Ezt a 3 fontos szabályt tartsd be a diéta után, és többé nem jönnek vissza a plusz kilók
Van, hogy a kilók leadása sétagalopp ahhoz képest, hogy megtartsd az elért álomalakot. Tippjeinkkel megkönnyítjük a tartós fogyást!

reggel merleg
Ez is érdekelhet

Ki ne szeretné előre látni a jövőt? (x)

Krisztofer már szalad (x)

Borozzunk együtt: legyél trendszetter, válaszolj, nyerj! (x)

Őszi kikapcs: Íme a trendek! (x)

Bonyodalom a Hotel Numerában. (x)

beauty and style

Szuper egyszerű félkonty sietős napokra: 5 perc alatt elkészülsz vele »

A ballonkabát egy nő szekrényéből sem hiányozhat: karcsúsít és sokoldalúan viselhető »

Sok mindenre jó a teafaolaj, de nem mindegy, hogy használod »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Nincs is annál felemelőbb érzés, mint az, amikor egy kemény diéta végre látványos eredményeket hoz: érezhetően kevésbé feszül a nadrág, tónusosabbak az izmok. 

Ez az állapot azonban hamar elillan, ha a szigorú étrendet követően az életmód a korábbihoz tér vissza.

A diéta nem elég

A tartós fogyás kulcsa az életmódváltás: nem muszájból kell barna rizst enni a fehér rizs helyett, hiszen elszántság nélkül előbb vagy utóbb minden fogyókúra sikertelen. Már a fogyókúra összeállításánál fontos, hogy hosszútávon tartható szabályokat állíts fel, melyeket később is tartani tudsz, mindezeket pedig fokozatosan bevezetve szervezeted könnyebben hozzászokik az új életformához: az egészséghez.

fogyas 2
Fotó: Getty Images Hungary

A mesterhármas

Szerencsére azonban három egyszerű szabályt betartva nem válik az álom rémálommá: a kínkeservvel leadott kilók nem kúsznak vissza. 

Tartsd rendben az anyagcserét!

A diéta során összeszűkült gyomrodat a fogyókúra után se napi egy nagyobb étkezéssel terheld: ezzel csak azt éred el, hogy lelassul az anyagcseréd. Akár napi öt-hat kisebb étkezésre is szükség lehet, pláne, ha a nyári melegben egyszerre amúgy sem kívánsz nagyobb adagokat. Picit lehet lazítani a fogyókúrás szabályokon, de az úgynevezett 80/20-as arányt megtartva. Magyarán 80%-ban étkezz a fogyókúrának megfelelően és csak a maradék 20%-ban engedj azoknak az ételeknek, amik nem segítik a súly megtartását.

Fontos tudatosítani, az életmódváltás, nem kampányszerű diéta! Ügyelj rá, hogy akármilyen csábító, ne térj vissza a fehér liszttel készült pékárukra és más elhagyott, rossz szokásokra! Tartsd meg a fogyókúra során felállított legfontosabb alapelveket, mint a teljes kiőrlésű pékáruk vagy a zsírszegény tejtermékek és húsok fogyasztása. Természetesen egyszer-egyszer belefér egy lángos a strandon vagy egy nem teljes kiőrlésű liszttel és morzsával panírozott hekk, de aznap ne egyél mellé még egy tejszínes jégkrémet is, cukros jégkásával! Egy-egy csalóétkezés, és nem nap!, nem fogja romba dönteni az eredményeid.

A megfelelő folyadék- és rostbevitel biztosítása a fogyást követően is elengedhetetlen. 20 testsúlykilogrammonként nyári kánikulában akár egy liter cukormentes folyadék - tehát egy 60 kg-os egyénnek körülbelül három liter -, legideálisabb esetben víz fogyasztása segít megtartani a bombaformát, a zöldségek és gyümölcsök étrendbe iktatása pedig szintén létfontosságú a hosszan tartó siker érdekében. 

Válassz jól fehérjét!

Nem csak csirkemellett érdemes fogyasztani a súlymegtartás érdekében. A pulykamell, a vadhúsok, a tengeri halak, a tofu, a zsírszegény joghurtok, a túró, a tojásfehérje, illetve a sajtok is kiválóan beilleszthetők a fogyás utáni étrendbe, az új életmódba. A sertéscomb, illetve karaj szintén nem tiltólistás, azonban a látható zsírréteget - bőrt - minden hús esetében távolítsd el! 

Mozogj!

A fogyókúra folyamán beépített napi rutint továbbra is aktívan gyakorold: ne maradozzanak el a reggeli kocogások vagy az esti alakformáló órák. Azért is fontos, hogy a mozgás legyen a mindennapjaid része, mert, ha a leadott zsír helyére mielőbb izmot építesz, kevesebb az esélye annak, hogy visszahízol! Nem sportoltál eddig? Semmi gond! Most viszont húzz bele, hiszen nemcsak a kilók leolvasztásában, de a formásodásban is hatalmas szerepe van a testedzésnek. A mozgásforma egyéntől függ, találj olyan sportot, amit szívesen űzöl, ezáltal nemcsak tartós eredményre tehetsz szert a fogyás terén, de a hangulatod is szárnyalni fog! 

A cikk az ajánló után folytatódik

Így fogytak ők

Ha még motivációt keresnél a kezdéshez, ne a megbízhatatlan reklámokat böngészd: ahogy sajnos az öregedés elleni csodaszert, úgy a fogyásét sem találták még fel. Ezek a hús-vér lányok komoly elszántsággal vágtak bele az életmódváltásba: eredményeik pedig elképesztőek.

Ezt is szeretjük