8 kérdéses diétakvíz: tudod, melyik ételben van több kalória?
Teszteld magad: mennyit tudsz a kalóriaszámokról?

GettyImages-180816131
Ez is érdekelhet

Nevezz te is a Huawei Next Image nemzetközi mobilfotós versenyre! (x)

Nálad is belefér néha egy kicsivel több? (x)

Szakácskodj a szabadban! (x)

Önmagunk és a ruháink illata fontosabb mint gondolnánk (x)

Távolból csukni-nyitni? Hasznos és kényelmes választás az okos tetőablak (x)

beauty and style

A dzsungeltrend idén sok meglepetést tartogat: a Dolce & Gabbana új szintre emelte a nőies szafaristílust »

Karcsúsítja a derekat, feszesíti a hasfalat: 20 perc otthoni torna elmászó kontúrok ellen »

Elképesztően nőies ruhafazonok, melyek 50 felett is igazán sikkesek: keveset mutatnak a lábakból és szépen formálják az alakot »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A fogyás alapja a kalóriadeficit kialakítása, amelynek lényege, hogy kevesebb kalóriát vigyél be a szervezetedbe annál, mint amit a nap során elégetsz. A tartós és sikeres fogyáshoz körülbelül napi 500 kalóriányi deficit szükséges a normál bevitelhez képest.

Az ételek energiamennyiségének számolása, bár nem egyszerű feladat, de ha tisztában vagy a táplálékok energiatartalmával, könnyebben összeállíthatod a napi menüt, ami a pluszkilók sikeres leadásához vezet.

Hány kalória kell?

A kalóriaszámlálás bevált módszere a Mifflin-St. Jeor-képlet, amellyel meghatározható az a kalóriamennyiség, amit az ember egy nap során felhasznál. A napi kalóriaszükségletet úgy számolhatod ki, hogy a testsúlyod megszorzod 10-zel, majd hozzáadod a magasságod centiméterben megadott számát és a 6,25 szorzatát, majd kivonod belőle az életkor és 5-ös szorzatát, mínusz 161. 

Testsúly x 10 + magasság x 6,25) - életkor x 5) -161 = napi kalóriaszükséglet

Ugyanakkor a kalóriák számolgatása mellett más tényezők is hozzájárulnak a sikeres fogyókúrához, hiszen a kiegyensúlyozott táplálkozáshoz nem elég, ha csak ezt figyeled: ahogy a túlzottan sok kalória akadályozhatja a fogyás sikerességét, a túl kevés sem vezet eredményre, lehet valami kalóriától mentes, még nem jelenti, hogy fogyni is fogsz tőle. Az egészségesebbnek tűnő ételekben és italokban is meglepően magas lehet a kalóriaszám, például a rostokban, ásványi anyagokban gazdag teljes kiőrlésű termékeknél, mégis jótékonyan befolyásolják a fogyást.

Teszteld tudásod: mennyire ismered az ételek energiatartalmát?

8 kérdéses diétakvíz: tudod, melyik ételben van több kalória?

8 kérdéses játék

1. Melyik tartalmaz több kalóriát? 100 gramm édesburgonya vagy ugyanennyi sima burgonya?

100 gramm édesburgonya 86, a sima burgonya 77 kcal-t tartalmaz.

2. Melyikben van több kalória? 100 gramm natúr görög joghurtban vagy ugyanennyi gyümölcsös joghurtban?

A görög natúr joghurt 102, a gyümölcsös joghurt 84 kcal-t tartalmaz.

3. Azt tudjuk, hogy az egyik egészségesebb, de melyik kalóriadúsabb?

100 gramm sima fehér kenyér 267 kcal-t, ugyanennyi teljes kiőrlésű kenyér 252 kalóriát tartalmaz.

4. Melyikben több a kalória? 100 ml zabtejben vagy ugyanennyi kókusztejben?

A kókusztej 230 kalóriát, a zabtej 184 kcal-t tartalmaz.

5. Melyik tartalmaz több kalóriát? Egy darab banán vagy egy darab avokádó?

Egy darab avokádó 322 kcal-t, egy darab banán 105 kcal-t tartalmaz.

6. 100 gramm aszalt datolya vagy ugyanennyi mazsola tartalmaz több kalóriát?

100 gramm mazsola 296 kalóriát, míg ugyanennyi mennyiségű datolya 282 kcal-t tartalmaz.

7. 100 gramm főtt, gluténmentes tészta vagy ugyanennyi teljes kiőrlésű tészta tartalmaz több kalóriát?

A gluténmentes tészta 370 kcal-t, a teljes kiőrlésű 150 kcal-t tartalmaz.

8. Melyik kalóriadúsabb? Egy pohár mandulatejes, kávés smoothie vagy egy pohár proteinshake?

A fehérjeturmix 330 kcal-t, a kávés smoothie nagyjából 300 kcal-t tartalmaz.

/ találat Eredmény
/8 találat - összesen:

  

Borító-és ajánlóképek: Getty Images Hungary

Ezt is szeretjük