Ez történik a testeddel, ha két hétig nem eszel kenyeret
Nem is gondolnád
Sokan azt gondolják, néhány szelet kenyérnek nincs következménye.

nagykep?cikkid=167614&kep=kosar feher kenyer1-lead
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A napi szénhidrátbevitel legfontosabb forrását a különböző gabonafélék és a cukor jelentik, sőt, a gyümölcsök is tartalmaznak egy szerény mennyiséget. A burgonya, a tésztafélék és a rizs mellett nagyon jelentős például a kenyér, melynek elhagyásával látványos változásokat érhetsz el akár két hét alatt.

A kenyér kiiktatása egyáltalán nem kell, hogy azt jelentse, minden szénhidrátféléről lemondasz, ám érdemes ezzel szinkronban a köreteket is egészséges, diétás, magas rosttartalmú szénhidrátforrásokra cserélni, míg a finomított fehér cukrot és a hozzáadott cukrokat - amennyire csak lehet - nélkülözni. Ha ezeket betartod, gyorsan a következő látványos változásokat fogod tapasztalni.

Csökken az étvágy

A fehér liszt és a belőle készült kenyér elhagyása nagyon jelentős hatással lesz az étvágyadra. A benne található finomított szénhidrátok ugyanis gyorsan felszívódnak, így hirtelen, nagymértékben megdobják a vércukorszintet, ám az gyorsan visszaesik, azaz utána gyorsan újból megéhezel.

Egy, az American Journal of Clinical Nutrition hasábjain megjelent kutatás szerint a vércukorszint hullámvasútszerű kilengései egyfajta függőséget építenek ki az agyban, mely arra ösztökéli a szervezetet, hogy ilyenkor az édes dolgokat kívánja meg. Ha azonban leállsz a kenyér, a fehér liszt és más finomított szénhidrátok fogyasztásával, akkor a vércukorszinted stabilabb lesz, így ritkábban érzel majd kényszert a nassolásra. Ez a hatás már néhány nap után megfigyelhető, míg mintegy két hét alatt rutinszerűvé válik.

Mentesen főzni könnyű!

Mentes Anyu legújabb könyvében nem kevesebbre vállalkozott, mint hogy összeállítsa a mentes étkezések 50 legjobb receptjét. Korábbi könyveivel együtt, összesen 162 recepttel örvendezteti meg a különleges étrendet követő olvasóit.

A könyveket kedvezményes áron ide kattintva, kizárólag online lehet megvásárolni.

Promóció

Kiürül a felesleges víz

A szénhidrátbeviteled azonnal csökken, ha elhagyod a kenyeret, ami a szervezetedben raktározott felesleges víz gyors kiürüléséhez vezet. Még látványosabb az eredmény, ha a fehér rizsről és burgonyáról is lemondasz. Azt azonban fontos tudni, hogy ez nem azonos a zsírégetésből származó fogyással.

A szénhidrátok ugyanis a szervezetedben glikogén formájában raktározódnak, melyben minden gramm szénhidrát mellé három-négyszer olyan mennyiségű víz is lerakódik. A szénhidrátok bevitelének csökkentésével a glikogénraktárak kiürülnek, így ezzel vizet vesztesz, ám ha visszatérsz a korábbi életmódodhoz, a tartalékok gyorsan újra létrejönnek. Nagyjából két hét alatt azonban látványos mennyiséget adhatsz le ilyen módon, noha a kilók főként az induló testsúlyodtól függnek.

A túlzással azonban vigyázz!

Noha ezek mind nagyon jól hangzanak, mégsem szabad átesni a ló túloldalára. A szénhidrátok egészséges, rostban gazdag forrásaira igenis szükség van, ugyanis a szervezet ritkán képes csak gyümölcsökből, zöldségekből fedezni a napi szükségletét. A túlzottan kevés szénhidrát bevitele az energiaszint drasztikus csökkenéséhez, véralvadási problémákhoz és hangulatingadozásokhoz vezet.

Ezt is szeretjük