Kezdd a tavaszt 5 kiló mínusszal!
Salaktalanító, regeneráló diéta
A vastag ruhák mellett a felesleges kilóktól is megszabadulhatsz, ha kipróbálod karcsúsító diétánkat.

Ez is érdekelhet

Legyen mindannyiunk szívügye a fejlődés! (x)

Téli álomesküvő a Rosinante Fogadóban*** (x)

Mit diktál a téli kabáttrend 2018-ban? A stylist tippjei (x)

Hogyan segíts, ha bedugult a pici orra? Az orröblítés aranyszabályai (x)

10 hely, amiről álmodoznak a magyarok - Idén csupán egy európai város került fel a listára. (x)

beauty and style

Körömlakk a hűtőben: tényleg tartósabb fedést ad, ha hidegben tárolod? Kipróbáltuk »

Fiatalító, natúr smink 5 perc alatt, macera nélkül: profi sminkes mutatja meg az alapokat »

6 téli öltözék, amivel nem lehet hibázni: alapdarabok stílusosan »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A rövid nappalok és a hosszan tartó hideg miatt télen sokan beleesnek a kényelmes nassolás csapdájába, a kalóriadús étrend és a mozgásszegény mindennapok hatása pedig nemcsak plusz kilók formájában jelentkezik, de a lelassult anyagcsere fáradékonyságot is eredményez.

A túlsúly és a salakanyagok kétszeres erővel csökkentik energiaszintedet - ha mindennek még időben elejét akarod venni, próbáld ki két hetes diétánkat, és örülj akár három-öt kilóval karcsúbban a tavasznak!

Zöld út az emésztésnek

A vitaminban szegényebb téli táplálékok hatására étrendedből hiányozhattak az anyagcsere-serkentő enzimek és nyomelemek. Ismét lendületbe hozhatod emésztésed, ha feltöltöd tápanyagraktáraidat a legértékesebb zöldségek segítségével.

Érdemes megbarátkoznod a gyorsfagyasztott termékekkel is, hiszen a tavasz kezdetén még kevés friss, zöld élelmiszert találsz a boltok polcain és a piacokon.

Fáradékonyságodat hatékonyan megszüntetik a vasban gazdag zöldségfélék, például a paraj, a magas magnéziumtartalmú zöldsaláták és a béta-karotinban bővelkedő élelmiszerek, például a sárgarépa és a paradicsom.

Erőnlétedet látványos mértékben fokozza, ha változatos csírákkal egészíted ki étrended, illetve naponta egy-két alkalommal egy csésze salaktalanító, vízhajtó csalánteát is elfogyasztasz.

Az emésztőenzimekben gazdag növényi táplálékok leginkább nyers állapotukban fejtik ki béltisztító hatásukat, ezért csökkentsd a főtt ételek mennyiségét.

Kalóriák helyett energia

A bélrendszerben felhalmozódott salakanyagok hatására szervezeted nem képes eredményesen felhasználni a táplálékokban rejlő vitaminokat, nem csoda, ha ebben az esetben étvágyközpontod folyamatosan az ételek utáni sóvárgással jelzi a hiányt.

A tápcsatorna tisztítását és az energiafokozó vitaminbevitelt könnyen megoldhatod, ha a természetes szénhidrátokban gazdag gyümölcsöket választod. A gyümölcscukor kiegyensúlyozottan gondoskodik erőnlétedről, nem emeli meg hirtelen a vércukorszintet. Az aprómagvas gyümölcsök serkentik a bélműködést, a citrusfélék oldhatatlan rostjai pedig magukkal sodorják a salakanyagokat.

Ha a magas savtartalmú, friss gyümölcsök mellé néhány szem aszalt szilvát, mazsolát vagy szárított sárgabarackot is fogyasztasz, éhségérzetedet is hosszú órákra elűzheted.

Tisztít, táplál, karcsúsít - a sokoldalú gabona

Eddig tartózkodtál a gabonafélék fogyasztásától, mert hizlaló táplálékként gondoltál rájuk? Bátran építsd be őket étrendedbe, hisz számtalan jótékony tulajdonsággal rendelkeznek, csupán arra kell figyelned, hogy a finomított búzát, a hántolt rizst kerüld el.

Ezek kalórián kívül alig tartalmaznak értékes tápanyagokat és béltisztító rostokat. Válaszd helyettük a teljes kiőrlésű pékárukat, melyek már csekély mennyiségben is gyorsan csillapíthatják étvágyadat. Bőséges folyadékfogyasztás mellett a rostanyagok megduzzadnak a bélrendszerben, megkötik a táplálékok zsírtartalmát, és serkentik az emésztést.

A barnarizs, a köles, az árpa és a hajdina segítenek megszabadulni a szövetek között felhalmozódott felesleges folyadéktól, és bőségesen ellátnak izomépítő B-vitaminokkal. Finom rostanyagaik kíméletesen tisztítják a bélrendszert, és nem adnak esélyt a kalóriák raktározásának.

