Zsírégető, salaktalanító, vízhajtó
Mi az?
Szeretnél fogyni, méregteleníteni, esetleg villámgyorsan megszabadulni a felesleges víztől? Segítünk, hogy könnyebb legyen.

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A következő táplálékok nem tartoznak a tiltólistás ételek közé, sőt, képesek lényeges mértékben felgyorsítani a fogyást. Fogyaszd őket bátran!

Csirkehús

A mozgásszegény életmód és a túlsúly népbetegséggé válása miatt egyre nagyobb szerep jut napjainkban a zsírszegény, ám minőségi fehérjében gazdag energiaforrásoknak, így a csirkehúsnak is. A csirkehús könnyen emészthető, nem fekszi meg a gyomrot, és kalóriában sem olyan gazdag - tíz deka csirkemell körülbelül 102 kilokalóriát tartalmaz -, mint például a vörös húsok.

Káliumban, magnéziumban és vasban is gazdag, emellett cinktartalma is jelentős, a vitaminok közül pedig a B-vitaminok találhatóak meg benne említésre méltó mennyiségben. A csirkehúsban található értékes fehérjék hozzájárulnak az izmok építéséhez, ezáltal fokozzák az anyagcsere-folyamatokat és a zsírégetést is.

Ezen húsféle fogyasztása mindemellett különösen ajánlott nők számára, ugyanis a benne található B12-vitamin és az ásványi anyagok segítenek a vérképzésben, illetve a vérszegénység elkerülésében. A B6-vitamin továbbá a fogamzásgátlót szedő nők számára is igen fontos, mivel az ilyen jellegű hormonális készítmények megnövelik a szervezet ez irányú szükségletét. A B-vitaminok az idegrendszert is támogatják, így - a cinkkel karöltve - a kiegyensúlyozott lelkiállapotot elérését és a fogyókúrával járó stressz leküzdését is elősegítik.

Mire figyelj?

A legjobb, ha csirkemellet fogyasztasz, ugyanis ez jóval kevesebb kalóriát tartalmaz, mint ugyanolyan mennyiségben a csirkecomb. A húst mindig fogyaszd a bőre nélkül. Hogy elkerüld a szalmonellafertőzést, a mélyhűtött csirkehúst szűrőkanálban olvaszd ki, a levet pedig öntsd le róla. A többi élelmiszertől elkülönítve készítsd el. Ha emésztésedet szeretnéd rendbe tenni, fogyaszd a belőle készített levest.

Szőlő

A szőlő magas szőlőcukor-tartalma miatt gyorsan hasznosítható energiát ad szervezetednek, fogyasztása így ideális, ha kimerültnek érzed magad, ideges vagy a stresszhatásoktól, és gyenge a koncentrációs képességed.

Mindemellett szervezeted salaktalanításában is segít, ballasztanyagai ugyanis a bélrendszerben megduzzadnak, ezzel serkentik a bélműködést és a káros anyagok mihamarabbi távozását. A benne található oldható rostnak, a pektinnek emellett van egy további jótékony hatása is: képes magához ragadni a vérben található koleszterinmennyiséget, mely így a salakanyagokkal együtt természetes úton távozik a szervezetedből.

A szőlő vitamintartalma annyira nem jelentős, a benne található kálium mennyisége viszont annál inkább, mely a gyümölcssavakkal együtt gondoskodik szervezeted megfelelő vízháztartásáról, valamint fontos szerepet tölt be a sav-bázis egyensúly biztosításában is. Kék festékanyaga, az antocián továbbá gyulladáscsökkentő hatással rendelkezik, és segít a trombózis elkerülésében, míg a polifenolok a szabadgyököktől óvják meg sejtjeidet.

Mire figyelj?

Egy néhány napos szőlőkúra, melynek ideje alatt nagyobb mennyiségben fogyasztod a gyümölcsöt, közismerten eredményes a salakanyagok eltávolításában, mivel a szőlő serkenti a vese- és bélműködést. Mivel a szőlőt többször is permetezik, mindig alaposan mosd meg, lehetőleg langyos vízben. Ha pedig mazsolát vásárolsz, válaszd a rövidebb ideg eltartható, ám nem kénezett terméket.

Burgonya

A burgonya igen laktató, és keményítőben sem szenved hiányt, mivel azonban zsírt gyakorlatilag nem is tartalmaz, nem kell attól félni, hogy önmagában hizlal. Épp ellenkezőleg: káliumtartalma révén vízhajtó hatással rendelkezik, továbbá segíti az izmok, elsősorban a szívizom erősítését.

A kálium segítségével a veseműködést is támogatja, valamint csökkenti a húgysav értékét is, így például köszvényesek számára kiváló orvosság. A burgonya továbbá fontos szerepet játszik a bélrendszer salaktalanításában: magas ballasztanyag-tartalma nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a mérgező anyagok - többek között a koleszterin és a fehérje anyagcseréjének végtermékei - mielőbb elhagyják szervezetedet.

Mindemellett rostos összetevői is hozzájárulnak az emésztés és a renyhe bélműködés serkentéséhez. Kiemelkedő C-vitamin-tartalmánál fogva ellenálló-képességed megerősítésében is szerepet játszik, segíti a bőr és az íny egészségének megőrzését, valamint a sebgyógyulást - a vízben oldódó vitamin gyógyító erejét a cink is fokozza.

Szakácskönyv egy kis extrával!

Mentes Anyu legújabb könyvét azoknak ajánljuk, akik egészségük érdekében vagy meggyőződésből különleges étrendet követnek, de azoknak is, akik csak inspirációt, új ízeket keresnek.

Most AJÁNDÉK üvegpalack és vászontáska is jár a könyv mellé!

Tekintsd meg ajánlatunkat,  kattints ide!

Promóció

Mire figyelj?

A burgonya elkészítése során nem árt vigyázni, ugyanis amellett, hogy óhatatlanul tápanyagveszteséggel jár, plusz kalóriákat is hozzáadhat az amúgy egészséges ételhez. A burgonyát soha ne olajban vagy zsírban süsd ki, inkább főzd vagy párold, lehetőleg mindig héjastul. A meghámozott burgonyát pedig ne mosd meg, ne vágd apróra, ne főzd túl sokáig, és ne is tartsd túl hosszú ideig melegen.

Cikkünk Dr. Siegfried Schlett A 100 legfontosabb élelmiszer című könyve alapján készült.

OLVASD EL EZT IS!

lencsetal
  • zsírégető táplálék
  • fogyasztó praktikák

A leghatékonyabb zsírégető ételek 10-es listája

pottyos tal
  • fogyasztó praktikák
  • anyagcsere-javító táplálék

A 8 legjobb diétás táplálék, amitől folyamatosan pörög az anyagcsere

epres
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

Emésztésjavító, zsírapasztó diéta

Ezt is szeretjük