Tisztítja a bélrendszert, felpörgeti az emésztést: a kendermag csodálatos hatásai
A kendermag a fogyni vágyóknak is tökéletes megoldást jelent.

GettyImages-1165956351 (1)
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Bár a kendermagot régóta fogyasztja az emberiség áldásos egészségügyi hatásai miatt, nálunk még mindig nem annyira terjedt el ennek a szuperételnek a felhasználása.

Pedig a kendermaggal érdemesebb lenne közelebbről is megismerkedni, hiszen amellett, hogy számos pozitív élettani hatása van a szervezetedre nézve, a fogyásban is rengeteget segíthet.

Védi a szívet, és rákmegelőző hatása van

Ezek az aprócska magocskák rengeteg antioxidánst tartalmaznak, ezáltal segítenek a rák megelőzésében, de a szív egészsége szempontjából sem elhanyagolandó a fogyasztásuk: esszenciális zsírokat, többek között ómega-6 és ómega-3 zsírsavakat tartalmaznak, amelyek kordában tartják a vér koleszterinszintjét, és minimalizálják a szervezetben található gyulladásokat, ezáltal kedvezően hatnak a szív- és érrendszerre, azaz csökkentik a szívroham és a stroke kockázatát is.

GettyImages-1136762449

Hogyan segíti a kendermag a fogyást?

A kendermagban minden benne van, ami a zsírpárnák eltüntetéséhez kell. Az enyhén mogyorós ízű gabona a fogyókúrához fontos magnéziumban, kénben, kalciumban, vasban, cinkben, foszforban, káliumban gazdag, de B- és E-vitamint is tartalmaz, utóbbi kifejezetten jót tesz az emésztőrendszernek, valamint csökkenti az izmok sérülését edzés közben, és segíti a regenerálódást, valamint növeli az energiaszintet.

A magocska fogyókúrás hatása itt nem merül ki. A kendermag kiváló rostforrás - 20%-ban oldható, 80%-ban oldhatatlan rostokat tartalmaz -, amely megfelelő folyadékmennyiség bevitele mellett serkenti az emésztést, beindítja az anyagcserét, megszünteti a puffadást, ráadásul a jótékony zsírjai miatt a vércukorszint stabilizálásában is szerepet játszik, a cukorbetegség rizikóját is minimalizálja, így diabéteszesek is nyugodtan fogyaszthatják.

A cikk az ajánló után folytatódik

Mentesen sütni-főzni még soha nem volt ennyire egyszerű!

Mentesen táplálkozóknak főzni nagy kihívás, ebben nyújt segítséget Nemes Dóra, a Mentes Anyu megálmodója. Szakácskönyvében minden étkezésre és alkalomra található szuper, könnyű fogás: a reggelitől a vacsoráig, az uzsidobozfalatoktól a vendégvárásig, vagy éppen egy családi születésnapig, átgondoltan, mentesen, úgy, hogy a klasszikus kedvenceinkről se kelljen lemondani.

Kizárólag online elérhető, a FeminaShopban! 

Promóció

Fehérjetartalma sem elhanyagolandó: a hántolt kendermag több proteint tartalmaz, mint egy szelet csirkemell: 100 grammjában 22,5 gramm fehérje található, ami az izmok építésében játszik fontos szerepet.

Így fogyaszd a kendermagot

A gabona már nemcsak bioboltokban, de nagyobb áruházakban is beszerezhető. Mivel a kendermagnak elég magas a kalóriatartalma - 100 grammban 503 kcal -, ezt érdemes mindig hozzávenni, ha a napi beviteledet számolod. Naponta csupán két kanállal fogyassz belőle: beleszórhatod a joghurtba vagy a reggeli zabpelyhedbe, használhatod gyümölcssalátákhoz, zöldségekhez, süteményekhez, házi készítésű kenyerekhez, de levesekhez is. Megpörkölve az íze isteni finom lesz, tápanyagtartalmából pedig mit sem veszít.

GettyImages-1144134143

Készülhet belőle hidegen sajtolt kendermagolaj, amit salátákhoz, húsokhoz adhatsz hozzá, de bioboltokban kendertejet is választhatsz, amit turmixokban elkeverve fogyaszthatsz.

Egészséges álgabonák

Az álgabonák vitaminokban, szénhidrátokban és fehérjében gazdagok, ezért gyakran ajánlják vegetáriánusoknak, vegánoknak is. Mutatjuk a legfinomabbakat!

Borító-és ajánlóképek: Getty Images Hungary

Ezt is szeretjük