5 nap, 2 kiló
Karcsúsító antioxidáns-diéta
Fogyj a lehető legegészségesebb diétával! Nemcsak vékonyabb leszel, de megelőzheted a szívbetegségek és a rák kialakulását is.

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Azt szinte mindenki tudja, hogy az egészségünkért vívott harcban az alattomos módszerekkel támadó rosszfiúk a szabadgyökök, míg az antioxidánsok jóságos védelmezők, valóságos hősök. Azt viszont már kevesebben, hogy a rendszer hogyan működik, és minek köszönhető az, hogy hőseink megvédenek minket attól, hogy az idő elrőrehaladtával sejtjeink nagy százaléka áldozatul essen a szabadgyököknek.

Antioxidánsok vs. szabadgyökök

A szabadgyökök szép számmal megtalálhatóak a testedben, sőt, olyan jótékony feladatokat is ellátnak, mint például a kórokozók elpusztítása.

A szervezeted pedig jó esetben képes arra, hogy dolguk végeztével a saját maga által termelt szabadgyököket elpusztítsa. Viszont a helytelen életmódnak és a környezeti ártalmaknak köszönhetően valósággal bombázod magad a szabadgyökökkel, így olyan sokan lesznek, hogy tested nem bírja felvenni a tempót. A legnagyobb baj, hogy a szabadgyökök attól szabadok, hogy molekulájukban csak egy elektron van, így folyamatosan párt keresnek maguknak, és ha nem találnak, hát rabolnak az egészséges sejtektől, súlyosan károsítva azokat. A páratlan elektronok ráadásul nagyon könnyen reakcióba lépnek bármivel.

De szerencsére a természet gondoskodott a megoldásról: az antioxidánsok olyan vegyületek, melyek képesek megkötni a szabadgyökök szabad elektronjait, így megvédik az egészséges sejteket a károsodástól, illetve megállítják vagy lelassítják a már folyamatban lévő károsodást.

A legjobb antioxidáns-források

Az antioxidánsokhoz a megfelelő táplálkozással tudsz hozzájutni, egyes típusaikat pedig csak a zöldségekben és gyümölcsökben, a növényi magvakban találhatod meg.

A legfontosabb antioxidánsok

E-vitamin: növényi olajok, búzacsíra, zöldség, gyümölcs, hal, baromfi.
C-vitamin: citrusok, kivi, szamóca, csipkebogyó, paradicsom, zöldségek, savanyított káposzta.
A-vitamin: tej, tejtermékek, tojássárgája, tengeri halak, állati belsőségek.
Béta-karotin: narancssárga és sárga zöldségek, gyümölcsök.
Likopin: paradicsom.
Lutein: sötétzöld leveles zöldségek.
Szelén: brazil dió, tenger gyümölcsei, húsok, citrusok, tejtermékek, avokádó, hagyma, brokkoli, teljes kiőrlésű gabonák.
Flavonoidok: szójabab, zöld és fekete tea, kávé, vörösbor, rozmaring, zsálya, hagyma, olívaolaj, bogyós gyümölcsök.

A legfontosabb, hogy az antioxidánsok nem magányos hősök, hanem csapatban dolgoznak: a különböző típusú antioxidánsok szervezetedben egymásra épülő rendszert alkotnak, így segítik és felerősítik egymás hatását. Így ha megfelelő mennyiségű antioxidánst juttatsz szervezetedbe, nagymértékben csökkentheted a szív- és érrendszeri betegségek, valamint a daganatos megbetegedések kialakulását, megerősítheted immunrendszered, megakadályozhatod a betegségek szövődményeinek kialakulását, és jó pár évvel meghosszabbíthatod életedet.

Karcsúsító antioxidánsok

Az antioxidánsok javítják az anyagcserédet, és mivel leginkább a gyümölcsök és zöldségek fogyasztásával juthatsz hozzájuk, nagyon hatékony karcsúsító és egyben egészségvédő étrendet alakíthatsz ki segítségükkel.

A C-vitamin tartalmú ételek különösen alkalmasak arra, hogy segítsék a fogyást, ugyanis többek között ez a vitamin felelős az olyan vegyületek előállításáért, melyek lebontják és átalakítják az egyes tápanyagokat. A zöldségek és gyümölcsök emellett rosttartalmuknak köszönhetően is nagyon hatékonyak, kitisztítják a bélrendszert, serkentik az emésztést, felgyorsítják az anyagcserét, emellett nagyon alacsony kalóriatartalommal rendelkeznek, mégis eltelítenek.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: joghurt, müzli teljes kiőrlésű gabonából, egy pohár zöld tea.
Tízórai: egy alma.
Ebéd: brokkolikrémleves, gyümölcssaláta, egy pohár zöld tea.
Uzsonna: egy narancs.
Vacsora: zöldségsaláta csirkehússal, egy deci vörösbor.

2. nap

Reggeli: egy tojás, pirítós teljes kiőrlésű gabonából, egy pohár zöld tea.
Tízórai: egy narancs.
Ebéd: grillezett lazac, saláta paradicsomból és jégsalátából citrommal és olívaolajjal, egy pohár zöld tea.
Uzsonna: 15 szem mogyoró.
Vacsora: káposztaleves, egy deci vörösbor.

3. nap

Reggeli: joghurt, müzli teljes kiőrlésű gabonából, egy pohár zöld tea.
Tízórai: egy narancs.
Ebéd: sült máj párolt brokkolival, egy pohár zöld tea.
Uzsonna: két kivi.
Vacsora: gyümölcssaláta fagyasztott bogyósgyümölcsökből, egy deci vörösbor.

4. nap

Reggeli: pirítós teljes kiőrlésű kenyérből, áfonyalekvár, egy pohár zöld tea.
Tízórai: egy alma.
Ebéd: spenótfőzelék feltét nélkül, egy pohár zöld tea.
Uzsonna: egy narancs.
Vacsora: zöldségsaláta olívaolajjal, egy deci vörösbor.

5. nap

Reggeli: pirítós teljes kiőrlésű kenyérből, csipkebogyólekvár, egy pohár zöld tea.
Tízórai: egy alma.
Ebéd: grillezett csirkemell barnarizzsel, paradicsomsaláta, egy pohár zöld tea.
Uzsonna: 15 szem mandula.
Vacsora: gyümölcssaláta kiviből, narancsból és mandarinból, egy deci vörösbor.

Fontos!
A kúrát várandós és szoptató kismamák, tinédzserek és emésztőszervi megbetegedésekben szenvedők nem alkalmazhatják. A kúra ideje alatt naponta legalább 2-2,5 liter szénsavmentes ásványvíz, gyümölcslé vagy tea elfogyasztása javasolt. Mielőtt elkezdenéd, mindenképp kérd ki háziorvosod véleményét!

OLVASD EL EZT IS!

no has ezdes
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

Tüntesd el az úszógumit 2 hét alatt!

kivi vitamin
  • c-vitamin
  • fogyasztó praktikák

A legerősebb zsírégető vitamin

Ezt is szeretjük