Kalóriaszegény, könnyen elkészíthető, finom köret rizs helyett - Megpakolhatod vele a tányért
Nassolnivalónak is kiváló a karfiolgolyó.

nagykep?cikkid=170707&kep=sult golyok1-lead
Ez is érdekelhet

Beszállás! Nemsokára indul a Mikulás Expressz, siess, mert lemaradsz! (x)

Családi wellness-pihenés Sümegen: ha egy kicsit másra, többre vágysz (x)

Elkezdődött a 27. CAFe Budapest Kortárs Művészeti Fesztivál (x)

A tökéletes gyerekszoba titkai - Így még a tanulás is jobban megy majd! (x)

Őszi stílustippek személyre szabva - Hogy idén ősszel Te diktáld a trendet! (x)

beauty and style

Palást, korona, fényűző aranypompa: 2019-ben ezeket az esküvői ruhákat fogjuk imádni »

Ha ezt iszod, ragyogni fog a bőröd: trópusi vitaminbomba borús, őszi napokra »

Christy Turlington Photoshop nélkül: a 49 éves modell gyönyörűbb, mint 20 éve »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A fehér rizs nemcsak azért nem jó diétás köretnek, mert bővelkedik kalóriában, de szénhidrátjai is gyorsan felszívódnak, így hamar újra megéhezel fogyasztása után.

Mutatunk egy finom, rostdús köretet, mely hosszan laktat, sőt, akár nassolhatsz is belőle!

Karfiolgolyók

A párolt vagy grillezett karfiolt nem mindenki szereti, ám fűszeres golyócskák formájában sokkal vonzóbb ez a rostban gazdag, kalóriában szegény zöldség. A karfiolt a receptben a lassú felszívódású szénhidrátokat, rostokat tartalmazó zabliszt és a fehérjében gazdag tojás egészíti ki, így roppant kiadós.

A golyók elkészítéséhez moss meg, és apríts egy centis darabokra 350-400 gramm karfiolt, tedd egy nagy fazékba, önts rá annyi vizet, hogy ellepje, és szórj rá fél teáskanál sót. Főzd a vízben szétesősen puhára a karfiolt, majd szűrd le, és hagyd annyira kihűlni, hogy kézzel könnyen hozzányúlhass. Ekkor üss a karfiolra egy egész tojást, szórd meg petrezselyemzölddel és borssal, majd tegyél hozzá egy csapott evőkanál zablisztet.

Bélelj ki egy tepsit sütőpapírral, és melegítsd elő a sütőt 220 fokra. Gyúrd össze a karfiolt a többi összetevővel, és formázz a darabos masszából egy evőkanálnyi golyókat. Ezeket tedd a sütőpapírra, majd mehetnek a sütőbe 15-18 percre, amíg aranybarna színt kapnak.

Tápérték

A teljes adag összesen 225 kalóriát tartalmaz, mely mellett 8 gramm rost és 6 gramm fehérje található az ételben. Ezzel a napi rostszükséglet 25-30%-át fedezi, míg fehérjéből a napi bevitel 10-15%-át biztosítják a golyók. Ha a receptet burgonyával készítenéd el, akkor ugyanez 433 kalória és sokkal kevesebb rost lenne.

Köretek rizs és krumpli helyett

Ha még több diétás köretet szeretnél kipróbálni, akkor itt további ötleteket is találhatsz!

Ezt is szeretjük