Segíti a fogyást, és kihajt minden visszatartott vizet ez a 8 étel: egyél belőlük minél többet
A legtöbb ember mégsem fogyaszt eleget ebből a fontos ásványi anyagból.

banan-eves-no-sulyzo-edzes
Ez is érdekelhet

Csodaszer helyett tudomány: így maradhat 60 felett is rugalmas az arcbőr (x)

Hosszabb életű és illatosabb ruhák az Ariel új mosókapszuláival (x)

Minden második negyven feletti nőt érint a betegség: mégis tabutémának számít (x)

Ingyen felfedezheted Budapest legendás helyeit: csak ez az egy dolog kell hozzá (x)

beauty and style

Teljes testre ható Pilates 8 percben: ezt végezve garantált a bikinialak »

Rihanna nemcsak a zenéléshez ért: új ruhakollekciója a teltkarcsú nőknek is szól »

Így lesz fénylő és természetes hatású a bronzosító: a koszos hatásnak vége ezzel a trükkel »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A kálium az egyik legnagyobb bőségben rendelkezésre álló ásványi anyag az ételekben, és számos biológiai folyamatban játszik fontos szerepet, az emberek több mint 90%-a mégsem fogyaszt belőle annyit, amennyit ajánlanak.

A szervezetben a kálium 98%-a a sejteken belül található. 80%-a az izomsejtekben, míg 20% a csontokban, a májban és a vérsejtekben. Ez az ásványi anyag fontos szerepet játszik az izom-összehúzódásban, a szívműködésben és a vízegyensúly fenntartásában, ezenkívül a káliumban gazdag étrend segít csökkenteni a vérnyomást, egyebek mellett pedig megakadályozni az epekő kialakulását.

Kálium a fogyókúrában

A sóban gazdag étrend és a túlsúly együtt nagymértékben fokozzák a magas vérnyomás és a szív- és érrendszeri betegségek kialakulását, azonban elegendő mennyiségű kálium fogyasztásával ezek a kockázatok nagyban mérsékelhetőek. 

kalium-etel

Mivel a kálium segít az izomépítésben és az izmok megfelelő működésében, kifejezetten fontos tápanyag azok számára, akik diétába kezdenek, hiszen minél nagyobbak az ember izmai, annál több kalóriát égethet el velük.

A kálium közvetlenül is hozzájárul, hogy a test energiává konvertálja a bevitt ételt. Azáltal, hogy segíti az izmokat, és biztosítja a megfelelő elektrolit-egyensúlyt, segít, hogy az ember akár mindennap edzhessen.

Azonban, mivel a kálium az izzadsággal együtt távozik a szervezetből, azok számára, akik fogyókúráznak, és a diéta mellé edzenek is, különösen oda kell figyelniük, hogy a megfelelő mennyiséget juttassák ebből a fontos tápanyagból a szervezetükbe, ez 2-5 gramm káliumot jelent naponta.

A cikk az ajánló után folytatódik

Milyen ételekben található kálium?

Kálium a leveles zöldségekben, hüvelyesekben és babfélékben található, de a legtöbb zöldségben és gyümölcsben található belőle valamennyi. Az alábbiakban összegyűjtöttük a legjobb természetes káliumforrásokat, mellettük pedig azt is, 100 gramm súlyra vonatkoztatva mennyi káliumot tartalmaznak, így könnyű kiszámolni, mennyit kell enni belőlük, hogy meglegyen a napi adag.

Káliumban gazdag ételek

  • Főtt zöldbab: 909 mg.
  • Főtt édesburgonya: 670 mg.
  • Főtt krumpli: 544 mg.
  • Főtt szójabab: 539 mg.
  • Avokádó: 485 mg.
  • Főtt spenót: 466 mg.
  • Lazac: 414 mg.
  • Banán: 358 mg.

Káliumban gazdag smoothie-k

A fodros kel levele sok káliumot tartalmaz. Ha hozzádobsz pár levelet a turmixhoz, azzal is sokat segíthetsz a napi káliumbevitel fokozásán. Nem kell félni az ízétől, ugyanolyan finom marad így is az ital.

A képek forrása: Getty Images.

Ezt is szeretjük