Duplázd meg a kalóriaégetést! 3 egyszerű, de nagyon hatékony módszer
Hallottál az intervall edzésről? Talán itt az ideje megismerned.

Ez is érdekelhet

3 ok, hogy miért legyen úti célod Hajdúszoboszló (x)

Családi programajánló: irány a Tereza, irány Mexikó! (x)

Márciustól még több kedvezmény vár: csak a PIN-kódod kell hozzá (x)

Fedezd fel a gőzállomást, mellyel a vasalás gyorsabb, mint valaha! (x)

beauty and style

Ettől olyan feszes Naomi Campbell teste: 48 évesen ilyen keményen edz »

5 nőies frizura, aminek nem árt a tavaszi eső: egy kis víz nem tesz kárt bennük »

Jön a tavasz legvidámabb trendje: így viseld a színes harisnyát »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ha szeretnél megszabadulni pár felesleges kilótól, fontos, hogy ne csak az étrendre, hanem a rendszeres mozgásra is hangsúlyt helyezz.

Ha pedig egységnyi idő alatt minél több kalóriát, illetve zsírt szeretnél a sporttal elégetni, érdemes kipróbálnod az alábbi módszereket.

Intervall edzés

Az intervall edzés lényege, hogy a mozgást nem egyenletes tempóban kell végezned, hanem tervszerűen váltakozó szakaszokra - terhelési és pihenőidőkre - bontva. Fontos, hogy a pihenőidő is aktív pihenést jelent - alacsonyabb intenzitásra kell kapcsolnod.

Amint a pulzusod visszaállt egy alacsonyabb szintre, jön az újabb terhelési szakasz. Lényeges még, hogy a terhelési szakasz ne legyen hosszabb a pihenőidőnél. Az intervallum edzés lehet futás, kerékpározás vagy akár aerobik is. Tudj meg többet az intervall edzésről korábbi cikkünkből!

Fogyás súlyzós edzéssel?

Ha kalóriaégetésről van szó, a legtöbb embernek a kardió jellegű mozgásformák jutnak eszébe, a súlyzós edzésekről pedig inkább a tömegnövelés ugrik be.

Azt azonban tudnod kell, minél nagyobb az izomtömeged, a tested annál több zsírt képes elégetni - tehát nem szabad lemondani a súlyzós edzésről. Ha 15-20 másodpercen át keményen végzed a súlyzós edzést, aztán 60-90 másodpercig pihensz, lényegében ugyanazt éred el, mintha hasonló intenzitással futnál. Erről a témáról többet is megtudhatsz korábbi cikkünkből.

Reggeli edzés

A reggel, éhgyomorra végzett edzést csak akkor érdemes kipróbálnod, ha nem hirtelen - sok év kihagyás után - állsz neki a sportnak. Amennyiben még kezdő vagy, és szervezeted nincs hozzászokva az ilyen jellegű terheléshez, könnyen rosszullétet, ájulást okozhat. Tehát az éhgyomri edzés mindenképpen hozzászokást igényel.

Ugyanakkor igaz, hogy az éhgyomri edzés az egyik legjobb zsírégető mozgás. Reggel, ébredés után ugyanis az inzulinszint alacsony, a test glikogénraktárai csaknem üresek - hiszen ilyenkor már 8-12 órája nem jutott tápanyaghoz. Ilyenkor mozgás során a test rögtön a zsírraktárakat kezdi bontani. Korábbi cikkükből többet is megtudhatsz a témáról.

Ezt is szeretjük