20 perces kőkemény kardió otthon, amitől beindul a fogyás: gyorsan megmutatkozik az eredmény
Az alábbi kardiogyakorlatok vannak olyan hatékonyak, mint a futás.

GettyImages-1208521119
beauty and style
Top olvasott cikkek

Az életmódváltás egyik alappillére a rendszeres mozgás, ugyanakkor nem egyszerű eldönteni, milyen edzésformát válassz a fogyás beindítására.

A kardió jellegű mozgások olyan sportokat takarnak, amelyek rövid idő alatt megemelik, majd huzamosan magasabban tartják a pulzust. A pulzuskontrollált edzés abban is segít, hogy a szervezet minél gyorsabban kezdje el energiaként felhasználni a zsírsejteket, és ne az izomsejtekből nyerje az energiát. A legismertebb kardioedzés a futás, a tempós gyaloglás, az úszás, a szobabiciklizés, az ugrókötelezés vagy akár a nordic walking, de vannak közepes, magas intenzitású kardióformák is, mint például a HIIT, azaz a hight intensity intervallum training, amely jobban megdolgoztatja az izmokat, és elősegíti a zsírégetést.

20 perces szuperintezív kardió

Egy közepes vagy magas intenzitású kardioedzés rengeteg kalóriát éget, 30 perc alatt 280-320, egy óra alatt ennek a duplája is elégethető. Mivel a kardioedzés folyamatosan égeti a kalóriákat, ugyanakkor lebontja az izmokat, nem mindegy, milyen gyakran edzel. Ideális, ha heti háromszor 20 percet tornázol, a gyakorlatok mellett az izmok visszaépítése céljából pedig fogyassz fehérjében gazdag ételeket vagy turmixokat.

Az alábbi gyakorlatokat végezd közepes vagy magas intenzitással 2-2 percig rövid, maximum 10-30 másodperces szünetekkel, így egy 20 perces, intenzív gyakorlatot kapsz.

Borító- és ajánlóképek: Getty Images Hungary

Ezt is szeretjük