Fogyni akarsz? A napi kalóriaadagod felét reggelire kellene enned
Szakértők szerint
Ne hagyd ki a reggelit, ha szeretnél megszabadulni pár kilótól!

Nyereményjáték

Nyerj páros belépőt Dr. Buda László: Testünk jelzései című előadására, a márciusi Femina Klubra! (x)

Nyerj szórakoztató, képes útikönyvet, és ismerd meg a világ csodáit! (x)

Nyerj Hollóházi Porcelán fülbevalót Adrienne Feller mini luxuskozmetikumokkal! (x)

összesen 3 db játék
Ez is érdekelhet

Akár egyetlen hormonon is múlhat a gyermekáldás – Kata története (x)

Mitől alakulnak ki az influenzaszövődmények? Elmondjuk, mire kell figyelni (x)

A leghatékonyabb edzésformák nyáron több zsírt égetnek, mint a futás! Ezeket űzd helyette

A legerősebb ránctalanítókat csak kevesen ismerik: ezeket az antioxidánsokat keresd!

beauty and style

Palvin Barbi talán sosem volt még ennyire formás: dögösebb fürdőruhában, mint valaha »

Nagyon csajos az új hajszíntrend: mindenki megfordul utána az utcán »

9 karcsúsító ruhafazon, ami tökéletes homokóra alakot varázsol - Észbontóan nőiesek! »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ha elhatároztad, hogy csökkentett kalóriatartalmú étrenddel fogysz, a siker érdekében arra is figyelned kell, hogyan osztod el a bevitt kalóriákat a nap során.

Kutatók azt találták, hogy a bőséges reggeli nemcsak karcsúsít, de csökkenti a cukorbetegség, a keringési rendszert érintő problémák, valamint magas koleszterinszint kockázatát is.

A bőséges reggeli fogyaszt?

Egy, a Tel Aviv-i Egyetemen a közelmúltban végzett kutatás során prof. Daniela Jakubowicz és munkatársai azt tanulmányozták, milyen hatással van a szervezetre a különböző napszakokban bevitt kalóriaadag - írja a Medical News Today.

700 kalóriás reggeli

Vizsgálataikba 93 elhízott nőt vontak be, akiket két csoportra osztottak. Az első csoport 700 kalóriát fogyasztott reggelire, ebédre 500-at, vacsorára pedig 200-at. A második csoportba tartozók ugyancsak 1400 kalóriás diétán voltak, de 200 kalóriás reggelivel indították a napot, ebédre 500 kalóriát fogyasztottak, vacsorájuk pedig 700 kalóriás volt.

A 12 héten át tartó vizsgálat végére az első csoport tagjai átlagosan csaknem 7 kilogramm feleslegtől szabadultak meg, és 3 centiméterrel lett karcsúbb a derekuk, míg a másik csoportba tartozó nők csak 3 kilogrammot fogytak, derekuk pedig 1,4 centiméterrel lett vékonyabb.

Fogyaszt és egészséges a karcsú vacsora

A látható különbségen túl azoknál a nőknél, akik napi kalóriaadagjuk felét reggelire ették, a másik csoporthoz képest csökkent inzulin-, vércukor- és trigliceridszintet is kimutattak a kutatók. Ennek köszönhetően az első csoportba tartozó nők esetében csökkent a cukorbetegség, a szívbetegség, a magas vérnyomás, valamint a magas koleszterinszint kockázata.

Reggelizz!

Hallgasd meg a dietetikus véleményét, miért fontos, hogy ne maradjon ki a reggeli az életedből!

Mit egyél reggelire?

A fogyás érdekében nem muszáj neked is 700 kalóriás reggelivel indítanod a napod, de tény, hogy ha nem szoktál reggelizni, azzal nagyban megnehezíted a súlyvesztést. Ilyenkor ugyanis a nem megfelelő táplálék-utánpótlás miatt anyagcseréd lelassul. Szoktasd hozzá a szervezeted a reggelihez: kezdheted például egy adag gyümölcsös turmixszal, egy teljes kiőrlésű kenyérből készült szendviccsel, lágy tojással, zabkásával, olajos magvakkal, egy pohár natúr joghurttal vagy kefirrel.

Ha ez már megy, a reggelire fogyasztott ételadagodat folyamatosan növeld, mindeközben karcsúsítsd a vacsorádat. Reggelire bátran fogyaszthatsz nehezebb ételeket is, akár sült szalonnát, kolbászt, tojással - hiszen a reggel bevitt kalóriák biztosan hasznosulnak majd a nap során. Ellenben, ha vacsorára eszed a magas kalóriatartalmú falatokat, a belőlük nyert energia már csak a zsírréteget gyarapítja.

Blog.hu ajánló