Jobb szex, szebb bőr és dupla annyi fogyás! Egy dolog kell hozzá, ami ingyen van
A legtöbben szívesen csinálják, csak nem elég ideig.

Nyereményjáték

Nyerj egyhetes nyaralást Máltára szállással, repülőjeggyel és reggelivel! (x)

Nyerj páros belépőt Dr. Buda László: Testünk jelzései című előadására, a márciusi Femina Klubra! (x)

Nyerj szórakoztató, képes útikönyvet, és ismerd meg a világ csodáit! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Akár egyetlen hormonon is múlhat a gyermekáldás – Kata története (x)

Mitől alakulnak ki az influenzaszövődmények? Elmondjuk, mire kell figyelni (x)

A leghatékonyabb edzésformák nyáron több zsírt égetnek, mint a futás! Ezeket űzd helyette

A legerősebb ránctalanítókat csak kevesen ismerik: ezeket az antioxidánsokat keresd!

beauty and style

Palvin Barbi talán sosem volt még ennyire formás: dögösebb fürdőruhában, mint valaha »

Nagyon csajos az új hajszíntrend: mindenki megfordul utána az utcán »

9 karcsúsító ruhafazon, ami tökéletes homokóra alakot varázsol - Észbontóan nőiesek! »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A megfelelő mennyiségű alvás nélkülözhetetlen ahhoz, hogy napközben legyen energiád, sőt, a fogyásban is rengeteget segít a hormonrendszert befolyásoló hatásán keresztül. Éjszaka a fizikai és mentális stressz is oldódik a szervezetedben, így a tested funkcionálását nagymértékben rontja, ha nem jut rá elég időd. Mutatjuk, mennyit szánj rá minimum, ha szeretnél javítani az életminőségeden és a diéta hatékonyságán.

Az alvás legalább olyan fontos része a fogyókúrának, mint a mozgás és az étrend, noha sokkal kevesebb hangsúlyt kap általában. A Columbia Egyetem kutatói rávilágítottak, hogy noha az alvás másként befolyásolja a férfiak és a nők testsúlyát, mégis általánosan mindkét nem tagjai elhízottabbak, ha rendszeresen nem alusszák ki magukat.

Hatás a hormonokra

Felnőttként az életkortól és számos más tényezőtől függően nagyjából hét-kilenc óra alvásra van szükséged, ami a fogyáshoz is a szükséges minimum. Ha ennél rendszeresen kevesebbet alszol, az a hormonháztartásodat kétszeresen is károsan befolyásolja.

Az alvás két, a fogyáshoz fontos hormon működését szabályozza. Az első ezek közül a ghrelin, amely növeli az étvágyat, és a hízással van összefüggésben, míg a másik, a leptin elnyomja az éhséget és támogatja a fogyást. A kimerült szervezetben csökken a leptin szintje, ám növekszik a ghrelin jelenléte, így valószínűbb ilyenkor a hízás.

A férfiak számára ráadásul az előbb említett tanulmány szerint extrán fontos az alvás, ugyanis náluk a teszteronszintet is befolyásolja az éjszakai nyugalom. Egy hét fáradtság után ennek a hormonnak akár 10-15%-kal is visszaeshet a mennyisége. A tesztoszteron nemcsak az izmok építésében játszik nagy szerepet, de a libidóval is szorosan összefügg, így ha mind a ketten eleget alszotok, az a szexuális élet javulásához is vezet majd.

Az alvás a bőröd állapotát is nagyban befolyásolja, ugyanis a csakis sötétben, nyugalomban termelődő hormon, a melatonin előállítása is ekkor zajlik, aminek köszönhetően frissebb, üdébb lesz a bőröd.

Kevesebb kalória

Ha éjszaka nagyon sokáig talpon maradsz, azzal komoly csábításnak teszed ki magad. Az éjszakai nassolás a Pennsylvaniai Egyetem kutatása szerint olyan súlyos lehet, hogy akár naponta 550 kalóriával is többet vihetsz be, ha nem kontrollálod ezt a szokást. Ez a mennyiség heti fél kiló testzsírt jelent.

Nemcsak a bevitt kalóriákból lesz azonban több, de fáradtan kevesebbet is fogsz elégetni. Egy, az American Journal of Clinical Nutrition hasábjain megjelent tanulmány szerint a kipihent emberek nyugalmi állapotban is 5%-kal több kalóriát égetnek, mint a fáradtak, sőt, étkezések után a különbség akár 20%-ig is felkúszhat.

A Chicagói Egyetem orvosai pedig mindehhez még azt is hozzátették két, napi 1450 kalóriát fogyasztó csoport vizsgálatát követően, hogy azok, akik kipihenten diétáztak, fogyásuk több mint felében zsírt adtak le, míg az alváshiányban szenvedő résztvevőknél ez az arány csak a fogyás negyede volt.

Jobb döntések

Azt már minden bizonnyal hallottad, hogy ne indulj vásárolni, ha rettenetesen éhes vagy, ám az Obesity magazinban megjelent kutatás szerint hullafáradtan sem kellene boltba menned. Az itt megjelent kutatás szerint ugyanis a kimerült bevásárlók 1300 kalóriával többet pakoltak a kosárba, mint a kipihentek, függetlenül a jóllakottságtól, hiszen a résztvevők mind ettek, mielőtt a tesztet elvégezték.

Egy másik svéd tanulmány azt vizsgálta, hogyan függ össze a fáradtság és az adagok megválasztása. A kísérlet résztvevői egy monitoron szabályozhatták, hogy milyen ételekből mekkora adagot kérnek. Az eredmények szerint azok, akik elegendő alvás nélkül vágtak bele az adagok beállításába, 35 kalóriával nagyobb mennyiséget kértek a digitális tányérba.

Blog.hu ajánló