Mit lehet tenni a jojó-effektus ellen? Biztos tippek, amik mindenkinél működnek, hosszú távon is
Leadni sem könnyű a túlsúlyt, de megtartani az igazán nehéz.

jojo dieta
Ez is érdekelhet

Letti története megmutatja, hogy a reménytelen helyzetből is van kiút (x)

Őszi kikapcs: Íme a trendek! (x)

Színésznők, akiket az egész ország imád (x)

Egyedülálló szolgáltatásokat kínáló, újépítésű lakások a XIII. kerületben: Idén extra kedvezménnyel! (x)

Tudod már, hol egyél október 8. és 13. között?

beauty and style

A magyaros csipkével is lehet újat mutatni: elbűvölő esküvői ruhák 2020-ra, magyar tervezőtől »

Ez a minta még a kockásat is lekörözi idén: a legdivatosabb pöttyös darabok, árakkal »

Tippek gyors körömnövekedéshez: nincs többé repedezés és letörés »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ha gyakorlott fogyókúrázó vagy, biztos szembesültél már a problémával, hogy hiába vágsz bele a legújabb léböjtkúrába vagy sztárdiétába, hiába szaladnak le a kilók, az eredmény nem lesz tartós. Amint abbahagyod, azonnal visszajön a súly, néha még több is, mint amennyi lement.

Ezt nevezik jojó-effektusnak. Ez az ördögi kör annak az eredménye, hogy a diéta után visszaállsz az eredeti étrendedre. Mivel ezek a diéták általában nagyon szigorúak, hosszútávon lehetetlen is őket tartani. Ráadásul a kóros kalóriamegvonás miatt a szervezeted éhező módba lép, és nekiáll energiát raktározni.

Tehát nem elég, hogy visszatérsz a korábbi életviteledhez, aminek során felszaladt rád az a néhány extra kiló, ráadásul még a szervezeted is ellened játszik, és gyorsabb ütemben szeded magadra a párnákat, mint korábban.

Ezt általában egy újabb elkapkodott fogyókúra, illetve egy újabb visszahízás követi, és a kör egyre csak folytatódik.

dieta elso napja

Mit lehet tenni a jojó-effektus ellen?

Először is, el kell engedni azt az elképzelést, hogy gyorsan szeretnél lefogyni. Túlsúlytól függően a heti 0,5-1 kiló számít normálisnak és egészségesnek. Ha ennél gyorsabb ütemben adod le a kilókat, érdemes lassítanod, és egy kicsit többet enned, különben meglesz a böjtje.

Fontos, hogy szánd el magad az életmódváltásra. Nem, nem a fogyókúrára. Olyan életmódot válassz, amit életed végéig tudsz követni! Ne akarj hirtelen elhagyni mindent, amit imádsz! Nem kell feltétlenül lemondanod a finom ételekről, mert azzal csak azt garantálod, hogy előbb-utóbb fel fogod adni.

Jegyezd fel, hogy mennyit és mit eszel, és ahol tudod, váltsd le az egészségtelen ételeket az étrendben egészségesebb alternatívákra! Például cukor helyett használj sztíviát vagy nyírfacukrot, fehér kenyér helyett vegyél teljes kiőrlésűt, és fogd vissza a szénsavas üdítő- és sófogyasztást is. Pár ilyen, apró változtatással komoly eredményeket érhetsz el.

Az adagokat is érdemes éles szemmel figyelni, mert a túlsúly kulcsa általában a tányér méretében keresendő.

TV-előtt-evés-túlsúlyos-nő

Tudatosítsd magadban az étellel kapcsolatos, negatív berögződéseidet. Szeretsz a tévé előtt enni, és ilyenkor nagyobb adagok csúsznak le? Esetleg van olyan étel, amit nem bírsz otthagyni a tányéron? Ezeket a falási rohamokat kiváltó okokat meg kell szüntetni.

Más pozitív hatása is van annak, ha odafigyelsz magadra, mert így azt fogod érezni, hogy mindennap teszel egy kicsit az egészségedért, már csak azáltal is, hogy tudatosítod, mit viszel be a szervezetedbe. A mérleg sem lesz olyan ijesztő, ha naponta ráállsz, és pontosan tudod, mit fog mutatni.

Felejtsd el a bűntudatot, mert az nem vezet sehova. Ha egy-egy nap nem úgy sikerült, ahogy tervezted, rántsd meg a válladat, és másnap folytasd újult erővel! De semmiképpen ne add át magad annak a szemléletnek, hogy ha már egy étkezést vagy napot elrontottál, akkor mindegy is az egész. 

A cikk az ajánló után folytatódik

A legfontosabb pedig, hogy ne csak az étrend megváltoztatásával próbálj lefogyni, mozogj is mellé. Már napi fél óra mozgás segíthet felpörgetni az anyagcserédet, ami lelassult a jojózás következtében. Ráadásul a mozgás még abban is segít, hogy ne kelljen olyan szorosra húznod a kalóriakeretet.

Ennek a néhány egyszerű trükknek a segítségével sikeresen gyűrheted le a jojó-effektust és a túlsúlyt is.

Életmódváltás vagy diéta: mi a különbség?

Az emberek fejében gyakran mosódik el a határ a kettő között. Így tudod megkülönböztetni őket.

Ezt is szeretjük