Hogyan győzd le a bezártság okozta stresszevést? Az ötös szabállyal nem hízol meg
Így tartsd meg az alakodat a karantén ideje alatt.

GettyImages-927883646
Ez is érdekelhet

Szárazak a kezeid a sok kézmosástól? Ne aggódj, jó kezekben vagy! (x)

Az autista Robika javulni kezdett (x)

Szabadtéri környezetben több mint 100 világmárka újra vár a Premier Outletben! (x)

beauty and style

Fokozza a nyirokkeringést, elhajtja a felesleges vizet, feszesíti a bőrt: nyirokdrenázs lépésről lépésre »

Elképesztően nőies a 62 éves modell: Elisabetta Dessy formás lábai még mindig ámulatba ejtőek »

Észbontóan nőiessé teszi az öltözéket: a piros cipő vonzza a figyelmet »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az utóbbi hetekben, hónapokban fenekestül felfordult a világ, sokan kényszerülnek otthon tölteni napjaikat a kijárási korlátozások miatt, és a lehetőségeikhez mérten igyekeznek minél kevesebbszer kimozdulni, más emberekkel érintkezni.

A koronavírus begyűrűzése sajnos életünk minden területén nagy változásokat hozott: egyik pillanatról a másikra átalakultak az emberek szokásai, az addig jól működő napi rutinjuk. A bezártság és az otthoni munkavégzés miatt gyakran összecsúsznak a napszakok, kitolódik a munkával töltött órák száma. A társas kapcsolatok korlátozása miatt hirtelen túl sok szabadidő áll a rendelkezésre, ami miatt sokan pótcselekvésbe kezdenek, például visszaszoknak a dohányzásra, újra és újra kitakarítják a lakást, vagy a stresszes időszak hatására az evésben, nassolásban találják meg az örömforrást.

Így tartsd magad fitten ebben az időszakban!

Valljuk be, sokaknak a vásárlás nyújtja a kikapcsolódás lehetőségét, hiszen addig sem kell a négy fal között tölteni az időt. A megvett élelmiszerekből pedig otthon finomabbnál finomabb ételek és sütemények kerülhetnek az asztalra, ezzel együtt pedig jó pár kiló kúszhat fel. Ha tudatosan figyelsz arra, mit teszel és mit eszel, elkerülheted a karantén ideje alatt azt, hogy a mérleg nyelve sokkal többet mutasson, mint előtte.

GettyImages-866782194

Nem is vagy éhes, mégis a hűtőszekrény felé veszed az irányt? Ha a következőkre odafigyelsz, máris sokat tettél az alakod és az egészséged megóvása érdekében.

Mi legyen a bevásárlókosárban?

A teljes kiőrlésű lisztekből készült ételek és sütemények amellett, hogy magasabb az ásványianyag- és vitamintartalmuk, és tele vannak emésztést segítő rostokkal, valamint magas fehérjetartalommal bírnak, fogyasztásuk sokáig eltelít, így biztos nem éhezel meg két főétkezés között, ezáltal kevesebb felesleges kalóriát juttatsz be a szervezetedbe. Válaszd alternatívaként a quinoát, a bulgurt, a hüvelyeseket, sütéshez használj durumlisztet, rozslisztet, zabpehelylisztet vagy Graham-lisztet.

Lehetőségeidhez mérten fogyassz minél több friss vagy mirelit zöldséget és gyümölcsöt, készíts belőlük isteni, zsírgyilkos turmixokat, az izomépítés céljából pedig válassz sovány, fehér húsokat.

A cikk az ajánló után folytatódik

Nasi kizárva

Bármennyire csábító a munka vagy a filmezés közbeni nassolás, ez az, amivel a legtöbb felesleges kalóriát juttathatod a szervezetedbe. A nassolnivalók között is lehet egészséges variációkat fogyasztani, erről ebben a cikkünkben írtunk.

Ne feledkezz meg a folyadékpótlásról!

Az otthoni munkavégzés során néha arra eszmélünk, hogy már órák óta a gép előtt ülünk, és elfelejtkezünk a megfelelő folyadékpótlásról. A hidratáció erősen befolyásolja a mentális teljesítményt, a fáradtságot, fejfájást, koncentrációs problémákat okozhat, de a napi folyadékpótlásnak jelentősége van a fogyókúrában is, hiszen víz nélkül a testben zajló anyagcsere-folyamatok sem működnek megfelelően, ezáltal a tápanyagok nem jutnak el a sejtekhez. Nem beszélve arról, hogy a vízivás az étvágy elnyomására is nagyszerű megoldás. Minél kevesebb folyadékot viszel be a szervezetedbe, annál többet fog megkötni a dehidratáltság megelőzése miatt, ezáltal kevésbé puffadsz fel. Naponta legalább két liter folyadék bevitele szükséges, ha rendszeresen mozogsz, ennél többre van szükség.

GettyImages-625209642

Stressz kizárva

Ez az időszak mentálisan is megviseli az embereket, mégis, amennyire lehet, meg kell próbálni kizárni ezt, erre pedig a mozgás a legjobb módszer. Az internetnek hála számos otthon végezhető gyakorlat közül válogathatsz, amelyek amellett, hogy lelkileg felfrissítenek, a pluszkilók leadásában is segítenek.

Ne a monitor előtt egyél!

Azok, akik fél kézzel eszik a reggelijüket vagy az ebédjüket a monitor mellett, tulajdonképpen nem is érzik az ízeket és a mennyiséget, hiszen nem erre koncentrálnak. Ezáltal sokkal több kalória juthat a szervezetbe. Az étkezéseknek legyen külön ideje, ülj le az asztalhoz, és élvezd ki az ízeket és illatokat. Ha örömmel fogyasztod el, stresszoldó hatása is érvényesülni fog.

Brutálisan hizlaló táplálékok

Mutatunk egy sor olyan táplálékot, melynek fogyasztásával csak stresszesebb leszel, miközben növeli az étvágyat, vagy más módon hizlal.

Borító-és ajánlóképek: Getty Images Hungary

Ezt is szeretjük