Így adj le 5 kilót!
Itt az új káposztaleves-diéta
A káposztaleves-diéta még mindig az egyik legkedveltebb fogyókúrás módszernek számít. Ha gyorsan akarsz fogyni, próbáld ki te is!

beauty and style
Top olvasott cikkek

A káposztaleves-diéta örök sláger a fogyókúrázók körében, megfelelően alkalmazva ugyanis az egyik leghatékonyabb salaktalanító módszer, mellyel viszonylag gyorsan szabadulhatsz meg néhány felesleges kilótól is.

A rostdús zöldségre építő módszernek az elmúlt évtizedekben számos verziója született, mára azonban finomodtak szigorú szabályai, és a kezdetekben kizárólag a levesre építő, tápanyagokban nem túl gazdag diétát az egészséges étrenddel kombinált változat váltotta fel. Próbáld ki te is, és dobj le két hét alatt akár öt kilót!

A káposztaleves titka

A káposztaleves-diéta titka egyszerűségében rejlik, nem beszélve arról, hogy legfőbb alapanyaga, a káposzta valódi negatív kalóriás étek, és emellett is számos, a testsúlyra és egész szervezetedre gyakorolt jótékony hatással rendelkezik.

Magas B- és C-vitamin-tartalma révén nemcsak a testi és lelki ellenálló-képességet erősíti meg, de jó hatással van az anyagcserére, emellett a bélrendszer működését is javítja: magas rosttartalmának köszönhetően serkenti az emésztést, és kisöpri a szervezetedet terhelő méreganyagokat, kíméletes vízhajtó hatása pedig segít megszabadulni a vizesedés kellemetlen tüneteitől.

A káposztafogyasztással emellett antioxidánsokkal töltheted fel szervezeted, melyek a rákos sejtek kialakulásának kockázatát is csökkentik, valamint a stresszhatások sikeres leküzdésében is szerepet játszanak. A fejes káposzta fogyasztása bármilyen formában ajánlott a diéta során vagy épp a mindennapi táplálkozás kiegészítéseként, ám levesként különösen hatékony, ugyanis így rostjai folyadékkal egészülnek ki, minek köszönhetően a salaktalanító és emésztésserkentő hatás is jobban érvényesül - a rostok a folyadék hatására megduzzadnak -, illetve a telítettségérzet is gyorsabban alakul ki.

A káposztaleves receptje
Hozzávalók: 1 nagy fej káposzta, 3 zöldpaprika, 3 sárgarépa, 3 közepes hagyma, 1 paradicsomkonzerv, 2 leveskocka, friss petrezselyem, bazsalikom.

A hagymát aprítsd fel, a többi hozzávalót pedig vágd közepes nagyságúra. Tegyél mindent egy nagyobb fazékba, és önts rá annyi vizet, hogy ellepje. Ízesítsd sóval, borssal, majd forrald tíz percig. Ezután takaréklángon főzd addig a levest, míg a hozzávalók meg nem puhulnak.

Hogyan kövesd a diétát?

Ha a káposztaleves-diétát választod, intenzív módszerrel lesz dolgod, ettől függetlenül azonban a diéta közben nem kell attól tartanod, hogy szervezeted túlzottan hiányt szenved napi táplálékigényét tekintve, csökkentett kalóriatartalmú, de tápanyagokban gazdag étrendünk ugyanis gondoskodik egészséged és életerőd megőrzéséről is.

Az örökzöld káposztaleves-diéta kiindulópontja ez esetben is maga a leves, melyből korlátlan mennyiségben fogyaszthatsz a kúra folyamán, ám mindezt minőségi ételeket tartalmazó étrend kíséri. A látványos eredmény érdekében fontos, hogy betartsd az egészséges táplálkozás szabályait, vagyis fogyassz teljes kiőrlésű gabonát, sovány húsokat, hidegen sajtolt növényi olajokat, hüvelyes növényeket, zöldséget és gyümölcsöt, emellett kerüld a mesterségesen előállított élelmiszereket.

A diéta ideje alatt felejtsd el a szénsavas, cukros, illetve alkoholt tartalmazó italokat, a fehér lisztből készült pékárukat és tésztaféléket, emellett ragaszkodj a napi ötszöri étkezéshez. A káposztaleves elkészítésénél is figyelj arra, hogy minél természetesebb és frissebb alapanyagokat használj, így biztos lehetsz benne, hogy megtisztítod szervezetedet a méreganyagoktól.

Fontos!
A diétát két hétig tarthatod. A diéta ideje alatt fogyassz el mindennap 2-2,5 liter szénsavmentes vizet. Az adagok kiméréséhez használj 2 dl-es bögrét. A diétát várandós és szoptatós kismamák, tinédzserek, valamint daganatos és emésztőszervi megbetegedésben szenvedők nem alkalmazhatják. Mielőtt elkezdenéd a diétát, kérd ki háziorvosod véleményét!

