Leolvasztja a haspárnákat, pedig sokan azt hiszik, hizlal: 8 kesudiós, fogyókúrás fogást mutatunk
Nemcsak sós-pörkölt formában nassolhatod a kesudiót.

kesuvaj
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Rengeteg fogyókúrás csodaételről hallani. Nos, a kesudió nem tartozik ezek közé, hiszen nem tartalmaz különösebben kevés kalóriát, sőt, viszonylag magas a kalóriatartalma. Azonban ennél sokkal jobbat tud: elképesztően egészséges. És éppen ezért lehet nagyon jó kiegészítője a diétának, ha az ember mértékkel fogyasztja.

Bár a többi olajos maghoz hasonlóan a kesudió is kifejezetten sok zsírsavat tartalmaz, ezek java egészséges zsírsav, és, ahogy azt a British Journal of Nutrition 2003-as tanulmánya is bizonyítja, ha az étrendben az ember a telített zsírsavakat telítetlen, egészséges zsírsavakra cseréli, annak ellenére, hogy a zsírfogyasztás nem változik, a fogyás mértéke és a zsírveszteség nő. A kesudió ezen kívül viszonylag sok fehérjét is tartalmaz, aminek köszönhetően hosszan eltelít. A fehérjetartalma miatt a vegetáriánus étrendben is kifejezetten fontos alapanyag.

Egészséges, kesudiós fogások

Az alábbiakban összegyűjtöttünk néhány ínycsiklandó fogást, melyek bizonyítják, milyen változatosan lehet beépíteni a kesudiót az ember étrendjébe a tartalmas reggelitől egészen a finom desszertekig. Meríts ötleteket az egzotikus ízekből!

A képek forrása: Getty Images.

Ezt is szeretjük