Kardió vagy súlyzós edzés: hosszabb távon nem mindegy, mivel fogysz
Ezek a kardió és az erősítő edzés előnyei és hátrányai.

csaj sulyzo
Ez is érdekelhet

Legyen mindannyiunk szívügye a fejlődés! (x)

Téli álomesküvő a Rosinante Fogadóban*** (x)

Mit diktál a téli kabáttrend 2018-ban? A stylist tippjei (x)

Hogyan segíts, ha bedugult a pici orra? Az orröblítés aranyszabályai (x)

10 hely, amiről álmodoznak a magyarok - Idén csupán egy európai város került fel a listára. (x)

beauty and style

Csodát tesz a kiszáradt bőrrel, ha naponta ezt iszod: pillanatok alatt felfrissülsz tőle »

6 híres nő, aki az életben sokkal szebb, mint a retusált címlapokon »

Nőies, csábító illatok a téli szezonra: parfümkörkép újdonságokkal »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Sok fogyni vágyó találkozik a fogyókúrája elején a kérdéssel, mit érdemes sportolnia a diétája mellett. Mi az a mozgásforma, ami a leginkább támogatja a súlyvesztést? Vajon a kardió jellegű mozgásokkal próbálkozzon, mint amilyen a futás vagy a biciklizés, vagy inkább a súlyok felé forduljon, és az izmait eddze?

A döntés már csak azért is nehéz, mert, ha zsírégetésről van szó, mindenki először a kardiót említi, hiszen azzal sokkal több kalóriát lehet elégetni. De azért az erősítő edzésnek is megvannak a maga pozitív hatásai.

Kardió vagy erősítés

Bár az erősítő edzés nem égeti olyan hatékonyan a kalóriát, mint a kardió, vannak más fontos előnyei. Például sokkal jobban építi az izmokat, az izomtömeg-növeléssel pedig növelhető a nyugalmi kalóriaégetés mértéke is.

sulyzo

A súlyzós edzésnek más hosszú távú hatásai is vannak. Például az edzés után a szervezet még órákig fokozottan égeti a kalóriát. Egy erősítés után a nyugalmi anyagcsere még pöröghet akár 38 órán át is, míg hasonló dolog nem figyelhető meg a kardió edzések esetében. Ez azt jelenti, hogy a súlyzós edzés jótékony hatásai hosszú ideig, akár napokig is érezhetőek még az edzőterem után. A legtöbb intenzív edzés után egy darabig fokozott a szervezet energiafelhasználása, de nem ilyen mértékben.

Együtt az igazán hatásosak

Ha fogyni szeretnél, érdemes a két edzést keverni. A kardió mozgásformák ugyanis jelentősen több energiát égetnek el, de az izmokból is pótolják a felhasznált energiát. Az erősítő edzések építik az izmokat, így fogyás közben sem kell félned az izomtömegvesztéstől. Egy 119 túlsúlyos és elhízott ember körében végzett tanulmány is ugyanerre jutott.

A cikk az ajánló után folytatódik

Az alanyokat három csoportba osztották, az egyik csak kardió, a másik csak erősítő, a harmadik kardió és erősítő típusú mozgásokat végzett. Összességében a vegyes mozgást végző csoport fogyott a legtöbbet - ugyanannyit, mint a kardiósok -, de a kardiósokkal szemben a vegyes mozgást végző csoportnak az izomtömege is jelentősen növekedett, így az ő testük esett át a legelőnyösebb változáson.

Otthon végezhető gyakorlatok

Ha fogyókúrába kezdesz, próbáld ki ezeket az egyszerű, otthon végezhető gyakorlatokat is. Megdolgozhatják az izmaidat, és gyönyörű, tónusos testet csinálnak. Könnyen beépítheted őket az edzésedbe, bármilyen jellegű mozgást végzel.

Ezt is szeretjük