Csökkenti az éhségérzetet, beindítja a hasi zsírégetést: a kalcium 3 fogyókúrás hatása
A kalcium fogyókúrás hatásaival érdemes megismerkedni, még a hasizsír-égetési folyamatokat is beindíthatja.

GettyImages-537628412
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A kalcium az egyik legfontosabb ásványi anyag, ami nélkülözhetetlen az erős csontozathoz, de még emellett számos anyagcsere-folyamatban részt vesz, amik pedig a fogyást segítik elő. 

Gyerekkorban az MDOSZ ajánlása szerint minimum 800 mg kalciumra van szükség naponta, felnőtt nők és férfiak esetében ez a szám 1000 mg. Érdemes megismerkedni áldásos hatásaival.

Kalcium hatása a fogyásra

Csökkenti az éhségérzetet

A kalcium bevitele csökkentheti az éhségérzetet, amit egy 2015-ben végzett kutatásban is bizonyítottak. Mindez összefügg azzal, hogy az inzulinfelszabadulásért felelős inkretinek termelődését fokozza.

GettyImages-1262917992

A kísérlet során az alanyokból vett vérmintákat elemezték, és kiderült, hogy jelentősen megnő az inkretinek száma a kalcium és a fehérjék fogyasztásának hatására. Ebben a kutatásban bizonyították a kalcium étvágycsökkentő hatását, ennek köszönhetően gátolja a túlevést és többlet-kalóriabevitelt.  

Beindítja a hasizsír-égetést

Egy 2012-ben végzett kutatás szerint a kalcium bevitele csökkenti a derékbőséget és a derék-csípő arányt. A kísérletben 35 elhízott felnőtt vett részt, és két csoportra osztották őket, az egyikük magas kalciumtartalmú étrendet kapott, 1200-1300 mg egy nap, a másikuk pedig alacsony kalciumtartalmút, azaz napi menüjük kevesebb mint 500 mg ásványi anyagot tartalmazott.

A cikk az ajánló után folytatódik

Azoknak, akik magasabb arányban jutottak hozzá a kalciumhoz, jobban csökkent a derékbőségük. Egy átfogó tanulmányban szintén arra az eredményre jutottak a kutatók, hogy összességében a kalcium fogyasztása beindítja a testsúly- és a zsírvesztést, ám ennek pontos okait még vizsgálják.

Támogatja az izmok működését

A kalcium fogyasztása összehúzó hatást vált ki mind a harántcsíkolt, mind a sima izmokban, ezzel növeli az edzések hatékonyságát. Összefüggést találtak a kalciumbevitel és a jobb izomteljesítmény között, emellett csökkentette a fáradékonyságot is. Az ásványi anyagnak köszönhetően tehát megnövekszik az edzések alatt nyújtott teljesítmény, így fokozza a zsírégetést és az izmok épülését is. 

GettyImages-1348954614

Kiegyensúlyozott étrenddel könnyen pótolható ez az ásványi anyag. Magas kalciumtartalmú ételek közé tartoznak a tejtermékek, a magvak, mint a mák, a szezámmag, a szardínia, a bab és a lencse, a mandula, a zöld leves zöldségek, mint a spenót vagy a kelkáposzta, a rebarbara, az erjesztett ételek, a brokkoli, a tofu és a füge, de étrend-kiegészítő formájában is beszerezhető.

Érdemes odafigyelni az ajánlott beviteli mennyiségre, mert túladagolás esetén akár szívritmuszavarokat is okozhat, illetve serkenti a vesekőképződést.

8 ásványi anyag, ami leradírozza a pluszkilókat

A fogyáshoz nemcsak a megfelelő testmozgásra és kalóriacsökentett étrendre van szükség, de mikrotápanyagokra is.

(Képek forrása: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük