Eltelít, kipucolja a bélrendszert, felpörgeti az anyagcserét: így fogyaszd a kendermagot
A szuperétel a fogyókúrázóknak is jó szolgálatot tesz.

kendermag
beauty and style
Top olvasott cikkek

A kendermag olyan tápanyagokban gazdag étel, melyet akár magában, rágcsálnivalóként, illetve más ételekhez adva is fogyaszthatsz, ha szeretnéd kihasználni számos előnyös tulajdonságát. A kendermag gazdag proteinben és létfontosságú zsírsavakban, sőt, fogyást elősegítő hatása is ismert, így érdemes beiktatni a diétába.

Az aprócska, mogyorószerű magokat fogyaszthatod egészben, pirítva vagy főzve más ételekben, ugyanis a bennük lévő tápanyagok nem károsulnak. A lipidek - például a lúgosító kolin, az energiát adó inozitol -, valamint egyes enzimek mellett a kendermagban nyolcféle aminosav bújik meg, míg fehérjetartalma a húsokéval vetekszik.

A kendermag hatása a fogyásra

A kendermagot magas tápanyagtartalma miatt jogosan lehet a szuperételek közé sorolni, melyekre általában jellemző, hogy nagyon erősen ajánlottak a fogyni vágyók számára, hiszen megelőzik a diéta okozta hiánybetegségek és más problémák kialakulását, anélkül, hogy hizlalnának.

A kendermag fontos zsírsavakat tartalmaz, és sok rostot, így növeli a jóllakottságérzetet, ami különösen sokat segít, ha szigorúan próbálod számolni a kalóriákat.

A kendermagban található tápanyagok közül az egyik leglényegesebb az omega-3, amely fogyást könnyítő hatással bír.

Az omega-3-ban gazdag ételek azonban nemcsak a kilók leadásában segítenek, hanem ezen felül is megkönnyítik a pihentető alvást, stabilizálják a hangulatot, növelik a stressztűrést és rendbe hozzák a hormonháztartást. Gyulladáscsökkentő hatásuk révén pedig a bélmozgást is stimulálják. A túlsúly gyulladásos állapotot hoz létre, ám a kendermag ennek megszüntetésében is hasznodra van.

Így fogyaszd a kendermagot!

A fogyókúra során választhatsz kendermagos péksüteményeket, vagy akár a reggelidhez, müzlihez és panírhoz is keverhetsz a magocskákból.

A kendermag bélradírozó és telítő hatását azonban nemcsak reggel használhatod ki, hiszen szinte bármilyen ételhez hozzáadhatsz egy evőkanállal. Ügyelj azonban arra, hogy erősen olajos magról van szó, így ha ezekre érzékeny a bőröd, nagyjából napi egy-két evőkanálnál ne egyél többet.

Ha nap mint nap minden ételedhez keversz egy evőkanál kendermagot, két hónap alatt akár két kilótól is megszabadulhatsz pluszban. Később, ha a súlyod megtartásán fáradozol, érdemes továbbra is beiktatni egy-egy evőkanál magot a reggelidbe, hogy maximálisan kihasználhasd a kendermag anyagcserére gyakorolt hatását, így biztos, hogy nem szeded vissza a nehezen leadott kilókat.

Egyéb hatások

A kendermag képes csökkenteni a vérnyomást - részben szintén omega-3-tartalma miatt -, így vérhígító, vérnyomást csökkentő gyógyszerek mellett nagyobb mennyiség fogyasztása esetén érdemes kikérni az orvos véleményét.

Szintén fontos megemlíteni, hogy a kendermagban található olaj hajlamos gyorsan megavasodni, így a többi magtól eltérően nem árt hűtőben tárolni, illetve maximum két hónapon belül elfogyasztani.

Ezt is szeretjük