Metró, autó vagy séta? Ennyi kalóriát égetsz el, amíg beérsz a munkahelyedre
Érdemes olyan közlekedési formát választanod, ami fitten tart.

Ez is érdekelhet

A mérték a lényeg: tévhitek a szénhidráttal kapcsolatban (x)

Szárnyal a budapesti VictoriaShop! (x)

Turbózd fel a halfogyasztásod idén ősszel! (x)

Frissítsd fel a karácsonyi dekorációt rózsaarannyal! (x)

Nézd meg, honnan érkezik a reggeli kávé a poharadba

Tasnádi Bence színész jóképű, tehetséges és lázadó – Akárcsak Mozart, akit játszik

beauty and style

A 29 éves Rita Ora durván rákattant a cipődivatra: legújabb fazonjai éppolyan dögösek, mint ő maga »

Feszesíti a petyhüdt bőrt, elsimítja a mikroráncokat: a frakcionált CO2 lézeres kezelés korrigálja a bőrhibákat »

Nőiesek, és szépen elrejtik a hasat ezek a szettek: előnyös fazonok gömbölyded idomokra »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Sokan hivatkoznak időhiányra, ha szóba kerül a rendszeres mozgás. Valójában nem az a legnagyobb gond a sporttal, hogy egy nap csak 24 órából áll, hanem az, hogy kicsit át kellene gondolni a szokásokat és a napi rutint ahhoz, hogy helyet kapjon benne a fizikai aktivitás.

Amennyiben azon töprengsz, miképp iktathatnád be zsúfolt hétköznapjaidba a sportot, jó választás lehet, ha változtatsz a munkába járási szokásaidon.

Kiszámoltuk, hogy egy 70 kilós nő körülbelül hány kalóriát éget el, amíg beér a munkahelyre, attól függően, hogy a közlekedésnek mely módját választja az autó helyett - aminél az energiabefektetés gyakorlatilag a nullával egyenlő.

20 perc séta

Ha közel laksz a munkahelyedhez, kézenfekvő választásnak tűnik, hogy gyalogosan járj dolgozni. A séta nagy előnye a tömegközlekedéssel szemben, hogy nem kell a kora reggeli órákban szembesülnöd embertársaid frusztrációival, valamint a hűvösebb hónapokban szaporodó kórokozók jelentős részétől is megkíméled magad.

Ha nagyjából 20 percet kell sétálnod a munkahelyedig, körülbelül 80 kalóriát égetsz el. Ez az energiamennyiség hozzávetőlegesen öt kocka étcsokoládénak felel meg. Amennyiben említésre méltó emelkedő is van a megtett távon, úgy akár száz fölé is mehet ez a szám.

20 perc kerékpározás

Ha egy kicsivel messzebb laksz a munkahelyedtől, és nincs szigorú dresszkód, érdemes bringára pattannod. Nagyvárosokban a gyakori dugók miatt néha gyorsabb közlekedési eszköz lehet a bicikli, mint a busz vagy az autó.

20 perc kerékpározással körülbelül 170 kalóriát égetsz el, ami nagyjából megfelel egy sült csirkefelsőcomb energiatartalmának. Ha pedig hazafelé is bicajozol ennyit, duplán számolhatod az elégetett kalóriamennyiséget.

Öt perc futás a metróig, buszig

Ha a tömegközlekedést választod, nem égetsz túl sok kalóriát, hacsak nem vagy állandó késésben. Bizonyára számodra is ismerős helyzet, hogy a reggeli szundi üzemmód ismételt bekapcsolása kapkodáshoz, majd rohanáshoz vezet.

Öt perc futás a metróhoz vagy a buszhoz körülbelül 40 kalória mínuszt jelent. Vagyis, ha rendszeresen futsz a tömegközlekedési eszközök után, ennyi energiát használsz fel. Azt azonban beláthatod, hogy ez egy kicsit kevés a jó kondíció eléréséhez.

Ezt is szeretjük