8 nő, aki megmutatta a különbséget a kardio- és erősítő edzés között: előtte-utána fotókon az eredmény
A rendszeresen végzett kardio- és erősítő edzés egyaránt alakformáló, a végeredmény mégis különbözik látványban.

kardio vs erő nyitó
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Sokan azt hiszik, hogy a kalóriák égetésének egyik legjobb módja a kardioedzés, és az izomépítéshez erősítő edzéseket kell végezni. Bármennyire is logikusan hangzik, ennél sokkal összetettebb folyamatról van szó.

Az erősítő, azaz anaerob gyakorlatok végzésével is ugyanúgy lehet zsírt égetni, sőt bizonyos esetekben még jobban, mint az aerob, azaz kardioedzésekkel. Az egyik legelterjedtebb tévhit, hogy csak a kardió jó kalóriaégetésre, pedig valójában a leghatékonyabb mód, ha a kettőt vegyíted egymással.

Kardio- és erősítő edzések

A nagy különbség a két típusú testmozgás között, hogy az aerob fajták huzamosabb ideig, folyamatosan végezhető gyakorlatok, amik megemelik a pulzust, míg az anaerob fajták intenzív erőkifejtést igényelnek, és rövidebb ideig folytathatóak. Egy kutatás szerint az erősítő edzések annyira felpörgetik az anyagcserét, hogy a hatás az edzés után 38 órán keresztül kitart, még nyugalmi állapotban is. Tehát például tévénézésnél, ha eredendően 60 kalóriát égetnél el, akkor ez az érték 70-re ugrik, és ezt a körülbelül plusz 10 kalóriát szorozd meg 38-szor. Hasonló hatása van az intenzív kardioedzéseknek is, csak nem tart olyan sokáig, és általában plusz 40-80 kalóriaégetéssel lehet számolni. A két edzésfajta közti különbséget ezek a rendszeresen sportoló nők saját bőrükön tapasztalták, és az átalakulásról megosztották képeiket is.

(Képnézegető forrásai: iammorganelizabeth, trainwithaly, danielamoreirat, kceatsbread, dd_fitness2112, chiarita_hawaii, lorievc12v_sfit / Instagram, borító-, és ajánlókép forrása:  trainwithaly és dd_fitness2112 / Instagram)

Ezt is szeretjük