Karácsony után is karcsún: 6 dolog, amire figyelj az ünnepek alatt!
Kremer Kaposi Péter ad néhány praktikus tanácsot, amivel elkerülheted az ünnepi hízást.

Ez is érdekelhet
    • 29
    • 30
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    • 6
    • 7
    • 8
    • 9
    • 10
    • 11
    • 12
    • 13
    • 14
    • 15
    • 16
    • 17
    • 18
    • 19
    • 20
    • 21
    • 22
    • 23
    • 24
    • 25
    • 26
beauty and style
Top olvasott cikkek

A karácsonyt a szeretet ünnepeként szokás emlegetni, ám a családdal töltött idő, illetve rokonlátogatás mellett legalább akkora hangsúlyt kapnak a kulináris élvezetek is. Sajnos ilyenkor nemcsak a minőségre, hanem a mennyiségre is rá kell menni, ha nem akarod megkapni, hogy: nem ízlik a Gizus néni főztje?

De ha épp nem tukmálják az ételt a rokonok, akkor is könnyű felszedni pár plusz kilót. Kremer Kaposi Péter személyi edző tanácsait megfogadva azonban az ünnepek után is karcsú lehetsz.

Hagyományos receptek újragondolva

A klasszikus ételeket el lehet készíteni kevésbé kalóriadús módon - bár ez nyilván nem csak a karácsonyi ünnepekre vonatkozik. A székelykáposzta készülhet csirkéből, a töltött szintén, és fehér rizs helyett használhatsz barnát.

A halászlével alapvetően nincs nagy baj: van, aki tésztával, van, aki kenyérrel szereti - ha ezekből teljes kiőrlésűt fogyasztasz, máris sokkal jobban jársz.

A rántott húsok és halak helyet inkább válaszd a grillezést vagy a roston sütést. Ha semmiképpen sem tudsz lemondani a panírról, akkor használj hozzá kevesebb tojássárgáját és több fehérjét, a liszt lehet teljes kiőrlésű vagy zabliszt, a morzsa szintén.

Sütiből kevesebbet!

- Az édességekre sajnos nehéz megoldást találni, tapasztalatból mondom, hogy aki az igazi jó házi bejglihez van szokva, annak nehéz kiszúrni a szemét egy light típusúval - magyarázza a Kremer Kaposi Péter. Ráadásul a nagymamákat is nehéz meggyőzni, hogy ne süssenek 12 rudat, csak négyet.

Persze azért lehet próbálkozni: a süteményeknél is jó megoldás lehet a zabliszt vagy teljes kiőrlésű liszt, valamint cukor helyett használhatsz sztíviát vagy nyírfacukrot, de akár eritritet is. Ha kibírod, a vacsorához ne egyél süteményt, inkább a másnapi ebédhez időzítsd, és akkor is csak utolsó fogásként. Remélhetőleg így kevesebb fogy.

Sok gyümölcsöt!

A sütemények mellett vagy helyett fogyassz sok mandarint, narancsot, kivit. Ezeknél a gyümölcsöknél nem nagyon kell korlátozni a fogyasztás mértékét. Mivel rosttartalmuk magas, kellő mennyiségű folyadék fogyasztása mellett segítik az emésztést, eltelítenek, így kevesebb helyet hagynak a sütiknek.

Csak ráérősen!

Karácsonykor elvileg nem sietsz sehová, hagyj időt magadnak a táplálkozásra is. Egyél lassan, és beszélgess többet - végtére is azokkal vagy, akiket szeretsz. Ne habzsolj, rágd meg alaposan és élvezd az ételt: így egyfelől előbb fogod azt érezni, hogy tele vagy, másfelől elkerülheted a kellemetlen puffadást is.

Megjelent Mentes Anyu legújabb szakácskönyve!

Inzulinrezisztenseknek és mentesen táplálkozóknak főzni nagy kihívás, ebben nyújt segítséget Nemes Dóra, a Mentes Anyu megálmodója. Legújabb szakácskönyvében minden étkezésre és alkalomra található szuper könnyű, mentes fogás. A receptek nemcsak kipróbáltak, de minden étel tápértéke (kalória, szénhidrát, zsír, fehérje) pontosan, adagokra ki van számolva.


Kizárólag online elérhető, a FeminaShopban! 

Promóció

Aktívan az ünnepek alatt is

A mozgás se maradjon ki az ünnepekből! Ha edzeni nem is mész, egy-egy kiadós séta azért nyugodtan beleférhet a napjaidba. A mozgást érdemes vagy még reggel éhgyomorra, nagyobb étkezés előtt, vagy azok után két-három órával időzíteni. Tele gyomorral soha ne végezz intenzívebb mozgást - ekkor ugyanis az emésztőrendszernek van szüksége a vérre, ami mozgás esetén az izmokba áramlik, így az emésztés lassul, és komoly hasfájás lehet a vége.

Éhgyomorra edzel?

Felmerült benned a kérdés, hogy nem lehet-e baj abból, ha éhgyomorra edzel? Íme, a válasz!

Készülj rá a karácsonyra, és legyen levezetés is!

A karácsonyi megmérettetések előtt érdemes két-három napig nagyon tisztán és egészségesen táplálkozni: fogyassz alacsony szénhidrát- és magasabb fehérjetartalmú ételeket. Egyél kizárólag friss zöldséget és roston sült fehér húsokat. Így kiüríted a szervezet energiaraktárait, és a karácsonyi majszolásoknak legalább egy része ezeket tölti vissza, nem pedig a zsírpárnák méretét növeszti.

Az ünnepek után

Az ünnepek után szintén erősen ajánlott pár napig könnyű ételeket, sok zöldséget, gyümölcsöt enni, hogy pihentesd kicsit a gyomrod, illetve az emésztőrendszered, és vissza tudj állni az egészséges táplálkozásra.

Ezt is szeretjük