Kalóriaszámláló, habzsoló vagy igényes luxusevő vagy?
Így fogyhatsz le!
Személyiséged sok minden más mellett kihat étkezési szokásaidra és testsúlyodra is.

Ez is érdekelhet

Azért dolgozom, hogy a Tiliána legyen a vendégek kedvenc szállodája (x)

10 ok, hogy miért Máltán tanulj angolul (x)

Jázmin felépülése az agysérüléséből (x)

Az orvos nem hitt a szemének (x)

beauty and style

Hihetetlen, hogy a nők már 4000 éve sminkelik magukat: a szokás Egyiptomból ered »

Gyengéd arcradírok száraz foltok ellen: kisimítják és puhává varázsolják a bőrt »

Elegáns és nőies frizura nagyobb alkalomra – Nem kell hozzá fodrász »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az evés és a szeretet egyformán ősi, velünk született ösztönök, szinte rokonai egymásnak, így az étkezési és életminták között könnyű kapcsolatot találni. Magánéleti problémáidat, lelki panaszaidat habzsolásba fojthatod, de az is lehet, hogy ilyenkor nem kívánsz semmilyen ételt.

Akármelyik típusba is tartozol, annyi bizonyos, hogy ha a fel nem dolgozott problémáidat kivetíted a táplálkozási szokásaidra, az előbb-utóbb étkezési zavarhoz, az étkezési zavar pedig súlyproblémákhoz vezet majd.

Tudd meg, melyik típusba tartozol, és mit kell megváltoztatnod azért, hogy tested karcsú, formás és egészséges legyen!

1. típus: A gyorsan behabzsoló

Ilyen vagy: Gyorsan eszel, és lehetőleg minél többet. A világ tele van olyan dolgokkal, amiket ki kell próbálnod, így nem lazsálhatsz, különben nem jutsz a végére az élvezetek sorának. Állandó rohanásban vagy, így könnyen elcsábulsz egy kifőzde vagy gyorsbüfé láttán, és a nagy sietségben néha még rágni is elfelejtesz. Örömöd leled az evésben, mégsem élvezed ki a falatokat.

Az élet többi területén is hasonlóan viselkedsz: mindent megteszel azért, hogy minél előbb elérd a sokszor túl messzire kitűzött célt, és közben gyakran elfeledkezel róla, hogy magát az utat is élvezheted.

Erre figyelj: Ha a habzsoló típusba tartozol, könnyen nagyétkűvé válhatsz, anélkül, hogy észrevennéd. Hogy ezt megelőzd, tervezd meg előre az étkezéseidet: fogyassz többször kis adagokat, mindig hagyj időt az evésre, a falatokat pedig rágd meg alaposan.

2. típus: Az igényes élvező

Ilyen vagy: Kizárt, hogy munka közben, a számítógép előtt ülve ebédelj, hiszen evés közben még beszélgetni sem szeretsz. Az étkezés rituálé, amit ki kell élvezni - örömmel és nyugalommal tölt el minden egyes falat. Figyelemmel és tisztelettel fordulsz a táplálék felé, de étvágyadat és befogadóképességedet nem minden esetben sikerül összeegyeztetni. Ilyenkor pedig hajlamos lehetsz túllépni a határaidat, hogy az utolsó cseppig kiürítsd az élvezet kelyhét. Mindenből a legjobbat keresed: a tálalás, a bor hőmérséklete, de még a sótartó is ugyanolyan fontos, hiszen ezek nélkül elszáll a luxus érzése, és oda az élvezet.

Az élet más területein is az örömöket keresed - olyan vagy, mint egy régi korokból ittmaradt római, aki szerint a világ csak úgy kerek, ha az élvezet minden formáját megragadja.

Erre figyelj: Egy kalóriaszámláló diétába belebetegednél, hiszen egész lényed tiltakozna az aszkétaélet ellen. Próbálj inkább mértéket tartani. Három merőkanál helyett szedj csak kettővel, a tejszínes, zsíros, cukros desszertek helyett pedig egyél sok gyümölcsöt és igyál méregtelenítő teákat, hogy könnyebben emészd meg az elfogyasztott finomságokat.

3. típus: A kalóriaszámláló aszkéta

Ilyen vagy: Az étkezés számodra nem élvezet, hanem intellektuális tervezés - nem az életben maradás vagy az élvezet eszköze, hanem egy hosszú, tudatos életé. Az, hogy az étel egészséges-e, sokkal fontosabb, mint az, hogy milyen az íze. Hosszú listád van a tiltott ételekről, melyeket ünnepnapokon sem fogyasztasz, de a megengedett ételeket is csak mértékkel viszed be a szervezetedbe.

Döntéseid mindig megfontoltak, átgondoltak - alaposan mérlegelsz, és nem bízod magad a szerencsére. Az életpályád éppen olyan tudatosan megtervezett, mint az étkezéseid.

Erre figyelj: Bár mi is mindenkit az egészséges, tudatos táplálkozásra biztatunk, nem szabad átesned a ló túlsó oldalára. Ha sátoros ünnepekkor eszel egy szelet csokitortát, vagy a vasárnapi ebéd után iszol egy pohár jó vörösbort, azzal nem ártasz magadnak, sőt. A szervezeted még hálás is lesz - megnyugszik és felhagy a raktározással, amit az állandó koplalás miatt szükségesnek érzett.

Cikkünk Rüdiger Dahlke Súlyproblémák című könyve alapján készült.

A szerző korábbi műveihez hasonlóan ebben a könyvében is az elhízás mögöttes, lelki-szellemi tartalmát fejti ki. A betegségtünetek - és a túlsúly, valamint az átlagtól nagyon elmaradó súly is idetartozik - ebből a szemszögből nézve olyan értékes üzeneteket hordoznak, amelyekből tanulhatsz. A szerző először értelmezi a túlzott testesség, a védőpáncél, a személyes felfegyverkezés és a jól ismert bánatháj különböző jelentéssíkjait, majd bemutatja a terápia alternatíváit.

Kiadja a Bioenergetic Kiadó.
Ára: 1445 forint.
A könyvet itt rendelheted meg.

OLVASD EL EZT IS!

bnok1
  • anyagcsere
  • fogyasztó praktikák

Ezért híznak a nagyvárosi nők

zene
  • meditáció
  • fogyasztó praktikák

Álomalak szabályok és koplalás nélkül

tukor
  • fogyás
  • személyiség

Nagy horoszkópdiéta

Ezt is szeretjük