Hogyan kövesd a diétát?

  • A zöldsalátákat társítsd gabonafélékkel vagy zsírszegény fehérjeforrásokkal, így nem fenyeget majd az éhségérzet.
  • A gyümölcsöket lehetőleg önmagukban vagy magas rosttartalmú táplálékokkal együtt fogyaszd.
  • Kerüld a só és a cukor használatát, ízesítésként használd az enyhén vízhajtó petrezselymet, illetve az étvágycsökkentő fahéjat és vaníliát.
  • A néhány órára beáztatott aszalt gyümölcsök fokozott mozgásra serkentik a bélrendszert.
  • A tejtermékek közül válaszd az élőflórás, savanyított változatokat - ezek hatékonyan szembeszállnak a salakanyagokkal.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: egy bögre zsírszegény joghurt, egy evőkanál zabkorpa, három aszalt szilva, egy marék vegyes bogyósgyümölcs.
Tízórai: egy bögre uborka-sárgarépa lé, három korpás keksz.
Ebéd: 10 dkg csirkemell, egy bögre párolt paraj, két paradicsom.
Uzsonna: egy bögre bogyósgyümölcs.
Vacsora: egy bögre zöldbabbal rakott barnarizs, 10 dkg cékla citromlével.

2. nap

Reggeli: két szelet rozskenyér, 10 dkg zsírszegény túró, egy bögre paradicsomlé.
Tízórai: egy grépfrút, három aszalt sárgabarack.
Ebéd: 15 dkg grillezett hal, egy bögre vegyes zöldsaláta, egy evőkanál olívaolaj.
Uzsonna: egy bögre reszelt sárgarépa citromlével, öt szem dió.
Vacsora: egy bögre főtt köles, 10 dkg csemegekukorica, egy marék búzacsíra.

3. nap

Reggeli: egy bögre fahéjas zabkása, 10 dkg bogyósgyümölcs.
Tízórai: egy bögre alma-narancs saláta egy kávéskanál mézzel.
Ebéd: egy bögre joghurtos brokkolikrémleves, 10 dkg csirkemell, 10 dkg ananász.
Uzsonna: egy kivi, egy marék mazsola.
Vacsora: egy bögre hajdina, fél bögre párolt zöldborsó, egy paradicsom.

Fontos!
A diétát két hétig tarthatod. Az adagok kiméréséhez használj két decis bögrét. A diétát várandós és szoptatós kismamák, tinédzserek, valamint daganatos és emésztőszervi megbetegedésben szenvedők nem alkalmazhatják. Mielőtt elkezdenéd a diétát, kérd ki háziorvosod véleményét.

4. nap

Reggeli: egy bögre joghurtos uborkasaláta, egy szelet lenmagos kenyér, egy bögre csalántea.
Tízórai: két szelet zsírszegény sajt, egy bögre zöldsaláta.
Ebéd: 10 dkg pulykamell, egy bögre sóskaszósz, egy marék búzacsíra.
Uzsonna: egy bögre vegyes bogyósgyümölcs.
Vacsora: egy bögre főtt árpa, egy bögre párolt kelbimbó, három evőkanál petrezselymes joghurtöntet.

5. nap

Reggeli: egy bögre fahéjas gyümölcsrizs barnarizsből, 15 dkg vegyes gyümölccsel.
Tízórai: fél bögre zsírszegény joghurt, három aszalt sárgabarack.
Ebéd: 15 dkg grillezett hal, egy bögre párolt káposzta.
Uzsonna: egy bögre narancslé, két szelet puffasztott rizskenyér.
Vacsora: két kaliforniai paprika 10 dkg zsírszegény túróval töltve, egy bögre paradicsomlé.

6. nap

Reggeli: egy bögre szójatej, három evőkanál natúr müzli, egy marék almakocka.
Tízórai: egy bögre narancs-sárgarépa turmix egy evőkanál zabkorpával.
Ebéd: egy bögre paradicsomleves, egy bögre grillezett cukkini, 5 dkg mozzarella sajt, egy zöldpaprika fele.
Uzsonna: 15 dkg bogyósgyümölcs.
Vacsora: egy bögre parajszósz, két zabapelyhes zöldségfasírozott.

7. nap

Reggeli: két szelet rozskenyér, két teflonban sült tojásfehérje, fél kígyóuborka.
Tízórai: fél bögre natúr joghurt, egy marék búzacsíra.
Ebéd: 10 dkg pulykamell, 10 dkg párolt karfiol, 10 dkg cékla.
Uzsonna: egy bögre grépfrútlé, tíz szem mandula.
Vacsora: egy bögre padlizsánnal rakott barnarizs, három evőkanál zöldfűszeres joghurtöntet.

OLVASD EL EZT IS!

csiras
  • méregtelenítés
  • salaktalanító diéta

10 nap, 3 kiló

bircher benner
  • méregtelenítés
  • salaktalanító diéta

Dobj le 5 kilót!

Ezt is szeretjük