Havi 3 kilót is hízhatsz, ha így alszol
Gondoltad volna?
Egy amerikai kutatás tanúsága szerint könnyen elhízáshoz vezethet a következő dolog.

alvashiany almos asito no
Ez is érdekelhet

Rendkívüli ajánlatokkal készül a dm! (x)

Nevezz te is a Huawei Next Image nemzetközi mobilfotós versenyre! (x)

Nálad is belefér néha egy kicsivel több? (x)

Szakácskodj a szabadban! (x)

Önmagunk és a ruháink illata fontosabb mint gondolnánk (x)

beauty and style

Okos fényvédő kencék, melyek a bőröregedést is lassítják: óvják és támogatják a bőrt »

Az 53 éves Pamela Anderson éppolyan dögös, mint a ’90-es években: a Baywatch sztárja most táskákat népszerűsít »

Ultranőies szalmakalapok nyárra, árakkal és lelőhelyekkel: divatosak és feldobják a megjelenést »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Tudod, hogy a kialvatlanság, a nem megfelelő minőségű éjszakai pihenés negatívan befolyásolja a koncentrációs képességedet, ingerlékennyé, fáradttá tesz.

Az azonban már ritkábban jut eszedbe, hogy a súlygyarapodással is összefüggésben állhat a felületes, illetve a nem elegendő mennyiségű alvás.

Havi három kilót hízhatsz

Egy, a Coloradói Egyetem kórházában nemrégiben végzett kutatás szerint heti 0,75 kilót, vagyis havonta három kilót hízhatsz, ha éjszaka nem pihened ki magad.

Mint a vizsgálatot végző Ken Wright professzor mondta, mindez nem jelenti, hogy az extra mennyiségű alvás fogyáshoz vezet. Az elhízás sokkal összetettebb probléma ennél, ám segíthet a túlsúly orvoslásában az elegendő mennyiségű és minőségű alvás.

Röviden a kutatásról

A szakértők a kórházban két héten át követték nyomon, hogyan hat az alvásmegvonás 16 egészséges, normál súlyú felnőtt testtömegére. Az első három éjszaka kilenc órán keresztül hagyták aludni az önkénteseket, kalóriabevitelüket pedig úgy korlátozták, hogy csak annyit egyenek, amennyi a testsúlyuk megtartásához szükséges.

Ezt követően két csoportra osztották az önkénteseket: az első csoport tagjai öt órát alhattak éjszaka, míg a másik csoportba tartozók továbbra is kilencet.

Ezzel párhuzamosan mindkét csoport tagjai számára korlátlan mennyiségű táplálék fogyasztását tették lehetővé, nem szabták meg sem a mennyiséget, sem az elfogyasztott élelmiszerek fajtáját.

A két hét elteltével arra az eredményre jutottak a kutatók, hogy az öt órát alvó csoport tagjai 6%-kal több kalóriát vittek be a szervezetükbe, mint a kilenc órát alvó csoport tagjai. Megfigyelték, hogy a kevesebbet alvók gyakrabban hagyták ki a reggelit, viszont több nassolnivalót fogyasztottak a késő esti órákban is. Mindennek eredményeképpen egy hét alatt átlag 0,75 kilót híztak.

Lassult az anyagcsere

Az alváshiány drasztikusan lassítja az anyagcserét, hatására a szervezet kevesebb energiát használ fel az olyan feladatok elvégzésekor, mint a légzés vagy az evés, csökken a kalóriaégetés.

- Önmagában a kevés alvás nem vezet súlygyarapodáshoz, de ha kialvatlan vagy, a megváltozott hormonszint hatására éhesebb leszel, és többet eszel, mint amennyire valójában szükséged van - magyarázza Wright professzor. Erről a folyamatról korábbi cikkünkben is olvashatsz.

Ezt is szeretjük