Hogyan és miért segíti a kalcium a fogyást? A testzsír lebontásában is szerepet játszik
A kalcium nem csak a csontok egészsége miatt fontos.

GettyImages-1187993811
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A kalciumban gazdag ételek fogyasztása nem csak a csontok egészsége, valamint a csontritkulás megelőzése miatt lényeges. A fontos ásványi anyagnak szerepe van az izomzat regenerálódásában és az idegrendszer megfelelő működésében, bizonyos hormonok termelésében, de szükséges a véralvadás és vérnyomás szabályozásához is, valamint segíti a vas és a B12-vitamin felszívódását is.  

Az ásványi anyag egyes kutatások szerint a pluszkilók elleni harcban és a zsírégetésben is szerepet játszik.

Hogyan segíti a kalcium a fogyást?

Angelo Tremblay és csapata a Laval Orvostudományi Karán egy 15 hetes súlycsökkentő program során fedezték fel a kalciumbevitel túlsúlyos nőkre gyakorolt hatását.  

GettyImages-1136561497

A résztvevők egyik csoportja az alacsony kalóriatartalmú étrend mellé 1200 mg kalciumpótlást kapott tabletta formájában, a másik csoport pedig placebót. A kutatók azt találták, hogy azok, akik szedték a kalciumtablettát, közel 6 kilót fogytak a program során, szemben a kontrollcsoporttal, ahol a nők csupán egy kilogrammot adtak le a az alacsony kalóriatartalmú étrend mellett. 

- Az az elképzelésünk, hogy a kalcium hiánya az agyban azonnal beindítja a sós és cukros ételek iránti sóvárgást. Miután az agy érzékeli a kalciumhiányt, jelzést ad a testnek, ami egy bizonyos kalcitriol nevű hormont termel. Ez arra ösztönzi a zsírsejteket, hogy zsírégetés helyett raktározzanak. Az elegendő kalciumbevitel nemcsak megakadályozza a zsírpárnák lerakódását, de az éhségérzetet is csökkenti - mondta a kutató. 

A cikk az ajánló után folytatódik

Tremblay professzor és csapata évek óta tanulmányozza a kalcium és az elhízás közötti kapcsolatot. Az első, 2003-ban közzétett eredményeik szerint a kalciumban szegény étrendet fogyasztó nők testzsírja és rosszkoleszterin-szintje is magasabb volt, mint azoknak, akik elegendő mennyiségű kalciumot fogyasztottak - írja a eurekalert.org.

Mennyi kalciumot fogyassz?

A nemzetközi ajánlások szerint a felnőttek napi átlagos kalciumszükséglete 1000 mg, nagyobb mennyiségre - 1300 mg - fiatalkorban van szükség a szervezet és a csontozat fokozatos fejlődése miatt. Mivel a kalcium csak részben található meg a csontokban és a fogakban, azért pótlásáról külsőleg kell gondoskodni. A kalciumhiánynak jól látható tünetei vannak, ilyen az ingadozó vérnyomás és az erős szívdobogás, memóriazavar, depresszió, izomgörcs, izomfájdalom vagy a végtagok zsibbadása. 

GettyImages-910881428

Nagyon sok élelmiszer és étel van, amely sokkal több kalciumot tartalmaz, mint a tej, ilyen például a csontleves, az olajos magvak, a káposzta, a brokkoli, a búzacsíra, a leveles zöldségek, a lazac, a tofu vagy a zabpehely, amelyet akár mindennap érdemes beépíteni az étrendedbe. 

 8 ásványi anyag, ami leradírozza a pluszkilókat

Az alábbi ásványi anyagok nélkül nem létezhet egészséges fogyókúra. Nézd meg, mi nem hiányozhat az étrendedből, ha azt szeretnéd, hogy kevesebbet mutasson a mérleg.

Borító- és ajánlóképek: Getty Images Hungary

Ezt is szeretjük