3 helyzet, ami akkor is evésre késztet, ha nem is vagy éhes: tönkretehetik a diétádat
Rend és rendszer a lelke mindennek, kutatások szerint pedig ez alól a sikeres fogyókúra sem kivétel.

hizlalo szokas 1
Ez is érdekelhet

Fürdőzés még nem volt ilyen izgalmas: Élvezd a nyarat Bükfürdőn! (x)

Operagála - egy romantikus este Vittorio Grigolo sztártenorral (x)

Debrecenben beindult a Nyár! Trópusi kalandok az Aquaticumban (x)

beauty and style

Nem vicc, a Crocs esküvői papucsot dobott piacra »

Nem olvad le a smink kánikulában sem: 6 szuperstabil sminkfixáló spray »

Christian Dior egyik kedvenc modellje volt Odile Kern: így néz ki ma, 88 évesen »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az életmódváltás egyáltalán nem egyszerű, test és az agy sóvárog a megszokott dolgok után, és azért, hogy megkapják, sok mindenre képesek. De nem csak az ember szabotálhatja a saját fogyását.

Rengeteg olyan ártalmatlannak tűnő, mindennapi helyzet és szokás létezik, ami hosszútávon bojkottálja a fogyást, mert akkor is evésre késztet, ha valójában nem vagy éhes.

Rendetlenség uralkodik a konyhában

A Cornell Egyetem kutatói egy alkalommal a rendetlen konyha és a hízás kapcsolatát vizsgálták: kísérletük során 98 nőt két csoportra osztottak. Mindkét csoportnak várnia kellett, előbbi tagjainak tiszta konyhában, míg utóbbiéinak mosatlan edényekkel, szanaszét heverő ételmaradékokkal, újságokkal és egyéb holmikkal zsúfolt helyiségben. 

Arra nem derül fény, mennyi időt töltöttek várakozással, mindenesetre a kísérlet végére beigazolódott hipotézisük: a következő főétkezés alkalmával sokkal többet - különösen gyorséttermi vagy készételt - fogyasztottak a rendetlen konyhában várakozó nők, valamint az édességek után is jobban sóvárogtak a tiszta konyhában várakozók csoportjához képest.

Rendszeresen a számítógép előtt eszel

A túlterheltség és az állandó időhiány a mindennapok részét képezi, aminek sajnos sokszor a rendszeres étkezés látja kárát. Elvégre sokkal egyszerűbb szélsebesen belapátolni az ebédet a monitor előtt, mint megadni a módját az étkezésnek.

A cikk az ajánló után folytatódik

Ennek ellenére, ha karcsú alakra vágysz, érdemes inkább az utóbbi szokást rendszeresíteni, leginkább az alábbi okok miatt: azok, akik gyorsan esznek, és nem rágják meg rendesen az ételt, 115%-kal valószínűbb, hogy elhíznak a lassan étkezőkhöz képest. Másrészt angol dietetikusok szerint, ha a monitor előtt eszel, nem az ételre koncentrálsz, így már fél óra múlva csillapíthatatlan vágyódást érezhetsz az édességek után.

Rendszeresen lefaragsz az alvásidődből

Alig akad olyan területe az életnek, melyet ne befolyásolna negatívan az alváshiány, így ez alól az egészséges testsúly sem kivétel. A Chicagói Orvostudományi Egyetem szakértői korábbi vizsgálataik során megállapították, hogy az alváshiány kihat a zsírsejtek működésére: a kimerült zsírsejtek nem képesek megfelelően reagálni az inzulinra, amitől egyszerre nagy mennyiségű lipid kerül a véráramba. Ez egyrészt szövetkárosító hatású, másrészt felborítja az anyagcserét, ami hosszútávon falásrohamokhoz, súlygyarapodáshoz vezet.

A felmérésben fiatalkorú, átlagos testsúlyú felnőtteknél vizsgálták az alváshiány zsírsejtekre gyakorolt hatását: az alanyok egyforma étrend mellett négy egymást követő éjjel nyolc és fél, majd négy héttel később, ismét négy éjszakán át négy és fél órát aludtak. Az utolsó éjszaka után inzulinérzékenységet vizsgáló teszten vettek részt, illetve az orvosok szövetmintát vettek a hasi területről, hogy kiderítsék, hogyan hatnak a zsírsejtek az inzulinra.

Kiderült, hogy a rövid alvás következtében a szervezet inzulinválasza átlagosan 16%-os, míg a zsírsejtek inzulinérzékenysége 30%-os csökkenést mutatott a nyolc órás alváshoz képest. A kutatók szerint az adatok felvetik a kérdést, miszerint, ha az alváshiány rontja az egészséges emberek anyagcsere-folyamatait, vajon pusztán elegendő alvással javítható a cukorbetegségben szenvedő betegek állapota? Talán a jövőben erre is választ kapunk.

Egészségtelen reggelik

Sok étel található a boltok polcain, ami azt állítja, hogy ideális reggelinek, de nem érdemes mindig bedőlni a marketingnek. Ezek az egészségesnek mondott ételek sokszor annyi cukrot tartalmaznak, hogy ennyi erővel akár csokoládét vagy fagylaltot is reggelizhetnél. Mutatjuk, melyek a leggyakrabban fogyasztott egészségtelen reggelik, és miért kell vigyázni velük.

Képek: Getty Images Hungary.

Ezt is szeretjük