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: 2 dl kaukázusi kefir, egy szelet teljes kiőrlésű kenyér, egy szelet sonka, két salátalevél.
Tízórai: egy doboz zsírszegény joghurt, gyümölcs vagy zöldség tetszőleges mennyiségben.
Ebéd: káposztaleves tetszőleges mennyiségben, 20 dkg párolt pulykamell, egy bögre paradicsomsaláta.
Uzsonna: egy doboz zsírszegény joghurt, gyümölcs vagy zöldség tetszőleges mennyiségben.
Vacsora: káposztaleves tetszőleges mennyiségben, 10 dkg barnarizs, egy bögre uborkasaláta.

2. nap

Reggeli: 2 dl zsírszegény tej 10 dkg natúr müzlivel, egy bögre gyümölcs.
Tízórai: egy doboz zsírszegény joghurt, gyümölcs vagy zöldség tetszőleges mennyiségben.
Ebéd: káposztaleves tetszőleges mennyiségben, 20 dkg párolt hal, egy bögre spenótsaláta.
Uzsonna: egy doboz zsírszegény joghurt, gyümölcs vagy zöldség tetszőleges mennyiségben.
Vacsora: káposztaleves tetszőleges mennyiségben, egy bögre zellerrudacska kevés joghurtos szósszal.

3. nap

Reggeli: 10 dkg zsírszegény, petrezselymes túrókrém két szelet rozskenyérrel, zöldpaprikával.
Tízórai: egy doboz zsírszegény joghurt, gyümölcs vagy zöldség tetszőleges mennyiségben.
Ebéd: káposztaleves tetszőleges mennyiségben, 15 dkg tormás almasaláta, egy szelet rozskenyér.
Uzsonna: egy doboz zsírszegény joghurt, gyümölcs vagy zöldség tetszőleges mennyiségben.
Vacsora: káposztaleves tetszőleges mennyiségben, 20 dkg citromos halfilé, egy bögre barnarizs.

4. nap

Reggeli: joghurtos-gyümölcsös turmix tetszőleges mennyiségben.
Tízórai: egy doboz zsírszegény joghurt, gyümölcs vagy zöldség tetszőleges mennyiségben.
Ebéd: káposztaleves tetszőleges mennyiségben, 20 dkg parajfőzelék.
Uzsonna: egy doboz zsírszegény joghurt, gyümölcs vagy zöldség tetszőleges mennyiségben.
Vacsora: káposztaleves tetszőleges mennyiségben, 20 dkg currys csirkemellragu 10 dkg jázminrizzsel.

5. nap

Reggeli: 15 dkg zabkása 10 dkg áfonyával és körtével.
Tízórai: egy doboz zsírszegény joghurt, gyümölcs vagy zöldség tetszőleges mennyiségben.
Ebéd: káposztaleves tetszőleges mennyiségben, 20 dkg párolt zöldségmix hüvelyes zöldségekkel.
Uzsonna: egy doboz zsírszegény joghurt, gyümölcs vagy zöldség tetszőleges mennyiségben.
Vacsora: káposztaleves tetszőleges mennyiségben, 20 dkg kakukkfüves csirkemell, egy bögre zöldsaláta.

6. nap

Reggeli: 3 dl szójatejből készült narancsos turmix.
Tízórai: egy doboz zsírszegény joghurt, gyümölcs vagy zöldség tetszőleges mennyiségben.
Ebéd: káposztaleves tetszőleges mennyiségben, 20 dkg répás almasaláta.
Uzsonna: egy doboz zsírszegény joghurt, gyümölcs vagy zöldség tetszőleges mennyiségben.
Vacsora: káposztaleves tetszőleges mennyiségben, 20 dkg csirkemellfilé gyömbéres mártással.

7. nap

Reggeli: két szelet rozskenyér három szelet csirkemellsonkával, uborka és paradicsom tetszőleges mennyiségben.
Tízórai: egy doboz zsírszegény joghurt, gyümölcs vagy zöldség tetszőleges mennyiségben.
Ebéd: káposztaleves tetszőleges mennyiségben, 20 dkg zöldséges rakottas.
Uzsonna: egy doboz zsírszegény joghurt, gyümölcs vagy zöldség tetszőleges mennyiségben.
Vacsora: káposztaleves tetszőleges mennyiségben, 20 dkg halfilé, egy bögre párolt brokkoli.

OLVASD EL EZT IS!

piros szolo
  • szőlő
  • méregtelenítés

5 nap, 2 kiló

lencsetal
  • zsírégető táplálék
  • fogyasztó praktikák

A leghatékonyabb zsírégető ételek 10-es listája

no has ezdes
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

Tüntesd el az úszógumit 2 hét alatt!

Ezt is szeretjük