10 kiló mínusz a japán diétával! A keleti nők karcsúságának titka
Kisebb adagok, minőségi alapanyagok, sok zöldség és hal. Ezek jellemzik a japán étrendet.

Nyereményjáték

Nyerj páros belépőt 2018 fergeteges jazzkoncertjére a Sárik Péter Trióval! (x)

Nyerj luxuskozmetikumokat érett bőr számára, és búcsúzz el a ráncoktól a természet erejével! (x)

Nyerj utazókönyvet, és ismerd meg a világ legkevésbé ismert érdekességeit! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Gomba vagy baktérium? Nagyon is lehet érzékelni a különbséget, és máshogy is kell kezelni (x)

Ezreket spórolhatsz a vízszámlán: pénzt és energiát spórol ez a konyhai eszköz (x)

A legjobb szőrtelenítő módszer télen is: így lesz hetekig sima a bőröd (x)

Tökéletes alakot és egészséges testet ajándékozhatsz karácsonyra! Mutatjuk, hogyan (x)

Babapuha és fényes lesz a festett haj ezektől a tippektől: látható lesz a különbség (x)

beauty and style

Hatalmas szemek 5 lépésben, pillanatok alatt - Így használd a fehér szemceruzát »

Ha különleges, miért ne adhatnád ajándékba: a legjobb szépségápolási csomagok karácsonyra »

Ez nem csak egy póló, segíthetsz vele: egyedi kollekció magyar tervezőtől és ismert zenészektől »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Hogy a japánok a Föld egyik leghosszabb életű népei - a szigetországban a születéskor várható átlagéletkor 2013-ban 84,19 év volt -, az cseppet sem véletlen. Táplálkozási szokásaik jóval egészségesebbnek mondhatóak annál, mint az átlagos európai vagy éppen amerikai embereké.

Ennek egyik hozadéka, hogy a túlsúly sem jellemző az Japánban. Ha szeretnél egészségesebben táplálkozni, illetve megszabadulnál a plusz kilóidtól, kezdd el most a japán diétát, és pár hét elteltével akár tíz kilóval is könnyebb lehetsz.

Japán diéta

A szigetország lakóinak étrendjével kapcsolatban a legtöbbeknek a rizs ugrik be elsőként, amely valóban csaknem minden étkezés során az asztalra kerül. Fontos azonban, hogy nem vajjal vagy olajjal főzik, így zsírtartalma alacsonyabb.

Emellett sok-sok zöldséget esznek, a zöldbabtól kezdve a cukkinin át egész a kombuig - utóbbi egy ásványi anyagokban, fehérjében és rostban gazdag tengeri alga.

A japánok étrendje jóval több halat tartalmaz, mint a miénk: elsősorban omega-3 zsírsavakban gazdag tengeri halakat fogyasztanak, így például tonhalat, makrélát, szardíniát és heringet. Ugyanakkor a szív- és érrendszeri megbetegedésekkel kapcsolatban gyakran említett vörös húsokat szinte egyáltalán nem fogyasztják.

80%-os szabály

Egy átlagos japán ember körülbelül 25%-kal kevesebbet eszik, mint egy átlag amerikai. Ez nagyrészt az úgynevezett 80%-os szabályból adódik. A japánok nem tudják, milyen érzés degeszre enni magukat, ugyanis még azelőtt abbahagyják az evést, hogy jelentkezne a jóllakottság érzése. Vagyis csak 80%-ig tömik meg a gyomrukat, ez pedig jót tesz az emésztőrendszernek és az anyagcserének, hiszen nem kell olyan komoly munkát végezniük a táplálékok feldolgozásához.

Minőségi étkezés

A japánok nemcsak kevesebb táplálékot vesznek magukhoz, de megadják az étkezés módját is, nem rohannak. Fontos számukra, hogy a táplálkozás során érezzék az ételek ízét, illatát - nem csak az a cél, hogy a gyomrukban landoljon az étel. Emellett természetesen az ételek minőségére is sokat adnak: ha szeretnéd követni az japán diétát, le kell mondanod a tartósítószerben, sóban vagy éppen cukorban gazdag félkész táplálékokról.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: rizsre öntött, szójaszósszal összekevert tojás.
Tízórai: egy csésze zöld tea, nashi - japán körte.
Ebéd: gyömbéres csirke rizzsel és bambuszrüggyel.
Uzsonna: egy banán.
Vacsora: pár szem maki sushi.

2. nap

Reggeli: rántotta három tojásból, egy csésze zöld tea.
Tízórai: pár szem kivi.
Ebéd: egy adag tonhalas sushi.
Uzsonna: egy alma.
Vacsora: hideg soba-saláta.

A Hold hatása a testsúlyra

Érdemes a fogyókúra során olyan szempontokat is figyelembe venned, mint az aktuális holdfázis. Kattints az alábbi videóra, és tudj meg többet a témáról!

3. nap

Reggeli: egy tányér miso-leves.
Tízórai: egy csésze zöld tea, pár szem füge.
Ebéd: avokádós-wasabis rák tésztával.
Uzsonna: pár szem japán datolyaszilva.
Vacsora: szójababsaláta.

Blog.hu ajánló