Jojó-effektus: hosszú távon előnyös lehet a kutatók szerint
Legújabb kutatások szerint a jojó-effektus nincs negatív hatással az anyagcsere működésére.

Nyereményjáték

Nyerj páros belépőt Dr. Buda László: Testünk jelzései című előadására, a márciusi Femina Klubra! (x)

Nyerj szórakoztató, képes útikönyvet, és ismerd meg a világ csodáit! (x)

Nyerj Hollóházi Porcelán fülbevalót Adrienne Feller mini luxuskozmetikumokkal! (x)

összesen 3 db játék
Ez is érdekelhet

Prostitúcióra kényszerült a fiatal anyuka - Szívszorító, mit kell átélniük az iráni nőknek (x)

22 évesnek néz ki, valójában 44 - Az Anamé Program gyakorlatai megváltoztatták az életét (x)

Mit jelez a rendszertelen menstruáció? Elmondjuk, mikor érdemes orvoshoz fordulni (x)

Amikor a PMS megkeseríti az életed: nálad is ennyire szörnyű? - Eszter története (x)

beauty and style

Kanálba tette a rúzst, és megolvasztotta - Zseniális ötlet régi sminkkel »

Szupercuki cicás körmök percek alatt, a legegyszerűbb módszerrel »

10 gyönyörű kocsidekor, hogy stílusosan érkezzen a menyasszony »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az elmúlt évtizedekben szakértők sokat kárhoztatták a jojó-effektust, vagyis a fogyás-hízás ördögi körét. Egy külföldi kutatás azonban a közelmúltban rávilágított, hogy hosszú távon nem rosszabb a jojózás, mint ha bele sem fognál a diétába.

Ugyanakkor természetesen még szerencsésebb, ha sikerül folyamatosan egészséges keretek között tartani a súlyodat.

Hosszú távon előnyös lehet a jojó-diéta

A Metabolism című tudományos folyóiratban számoltak be arról a kutatásról, amely bizonyította, hogy a jojó-diéta nincs negatív hatással az anyagcsere működésére, valamint nem csökkenti a fogyókúrás esélyeket hosszú távon.

Egy 439 túlsúlyos nő bevonásával készült kutatás keretében egy éven át vizsgálták a jojó-diéta szervezetre gyakorolt hatásait.

A kísérlet kezdetén a jojó-diétázók csoportja átlagosan kilenc kilóval többet nyomott, mint a kontrollcsoport, ám a vizsgálat végén mindkét csoportnak sikerült elérnie a 10%-os súlycsökkenést, ami a diéta célja volt.

Továbbá a testzsírszázalék és izomtömeg tekintetében sem mutatkozott jelentős különbség a két csoport között.

Egyszer már sikerült

Míg korábban szakértők úgy vélték, a testsúlyingadozás rosszabb, mint ha valaki meg sem próbál szabadulni a fölös kilóktól, mára bebizonyosodott ennek ellenkezője. Azok előtt, aki egyszer már leadták súlytöbbletüket, ott lebeg a pozitív kép, így nagyobb eséllyel kezdenek bele egy újabb fogyókúrába. Nekik már csak arra kell ügyelni, hogy az elért sikerek után meg tudják tartani az eredményt.

A jojó-diéta hátrányai

Természetesen nem szabad elhallgatni, hogy a jojó-diétánál jóval szerencsésebb egészséges keretek között tartani a súlyodat. A jojó-diéta sok esetben nemcsak súlyingadozással jár, hanem evészavarokkal is. Ez két tényező pedig együtt könnyen vezethet depresszió kialakulásához.

Annak érdekében, hogy a ne kelljen újra és újra megvívnod a csatát a túlsúllyal, szerencsés, ha súlyvesztést nem csak és kizárólag a fogyókúrás étrendtől várod. A csökkentett kalóriatartalmú étrendet minden esetben egészítsd ki testmozgással, ami a diéta után is maradjon életed része.

Blog.hu ajánló