3 kiló mínusz 2 hét alatt - Egy ritkán említett tavaszi zöldséggel
A karalábé nemcsak segít a fogyásban, de finom is! Vesd be a tavaszi diéta során!

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Hogy a karalábé sok esetben háttérbe szorul más zöldségekkel szemben, annak vélhetően történelmi okai vannak. Az Észak-Európában őshonos növény ugyanis a világháborúk során túl gyakran került a tányérra.

Napjainkban azonban sokan fedezik fel újra a keresztesvirágúak népes táborába tartozó növényt, mely nemcsak egészséges, de a fogyásban is segít.

Karalábédiéta

A karalábé az erős antioxidáns hatással bíró brokkolival és káposztával áll szoros rokonságban. Vitaminokban meglehetősen gazdag: B1-, B2-, B6- és C-vitamint, valamint béta-karotint is tartalmaz -, ám ezek elsősorban akkor válnak hasznodra, ha nyersen fogyasztod a növényt.

Ásványi anyagai közül említésre méltó a magnézium, a jód, a szelén, a foszfor, valamint a kálium. Ez utóbbinak köszönhetően a karalábé segít helyreállítani a túlzott sófogyasztás következtében egyensúlyát vesztett vízháztartásodat, így a fogyást is támogatja.

Magas rosttartalma miatt segít megszabadulni a bélrendszerben rekedt salakanyagoktól, melyek lassítják az emésztési folyamatokat, túlsúlyhoz és puffadáshoz vezetnek. Mindezeknek köszönhetően kellő mennyiségű folyadék fogyasztása és csökkentett kalóriatartalmú étrend mellett akár 3 kg feleslegtől is megszabadulhatsz két hét alatt.

Válassz zsenge karalábét!

Ha a piacon válogatsz a karalábék között, bizonyára szeretnéd elkerülni a fás változatokat. Vedd alaposan szemügyre a gumót: ha nedves tapintású, repedéstől mentes, vélhetően friss növénnyel van dolgod. Az élénk színű levelek is erről árulkodnak. A hűtőben néhány napig bátran tárolhatod, nem ront az élvezeti értékén.

Mintaétrend

Az alábbi étrend csak mintául szolgál, ha megéheznél két étkezés között, fogyassz bátran valamilyen nyers zöldséget, gyümölcsöt vagy élőflórás natúr joghurtot, korpás kekszet, puffasztott búzát.

1. nap

Reggeli: rántotta három tojásból, tetszőleges zöldséggel.
Tízórai: egy alma, egy marék sózatlan mandula.
Ebéd: egy adag karalábéfőzelék.
Uzsonna: egy banán.
Vacsora: egy tányér karalábéleves.

2. nap

Reggeli: egy adag zabkása mandulával, lenmaggal, fahéjjal, bogyós gyümölccsel.
Tízórai: egy nyers karalábé.
Ebéd: 15 dkg grillezett tengeri hal barna rizzsel, paradicsomsalátával.
Uzsonna: pár szem teljes kiőrlésű, nyírfacukorral édesített muffin.
Vacsora: pár szem sült karalábé.

Diétás vacsora

Kattints az alábbi videóra, ha kíváncsi vagy, mit is vacsorázhatnál a fogyókúra ideje alatt.

3. nap

Reggeli: egy adag gyümölcsturmix.
Tízórai: egy csésze zöld tea, egy szelet teljes kiőrlésű pirítós padlizsánkrémmel.
Ebéd: 15 dkg grillezett csirkemell párolt karalábéval.
Uzsonna: egy kis adag tonhalsaláta.
Vacsora: egy tányér zöldségleves.

Ezt is szeretjük