kiálló has ellen: pár hét alatt látványos változást hoz
Az alábbi gyakorlatokkal búcsút inthetsz a kilógó úszóguminak.

GettyImages-1057839186
beauty and style
Top olvasott cikkek

Sokaknál csupán vágyálom a lapos has és feszes fenék kombó, pedig a tökéletes alak eléréséhez nem kell feltétlenül hosszú órákat az edzőteremben tölteni, hiszen hatékony, célzott edzésmunkával sokkal kevesebb idő alatt látványosabb eredményt lehet elérni - akár otthon, a nappaliban is.

A kötényhas kialakulásában nagy szerepet játszik az alhasi izmok edzetlensége, valamint a nem megfelelő életmód, így mindenekelőtt ezeken kell változtatni: a puffadás elkerülése végett kulcsfontosságú a megfelelő étrend kialakítása, a kívánt alak elérése érdekében pedig több izomcsoportot is meg kell erősíteni. Az edzett izmok viszont csak a felesleg leadása után fognak látszódni, amit diétával lehet elérni, hiszen helyi zsírégetés nem létezik.

Hasizomgyakorlatok a lapos hasért

Vágó Evelin személyi edző, sportrehabilitációs tréner szerint a hasizomgyakorlatoknál elengedhetetlen a megfelelő légzéstechnika elsajátítása, hiszen minden egyes belégzés aktív izommunkát igényel. A helytelenül végrehajtott légzéstechnika rossz hatással van a hasűri szervekre és a záróizmokra. Ahhoz, hogy mozgás közben ne felületesen lélegezz, tudni kell aktivizálni a mély core-izmokat, ez pedig komoly testtudatot, úgynevezett propriocepciót igényel. A propriocepciós képesség az ideg-izom kontrollra, az egyensúly, koordináció és stabilitás helyreállítására törekszik. Fejlesztésére kitűnő eszköz a labda vagy a henger, ahol instabil felületen kell helytállni az izmoknak. 

Az alábbi gyakorlatok nagy része a haránt hasizmokat és a mély hasizmokat veszi igénybe, ezáltal segítenek a stabil testtartás kialakításában és a helyes légzés előteremtésében is.

Borító-és ajánlóképek: Getty Images Hungary

Ezt is szeretjük